recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround opsætning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Klausens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround opsætning
    Sendt: 28-August-2007 kl. 13:19
Hey alle...

Jeg har for nylig købt et Samsung 32" R86, og derfor vil jeg gerne have sat mit anlæg op, således at jeg kan få surround i film

Problemet er dog at mit værelse er lidt upraktisk, og derfor har jeg lavet nogle tegningsforslag, som jeg gerne vil have jeres input på... Hvis man kigger på dem, kan man se at mit skrivebord står til højre for tv'et, som hænger på væggen... Jeg har min computer ved skrivebordet, og sidder tit og hører musik på denne. Hvis det skal fordeles, bruger jeg 80 % af tiden på musik, og de sidste 20 % på film, spil osv.. Derfor skal opsætningen også være sådan at jeg kan sidde ved skrivebordet, og høre god musik... Jeg har overvejet at købe drejelige ophæng til de fire højttalere, og så dreje dem over mod computeren, når jeg hører musik, og ind mod tv'et. når det er film, spil osv... Anlæget er et Logitech Z-5500 digital, og enhederne kan ses nedenunder... De er primært lavet til at hænge flat ind på væggen, og det ser ud til at de peger lidt nedad, men tror godt at jeg kan lave et bevægeligt ophæng...

Forslag 1:
Højttalerne bagved hænger lige fast på væggen, og mod hinanden, de forreste sidder også fast, og er ikke drejelige... Jeg tror ikke at denne opsætning vil give god lyd til skrivebordet, da de forreste højttalere sender lyden ned mod bagvæggen, er det ikke korrekt?

Forslag 2:
Her er alle ophæng drejelige, undtagen center højttaleren... Det vil sige at jeg kan dreje dem ind på tv'et ved film, og over mod computeren, når jeg hører musik... Vil denne opsætning ikke være bedre til musik, og samtidig kunne flyttes over mod tv'et?

Forslag 3:
Fronthøjttalerne er placeret i hvert sit hjørne, problemet med denne opsætning, er at den højre højttaler vil være længere væk fra tv'et, end den anden... Og det vil give forsinkelse i lyden, right?

Håber at I har nogle forslag, for jeg er sq lidt lost:(







Til top
Klausens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 13:20






Redigeret af Klausens - 28-August-2007 kl. 13:22
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 18:55

 

 Tegning 3, det er vel muligt, at flytte den højttaler tættere på TVet.? Har du DVD/Recorder, så kan du få DD 5.1 og DTS, det er ikke muligt, at få Surround fra TV udsendelser, det bedste der kan opnås er ProLogic, som er simuleret Surround, det kan sammenlignes med, at man før i tiden konverterede Mono til Stereo.Jeg er ikke sikker på, om Logitech Z-5500 har en ProLogic Dekoder, hvis ikke, så får du kun Dual Stereo.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Klausens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 21:54
Jeg har selvfølgelig en dvd optager med DTS Og sættet har Prologic II...

Det er rigtigt at jeg kan flytte højttalerne, således at de ikke sidder helt ude i hjørnet... Tror du at jeg skal købe bevægelige ophæng, og rette dem ind mod centrum når jeg ser film, eller er det fint at de sidder plant fast på væggen?


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 21:58

 

 Det ville da være fint om du kunne rette lyden mod den position hvor man sidder.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu