recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apparat til TVoIP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApparat til TVoIP

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
l3kris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Apparat til TVoIP
    Sendt: 11-September-2007 kl. 22:20

Jeg har netop fået TVoIP hos TDC. Det fungerer ved at slutte en maskeret KiSS (ingen synlige KiSS-kendetegn) via ethernet til et særligt modem. KiSS'en sluttes så direkte til TVet med HDMI. Det fungerer fint, men hvad nu med soveværelset?

Er der nogen, der ved, hvilket apparat man skal bruge for at kunne se TVoIP? Jeg kan ikke finde det pågældende KiSS-apparat til salg (der er i øvrigt 120MB HDD i), og jeg kan heller ikke finde ud af, hvad man kunne erstatte det med.

Tak for hjælpen.

/jc

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 23:15
Det er ikke kabel TV det her, så du kan ikke bare tilslutte en box mere. På et senere tidspunkt skulle TDC vist nok give mulighed for to modtagere i hjemmet for de heldige som har ADSL2+ båndbredde nok (læs: bor tilstrækkelig tæt på telefoncentralen).

Husk at ved kabel-TV modtager alle antennestik samtlige kanaler på en gang, mens du med IPTV kun modtager (via IP multicast) den ene kanal, som du ser.

På den korte bane kan du trække et passende kabel fra boxen til sovekammeret (SCART, HDMI eller en R/F-modulator som smider et antennesignal ud på dit lokale antennenet i hjemmet). Du kan selvfølgelig kun se den samme kanal i stuen og soveværelset på den måde.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
l3kris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2007 kl. 07:33

Jeg havde nu egentlig tænkt mig at slutte endnu en box til netværket, denne så bare placeret i soveværelset i stedet. At begynde at trække flere kabler bliver enten grimt eller et stort arbejde (og nu er jeg lige færdig med at lægge netværk i alle rum under rockwoolen på loftet ).

Om der er båndbredde nok; tja, det må jo komme an på en prøve, og ellers kan man vel nøjes med at se TV enten i stuen eller soveværelse

Ved du hvilken box man skal have - eller skal jeg kontakte TDC og købe en af samme slags?

/jc

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2007 kl. 13:49
Du skal tale med TDC; jeg er slet ikke sikker på at de tilbyder mulighed for 2 boxe p.t., men det finder du ud af...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2007 kl. 19:30
Ifølge TDC http://kundeservice.tdc.dk/privat/tv/faq.php?id=6064 ser det ud til, at der endnu ikke er mulighed for at koble 2 eller flere fjernsyn til dit TDC TV-abonnement. Men det ser ud til hvis man skal holde sig til svaret, at det er noget som de arbejder på og ville kunne tilbyde inden udgangen af 2007.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2007 kl. 19:43

Hej jc

Den boks der står KiSS på er ikke lavet af KiSS. Det er bare Cisco, som ejer Linksys, KiSS og Scientific Atlanta m.fl. som har valgt at IP-modtageren fra Scientific Atlanta bedre gik under KiSS navnet herhjemme.

Men jeg tror ikke det er muligt at tilslutte flere bokse. De snakker jo med serverne hos TDC, så de kan styre hvilke bokse der kan logge på. Derudover kan selve internet forbindelsen næppe bære flere samtidige tv-kanaler i den nuværende form.

  /Lars



Redigeret af Lars - 12-September-2007 kl. 19:44
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu