recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste video streamer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste video streamer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste video streamer?
    Sendt: 04-September-2007 kl. 07:19

Jeg mangler en dims der kan streame mine video filer fra min computer til mit tv. Hvad er den bedste løsning PT?

Jeg skal kun bruge den til at streame film, så det er ik nødvendigt at den kan straeme musik også. Den skal have et lækkert interface og understøtte alle de film formater der nu findes... Og så må den helst ik fylde noget ;)

De mediastreamer som er på markedet, kan de egentlig streame HD over WIFI eller skal man bruge en kablet forbindelse til det?  Hvis man ikke kan streame HD over WIFI, findes der så istedet en dims med HDD, hvor du kan overføre dine HD filer til via WIFI og så afspille dem derfra? For det ville også være helt fint :)

But did you die?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 09:14

En af de mindste afspillere er nok en TViX - jeg fandt en brugt "TViX HD M-4000 PA" på dba.dk TViX er nok den afspiller som håndterte flest filformater - læs på www.mpcclub.com

Du skal nok ikke regne med at du kan streme HD film wireless - de skal afspilles fra intern HDD eller fra en HDD som er fordundet via USB. Hvis du er på udkik efter en afspiller som skal bruges til HD tror jeg at du skal vente til der kommer afspillere der er baseret på den nye SIGMA EM8634 - de skulle være på trapperne. Alle nuværende afspillere er baseret på SIGMA  EM862X chip som ikke er kraftig nok til at håndtere alle HD formarter. Og der er heller ikke særlif mange producenter der kan håndtre MKV containeren.

Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 15:10

Det var sån set lidt ala det her jeg var på udkig efter: http://www.mpcclub.com/modules/Reviews/reviews/review_mvix_m x760_final.pdf

Men det ser ikke ud til den kan afspille MKV? findes der ingen der kan det?

But did you die?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 15:15
Nej - ikke rigtigt - vent til de nye EMM8634 baserede maskiner begynder at komme sidst på året.


Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 16:28

Der er nogle få der kan, men decodningen foregår via software. Det ligger i HW på de nye sigma chip. Det svare jo til at sammenligne et TV-kort med software encoder og et med hardware encoder. Du får aldrig en optimal/hurtig løsning ud af en software model.

Så vent hvis det er HD du vil have - eller gør som mig - køb en billig brugt for at komme igang ind til der kommer nogle gode maskiner frem.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Peoke Peoke skrev:

De mediastreamer som er på markedet, kan de egentlig streame HD over WIFI eller skal man bruge en kablet forbindelse til det?  Hvis man ikke kan streame HD over WIFI, findes der så istedet en dims med HDD, hvor du kan overføre dine HD filer til via WIFI og så afspille dem derfra? For det ville også være helt fint :)

Hej

Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor er det interssant at streame HD over WIFI ?

Kan kun se fordelen hvis man har et HD video kamera, ellers kan jeg ikke helt se fordelen på nuværende tidspunkt ?

SElvfølgelig kan man downloade små HD film trailere, men det er jo ikke særligt interssant. 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

SElvfølgelig kan man downloade små HD film trailere, men det er jo ikke særligt interssant. 


Man kan nu også downloade lidt længere klip, ja hele film i HD, siger rygterne. Har du overvejet hvorfor så mange spørger efter Matroska (MKV) understøttelse?


Redigeret af JesperLund - 06-September-2007 kl. 22:03
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu