recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 9 højtaler med Sony ES receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeolab 9 højtaler med Sony ES receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
philipc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 9 højtaler med Sony ES receiver
    Sendt: 19-September-2007 kl. 19:56

Jeg har et sæt Beolab 9 højtalere, og overvejer at købe en receiver fra Sony's ES serie. Når disse højtalere ikke bruges med et B&O anlæg, så skal de have et line-signal. Såvidt jeg kan se i manualerne for disse receivere, så er et 2V line-signal tilgængeligt fra pre out terminalerne. Mit spørgsmål er; vil det være muligt at kontrollere lydstyrken via den normale volumenkontrol på sony receiveren? Er de 2V max output for et variabelt signal eller er det et konstant 2V signal?

Jeg har spurgt sonys support, og de siger, at det ikke er muligt at anvende disse receivere sammen med Beolab 9. Jeg er dog ikke sikker på, at de forstår mit spørgsmål... 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 20:14

 

 Til det spørgsmål, skal du have fat i Peter Pan, han er totalt inde i hvad man kan med B&O produkter, og hvad man ikke kan med dem. Her er et link til et af hans magfoldige indlæg. B&O interface - Tips & tricks

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
philipc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 20:22
Tak for svaret, men jeg tror jeg har nogenlunde styr på b&o-delen. Det er mere pre-out signalet fra Sony receiveren jeg er interesseret i. Kan simpelthen ikke læse i deres manualer, om signalet følger med den normale volumen kontrol eller om det er et konstant niveau...

Redigeret af philipc - 19-September-2007 kl. 20:23
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 20:28

 

 Tilslut et kabel til en af udgangene, og den anden ende til et Headset eller andet, så du kan høre hvad der sker.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
philipc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 20:36
God ide. Har bare ikke købt receiveren endnu, så det kan jeg ikke prøve. Men hvis der er andre her i forum, der har en af disse sony ES receivere, så må I meget gerne prøve det og skrive om resultatet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu