recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video Camera.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideo Camera.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Emne: Video Camera.
    Sendt: 21-November-2004 kl. 11:34

Nu har jeg en Pioneer 520, og er meget glad for den, men nu kunne jeg tænke mig at investere i et Video Camera Jeg har læst en del om emnet rundt omkring, men er nok ikke blevet så meget klogere på det, andet end det skulle være Mini DV ? er det helt forkert ?

Nå men hvad mener gruppen her om det ? Hvad bør jeg købe og hvorfor og hvilken pris snakker vi så om ?

Behovet er til almindeligt brug ferie osv, og skal kunne betjenes af en Novice, det er så meningen at det skal lægges på Pc redigeres osv og så brændes ud på DVD skiver, og selfølgelig skal der være det bedst mulige billede inden for en overkommelig pris.

Hva' siger i ?

 

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2004 kl. 01:00

Hej Bent

Ja, gå efter Mini-DV.

Jeg er dog ikke så meget inde i hvad der er hot for tiden, men Sony, JVC, Canon, Panasonic går man ikke galt af. Tag evt. en tur forbi en butik hvor du kan se/prøve/røre

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2004 kl. 01:51

Hej Bent!

Jeg er også på jagt efter et godt kamera til netop samme formål og er faldet for en Panasonic NV-GS 200 eller lillebror NV-GS 120, begge mini DV.

De har begge det der hedder 3CCD (De tre farver optages hver for sig) som normalt kun er for mere professionelle kamera! Desuden har NV-GS 200 den smarte funktion at du kan køre analoge signaler gennem den og direkte ind i pc'en via firewire!

Jeg har ikke selv set kvaliteten på disse kameraer, men har læst at med 3CCD laver de et rigtigt godt billede, dog er nogle skuffede over styrken i mørke.

Jeg regner snart med at købe en af dem og har set dem til hhv. ca. 7700,- og 5700,- i Tyskland.

;-) Jes

Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2004 kl. 14:32

Hej Lars.

Ok så var det ikke helt forkert det jeg havde fundet ud af med Mini DV , det var faktisk også de mærker jeg selv havde regnet med, nu mangler jeg så at spore mig ind på hvilken model skal det være ?

Til Jess.

tak for info, jeg vil prøve at kikke på nettet på den model du foreslår, det var da en mulighed, ok med Tyskland, så er der jo lige det med Dansk Manual hvis man handler der ? Det vil jeg gerne have med.

Ok med de tre Chips, men mon det så er et generelt problem for cameraer af den slags at have problemer ved mørke optagelser ? Eller er der Cameraer i samme prisklasse der er bedre til det ? Skulle du få købt et før mig, så ville det være rart med en lille fortælling om dine indtryk af det

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2004 kl. 15:09

Hej Bent

Jeg ved ikke om der er stor forskel på lysfølsomheden i de enkelte kameraer, men Sony laver også nogle med Nightvision som er en funktion til at optage grønne billeder i næsten mørke. Hvis man er spejder eller vandremand, er det sikkert meget sjovt, men ellers er funktionen nok lidt overflødig

Du kan også overveje at købe et kamera som der kan monteres "video lys" på. De små lamper æder godt nok en masse batteri, så man er nødt til at investere i flere og større batterier også, men til gengæld giver det bedre mulighed for at filme i mørkere omgivelser.

En ting jeg selv lagde stor vægt på dengang jeg købte videokamera, er vægten. Der er ikke uden betydning om et kamera vejer 300 eller 450g, man går jo med det i en hævet arm hele tiden. Så lavest mulige vægt er at foretrække, så er der også lidt overskud til batterier med mere "power" end det medfølgende (jo kraftigere batteriet er jo mere vejer det).

Jo mere du betaler for kameraet jo flere features. Men lad dig ikke forblænde af muligheden for fotos da de aldrig bliver samme kvalitet som blot et mellemklasse digital kamera kan. Det er tilmed sværere at tage fotos med et videokamera, så familien har sværere ved at bruge det. Så hold fotos til digital kamera og video til videokamera.

Noget der kan være stor forskel på er lyden i den indbyggede mikrofon. Både indendørs, men måske især udendørs hvor vindstøj mm. kan genere. Nogle fås med "vindstøjfilter" som med mere eller mindre helt fjerner det, men lyden er nok noget af det jeg vil give større fokus næste gang jeg skal købe et videokamera.

Fjernbetjening af kameraet?  Selv finder jeg det rart, at man lige kan stille kameraet ved TV'et og sidde i sofa/lænestol og betjene det. Så en fjernbetjening er et plus til overvejelse.

Vinvinkel optik?  Der er ingen mulighed for at skifte optik på mit kamera, og det er ikke specielt vidvinklet fra fabrikken af. Det savner jeg ind imellem, det kan være svært at filme i mindre rum of få det hele med. Så næste gang vil jeg kigge efter et kamera som giver en så god vidvinkel som muligt, alternativt at man kan skrue en vidvinkel adaptor foran optikken når der er brug for det.

LCD skærm. Det har de alle, men som minimum skal man kunne vende den om, så den ses forfra - og billedet skal vende på hovedet når skærmen vendes. Det punkt tror jeg de fleste opfylder, men det er selv noget jeg bruger rigtigt meget. Både når kameraet skal filme i sjove vinkler, men også til at filme mindre børn til familiefesterne - de bliver så glade når de ser sig selv på den lille skærm.

Der er sikkert andre punkter som kan medtager, men her er da lidt mere at overveje

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2004 kl. 15:41
Er lige med på en lytter da jeg også kikker efter video kamera
Mvh. Per Røntved

______________________



Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2004 kl. 16:28

Hej Lars.

Jeg har noteret mig de ting du har skrevet, Det med still foto's er jeg meget ening i, dertil har jeg et Canon G3, Har du iøvrigt nogen erfaringer med eller hørt om de Cam's der optager direkte på Små dvd skiver ? Fx Sony DCR DVD91 ? Ikke at det skal være sådan noget, blot har jeg set det i nogle forretninger

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2004 kl. 17:36

Hej Bent

Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

Har du iøvrigt nogen erfaringer med eller hørt om de Cam's der optager direkte på Små dvd skiver ? Fx Sony DCR DVD91 ? Ikke at det skal være sådan noget, blot har jeg set det i nogle forretninger

Jeg ville ikke købe dem alene pga. optagetiden. En DVD skive kan jo indeholde 1 time i bedste kvalitet, en lille DVD skive 20 minutter. Ok, så kan man skrue ned for kvaliteten, men er det sådan original-optagelser bør være (?)

Mini-DV giver mulighed for en bedre kvalitet end de små DVD kameraer, og længere optagetid (1 time/bånd). Så selvom det er smart at man kan tage DVD-skiven ud af kameraet og afspille den direkte i PC eller DVD afspiller, så ville jeg ikke bytte det for mit DV kamera. Slet ikke når jeg har en harddisk-optager hvor man let kan overspille til DVD.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
OleJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-December-2003
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2004 kl. 23:50

Her er lidt links for inspiration:

http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/ pri_videokam.php

(god svensk side med mange billeder af de forskellige videokameraer, samt tests på de fleste)

http://digital4u.dk/

(Har næsten altid nogle gode priser på Video/Digital kameraer)

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu