recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebio-system uden højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmebio-system uden højttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prepsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmebio-system uden højttalere
    Sendt: 17-September-2007 kl. 08:07

Man kan jo i dag købe hjemmebio-systemer, altså dvd-afspiller med forstærker og et antal tilhørende højttalere, og de fås i alle prisklasser.

Men er der nogen her, der ved, om man kan købe et system uden højttalere, altså kun en afspiller med indbygget forstærker, radio og hvad der ellers hører til. Mit gamle system er ved at være lidt bedaget, men jeg har i mellemtiden "opgraderet" med lidt bedre højttalere, så dem ville jeg gerne beholde.

Er man virkelig nødt til at købe et fuldt system, eller evt. udvide samlingen af "kasser" under TV-et med både en separat dvd-afspiller og en separat forstærker?

Og lige noget ander: Har nogen hørt, om der skulle være hjemmebio-anlæg på vej, der kan afspille Blu-Ray/HD-DVD?

Hilsen Prepsi

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 10:23
Hej Prepsi

Hvis du vil have kvaliteten, så er du nød til at satse på en surround receiver, så er du også sikret med en radio, og så bare en afspiller så har du dit anlæg.
De samlede sæt med indbygget forstærker/radio/DVD mm. er mange gange så dårlig kvalitet at det ikke kan betale sig, du nævner selv du har tilkøbt gode højtalere.

Skal du have den kombi model, skal du give så mange penge for at få lydkvaliteten med, at du vil kunne købe en langt bedre receiver billigere
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 10:39

Du kan evt. kigge på NAD DVD-recievere fra HFK:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-receiver/

Og det er altså udemærket kvalitet

Der er så vidt jeg ved ikke nogen HD/BD-Recievere på markedet endnu, og hvis der var så ville prisen sikkert også ligge på 10k+

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu