recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Koax lyd i Selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKoax lyd i Selector

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Emne: Koax lyd i Selector
    Sendt: 17-September-2007 kl. 19:00
Hej med jer,

Nu har jeg fået købt mig en Selector...det er dog ikke så mærkbar en forskel der er på et godt analog signal kontra et digitalt - syntes jeg!

Derudover har et par spørgsmål:

1. Kan må få en Koax lyd splitter? Dvs. jeg har en koax indgang i  min surround-receiver men bruger den til min DVD recorder. Nu vil jeg også gerne have Selectoren i...

Derudover...

2. Skal man købe sig et bedre scart stik end det der følger med...og vil det kunne fremhæve forskellen på det digitale og analoge signal?

Tusinde tak for hjælpen!

/ F

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 19:08

 

 Det er ikke nogen god ide, at tilslutte begge enheder med en combiner, du skal anskaffe en lille audioomskifter til det brug. Bruger selv en  Aurora TC-6 til det brug. Ja, det kan godt anbedales, at købe et godt Scartkabel i stedet for det der følger med.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 09:52
Hej med jer (igen),

Lige en sidste gang for prins Knud :-).

Jeg har nu bestilt et par gode scart-kabler til Selector'en og DVD recorderen - tak for det!

Mht. til at slå det hele til hinanden, så har jeg det nu således:

KABEL-TV:
Væg-antennestik -> Selector -> DVD Recorder pioneer DVR-545HX-S (analog indgang) -> TV

SCARTSTIK:
Selector -> DVD recorder -> TV

Mht. lyd springer jeg Dolby Digital over for nu. Så vidt jeg kan læse mig frem til er der ikke mange andre en Canal Digital der sender ud i det, og den kanal har jeg ikke tilvalgt. Desuden bruger jeg den Coax Audio til min recorder.

1. Mangler jeg noget?
2. Vil det forbedre signalet at jeg kører antennesignalet igennem min recorder først?
3. Burde jeg ikke kunne fange et DVB-T signal hvis jeg kørte min Selector ind recorderens digital antenne stik indgang? Men hvad så med den analoge?

Kommentarer modtages med glæde! Tusinde tak for jeres hjælp!

/ Freddy
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 12:34

 

 1. Det tror jeg ikke. 2. Nej. 3. Nej. Men du kan tilsluyye en stueantenne til den Digitale antenneindgang, og derved vil du kunne modtage DR og TV2 på den. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu