recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digi-tv uden Selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigi-tv uden Selector

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NKSDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: Digi-tv uden Selector
    Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 21:39

Hej

TDC siger, at en Selector modulerer det digitale signal, jeg får via kabeltv-boksen til et analogt signal, som mit fjernsyn forstår.

OK, men må konsekvensen så ikke være, at hvis jeg monterer et andet stik i enden af det antennekabel, der forbinder kabel-dåsen med mit tv, så vil tv'ets digitale tuner kunne tolke signalet uden brug af Selector, så jeg får ægte digitalt tv?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 21:49

 

 Hvis dit TV er et Sony D3000 eller et Loewe Concept kan du undvære Selector, ellers ikke. Sagem60 modtager rent Digitalt, der er intet Analogt ved den, andet end Scartkablet til Tvet. Sagem 81 og de nye Samsung (når de kommer) har HDMI.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
NKSDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 21:59

Hej igen

Tak for dit svar.

Mit tv er et Philips 7562D. Jeg læser, hvad du skriver, men jeg forstår nok ikke helt, hvorfor nogle kan undvære, og andre ikke kan.

Vil det sige, at det eneste, jeg kan bruge den digitale tuner til, kan være tilslutning af en parabol direkte til TV'et og så "nyde" de gratis kanaler, der måtte dukke op?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 22:03

 

 Det er en DTT Tuner, ikke DVB-S eller C. Kan jo kun anvendes til modtagelse af den type signaler. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
NKSDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 22:07

Tak igen - godt at nogle har forstand på tingene

Så en parabol er derfor eneste anvendelsesmulighed - men kan jeg slet ikke få digitalt tv uden Selector? Bare for at slippe for at skulle vælge kanal på Selectoren, og i stedet gøre det direkte på fjernsynet

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 22:11

 

 For at kunne få Digitalt fra TDC, så SKAL Selector eller anden dertil kompatibel modtager anvendes. En sat.modtager er jo også en STB ligesom selector er.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 22:12
NKSDK - lidt mindre teknisk forklaring:

Den modtager/tuner der er indbygget i dit fjernsyn er en DVB-T tuner, det vil sige den er lavet til at modtage de digitale kanaler som ligger i luften, som du måske kender det fra en stueantenne.

Så som Radiomanden skriver kan du ikke bruge den indbyggede tuner til at modtage de digitale signaler fra TDC kabel-tv/YouSee, deres signaler er af typen DVB-C, som er signaler der er lavet til at blive sendt via kabel-tv anlæg.

Så hvis du vil have digitale kanaler har du to muligheder:

1. Bruge den indbyggede DVB-T tuner, hvis du bor det rigtige sted og du kan kun modtage DR1, DR2 og TV2.

2. Købe en Selector tuner fra TDC og se mange kanaler i digital kvalitet.
Til top
NKSDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 22:13

...men kan jeg blot tænde Selectoren og så lade mit tv scanne for kanaler og på den måde få dem lagt ind i tv'et digitalt?

Jeg mener bare - hvad skal man ellers bruge en digital tuner til

Til top
NKSDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 22:15

OK - mit sidste indlæg kom lidt for sent.

 

Tak til jeg begge for gode svar

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af NKSDK NKSDK skrev:

Hej

TDC siger, at en Selector modulerer det digitale signal, jeg får via kabeltv-boksen til et analogt signal, som mit fjernsyn forstår.

 

Denne version har jeg trods alt aldrig hørt om Satellit modtagere    Derimod er det korrekt at når disse boks ikke outputter digitalt videre til Tv, så er det fordi kvaliteten vil blive FOR God.

Dette har jeg fra pålidelig kilde, som jeg nægter give oplysninger om, selvom dette er almen viden. Og igen igen blive en bremse for HDTV. Rettere hvis der var een eller flere løsninger ´som gjorde en Selector (altså typen Sagem 60 til SD Tv) ikke var nødvendig, kunne man vel blot returnere samme. ' En anden ting var sådan som DR har tacklet sine egne nybygninger på Amager, så gider jeg ikke mere se noget med forbrug fra DR's side    Forbrugerrådet og diverse Selectorer.



Redigeret af moho - 05-Oktober-2007 kl. 10:35
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu