recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS - bedste køb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS - bedste køb?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 22:49

Er der ingen prøve periode på produktet...?

For så er det da derfor det ikke virker. Jeg ville gerne have testet det først. Men så må jeg jo smide den 200-mand på bordet hvis det er.

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 23:34
Twonky er ikke en UPnP-afspiller. Det er en server. Den streamer musik til en UPnP-afspiller. Din Noxon finder den automatisk.

Der er ingen prøveperiode på Twonky. Det er en fuld licens, som følger med Noxon 2 audio. Du har endda mulighed for at opgradere til sidste nye version ved at besøge hjemmesiden. Det står i den medfølgende dokumentation.

Der er en mulighed for at registrere et eller andet sted i konfigurationen i din browser (//ditnavnelleripadresse:9000)

Venligst
Søren
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 00:36
Twonky Media Server fungerede fint med MSS2 og Noxon 2 også inden jeg registrerede serveren.

Du skal måske tjekke Basic Settings/Clients,Security - hos mig var Noxon 2 registreret som Noxon 1 - så snart jeg skiftede til Noxon 2 og genstartede serveren - det hele spillede uden problemer.

Den licens der følger med Noxon er voucher licens - der skal udfyldes voucher code med e-mail adresse på Twonkys hjemmeside - licens nøgle bliver sent indefor 1 minut :)


Redigeret af teleplus - 04-September-2007 kl. 00:36
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 08:19

Når man downloader og installerer Twonky har man 30 dage før den skal registreres. Dit problem ligger måske i routeren, ofte skal man tillade UpnP streaming, i min router lå det under "static routes". 

// jm 

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af j_mil j_mil skrev:

Når man downloader og installerer Twonky har man 30 dage før den skal registreres. Dit problem ligger måske i routeren, ofte skal man tillade UpnP streaming, i min router lå det under "static routes". 

// jm 

Jeg har tidligere anvendt Windows Media Connect med samme router. Udelukker det, at det kan være routeren der forsager problemerne? 

Jeg droppede jo Noxon til fordel for den Denon afspiller, da jeg gerne vil bruge MSSII til at opbevare og fremvise billeder også.

Så jeg tester pt. Twonky med mit Xbox Media Center. Her burde det være UPnP servere den kommer til at fremgå?



Redigeret af Mokuer - 04-September-2007 kl. 09:00
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Pawnee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 11:26

Hej alle.

Jeg følger også med i NAS debatten.

1) Mokuer hvad er din oplevelse med at hacke og lægge ny software på MSSII. Er ikke selv helt novice, men for mig er Linux blot en pingvin.

2) Hvad siger i til denne her. LaCie Ethernet Disk mini - Gigabit Ethernet & Hi-Speed USB 2.0 - 500GB  http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=10844 På den er Twonky installeret jfr. twonkys hjemmeside. Venter pt på svar fra lacie. Pris 1558kr. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=248821

mvh

PP

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:26

Når først problemet med at åbne for Telnet access er løst, kræves der ikke noget Linux kendskab (medmindre man vil ned at kigge i maven på NAS'en). Man skal dog have kendskab til at indstallere ny software  i den, installere Twonky og konfigurere samme. Det er ikke svært, men hvis man er novice indefor feltet bør man nok alliere sig med en der har prøvet det før.

Jeg kender ikke laCie'n, men den ser OK ud og prisen virker også helt OK.

// jm

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2007 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Pawnee Pawnee skrev:

1) Mokuer hvad er din oplevelse med at hacke og lægge ny software på MSSII. Er ikke selv helt novice, men for mig er Linux blot en pingvin.

Jeg beklager det sene svar.

Men installationen var super nem. Og jeg har adgang til det hele.

Mit eneste problem er jeg ikke kan få Twonky til at virke. Det mapper fint min musik og billeder fra MMSII.

Jeg kan bare ikke fange Twonky under UPnP i min afspiller. Nogen forslag?

Jeg har forsøgt at rodde lidt min Linksys WRT54G Router. Hvad er helt præcist man skal åbne for?

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
l3kris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Pawnee Pawnee skrev:

 

2) Hvad siger i til denne her. LaCie Ethernet Disk mini - Gigabit Ethernet & Hi-Speed USB 2.0 - 500GB  http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=10844 På den er Twonky installeret jfr. twonkys hjemmeside. Venter pt på svar fra lacie. Pris 1558kr. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=248821

Det var også den, jeg først havde øje på. Prisen er god, og der er god plads på den. Men så "faldt" jeg over flere anmeldelser, hvor den blev beskrevet som temmelig langsom. Bl.a. http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1891528,00.asp (prøv denne google: http://www.google.dk/search?hl=da&q=review+%22LaCie+Ethe rnet+Disk+mini%22&meta= ), og så begyndte jeg i stedet at kigge på Synology og Qnap, som godt nok er dyrere, men med bedre ydelse. Jeg har nu bestilt Qnap, men ikke modtaget endnu.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu