recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbrugerklagenævnet ENDELIG SVAR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbrugerklagenævnet ENDELIG SVAR

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2007 kl. 11:49

I går skrev jeg et indlæg på venstre erhvervsordfører Jacob Jensens blog, hvor jeg spurgte hvorfor han ikke havde svaret mig ang. forbrugerklagenævnet:

http://jacobjensen.venstre.dk/index.php?id=47&no_cache=1 &tx_ttnews[tt_news]=19&tx_ttnews[backPid]=327&cHash=f3655c953f

I dag kom han så med følgende svar:

Kære Henrik Andersen,

Da du også havde spurgt ministeren på området fandt jeg det mest naturligt at afvente hendes svar først. Det kunne jo være, at der var taget intitiativer eller at der var en logisk forklaring på netop dit sagsforløb. Jeg håber, at ministeren har svaret dig.

Jeg ved nu ikke om det kan kaldes et svar....

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 01:56

Man kan ihvertfald sige, at han tilsyneladende ikke vil forholde sig til spørgsmålet.

 

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 10:12
kender i da nogle politikkere der vil forholde sig til sagerne og rent faktisk handler på det? det er svært at der handles ret meget :)
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 14:13

Det er jo desværre rigtigt at politikere når først de er valgt dropper at høre på vælgerne. Havde håbet de var lidt mere opppe på dubberne nu der var valg. Men det er sikkert at være lidt for godtroen......

Har for et par dage siden skrevet et indlæg på forbrugerministerens blog, men her har hun heller ikke kommenteret sagen:

http://www.konservative.dk/Holdet/Kandidater/CarinaChristens en/MinBlog/Sider/Minblog.aspx

 

 

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 11:58

Mht. til min egen sag: I dag har jeg modtaget et brev fra forbrugerklagenævnet med Tapeconnections svar på min klage.

Det kan læses på min hjemmeside www.edtwodth.dk. her har jeg også kommenteret svarene.

Go weekend

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 18:51

I dag fik jeg endelig et svar fra forbrugerminister Carina Christensen. Se her hvad hun skrev til min kommentar på bloggen:

Kære Henrik Andersen.

Desværre ved jeg ikke, hvad du har skrevet til mig i ministeriet. Henvendelsen er ikke kommet ind på mit skrivebord, men jeg vil gerne her fortælle dig, hvad vi gør for at bringe sagsbehandlingstiden ned i Forbrugerklagenævnet.

Faktisk var den lange sagsbehandlingtid en af de første ting, jeg tog fat på efter jeg blev minister. Jeg er ligesom dig ikke tilfreds med sagsbehandlingstiderne, og jeg har derfor iværksat en plan, der skal rette op på forholdene.

Vi har nu afsat flere folk til at behandle klagerne. Vi har bedt medarbejderne om at arbejde ekstra. Vi har hyret Kammeradvokaten til at tage sig af nogle af sagerne. Målsætningen er, at puklen af gamle sager skal være tæt på nul ved årsskiftet.

Derudover har jeg indkaldt Folketingets partier til en drøftelse af, hvordan vi kan gøre klagegangen mere smidig og enkel. Jeg tror, at der er behov for, at vi tilrettelægger sagsbehandlingen på en helt ny måde, og det håber jeg, at de øvrige partier vil være enig med mig i.

Det kan og skal gøres meget bedre end hidtil. Her er jeg helt enig med dig.

Tak for din henvendelse.

Jeg er selvfølgelig glad for svaret. Men problemet er, at siden hun tiltrådte som forbrugerminister, er  sagsbehandlingstiden steget, ikke faldet. 

Enten er det varmt luft hun lukker ud, eller også har hun ikke styr på sine medarbejdere.

Et eller andet går der i hvert fald galt. Ministerens virkelighed stemmer ikke overens med hvad vi andre oplever i det daglige. 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 00:43

Hun erkender da, at der er problemer. Jeg synes også at hun på tv gav klart udtryk for, at hun ikke har styr på sine medarbejdere.

Men derfra og så til at der vitterlig sker noget, det må vi nok vente til efter nyrtår for at kunne se.

 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Mht. til min egen sag: I dag har jeg modtaget et brev fra forbrugerklagenævnet med Tapeconnections svar på min klage.

Det kan læses på min hjemmeside www.edtwodth.dk. her har jeg også kommenteret svarene.

Go weekend

*** Redigeret indlæg! ***
Offtopic og irelevant sludder.

M.v.h.



Redigeret af Kandersen - 28-November-2007 kl. 16:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu