recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround, komplet, ca 15000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround, komplet, ca 15000

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den har HDMI-indgange, så den er OK på det punkt. Dekodningen af de smarte nye formater skal alligevel ske i afspillerne.


Jeg tror med den rigtige chips i forstærkeren er det bedst, og så kan man bruge en PS3 eller andet. og ikke er afhænig af det det kun er afspillerne der kan dekode, men forstærkeren der gør det for alle indputs
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 18:46
Det er meningen det skal foregå i afspilleren. Jeg ved godt du er vild med dine Onkyo receivere, men det er misforstået at der SKAL være understøttelse for de nye codecs i receiveren. Så længe receiveren har HDMI er man sikret nok, da det som sagt er meningen at selve afspilleren skal dekode lyden. Man beder jo heller ikke receiveren eller fjernsynet om at foretage VC-1 eller AVC-dekodning Blot fordi ens HDMI-udstyrede receiver ikke understøtter TrueHD, Master DTS og hvad det nu end hedder, er det ikke ensbetydende med, at man har købt katten i sækken.

I øvrigt er Marantz SR4001 og den billigste Onkyo med understøttelse af de nye codecs, jo i to noget forskellige prisklasser. De 2k man sparer på at købe SR4001'eren kan jo bruges fornuftigt andre steder, f.eks. til en fed center eller sub. Og hvis 605 vitterligt mest er til satellithøjttalere og sub, ja så skal man åbenbart endnu højere op i Onkyo-priserne, før man kan få noget, der kan trække det samme som en SR4001?
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er meningen det skal foregå i afspilleren. Jeg ved godt du er vild med dine Onkyo receivere, men det er misforstået at der SKAL være understøttelse for de nye codecs i receiveren. Så længe receiveren har HDMI er man sikret nok, da det som sagt er meningen at selve afspilleren skal dekode lyden. Man beder jo heller ikke receiveren eller fjernsynet om at foretage VC-1 eller AVC-dekodning Blot fordi ens HDMI-udstyrede receiver ikke understøtter TrueHD, Master DTS og hvad det nu end hedder, er det ikke ensbetydende med, at man har købt katten i sækken.

I øvrigt er Marantz SR4001 og den billigste Onkyo med understøttelse af de nye codecs, jo i to noget forskellige prisklasser. De 2k man sparer på at købe SR4001'eren kan jo bruges fornuftigt andre steder, f.eks. til en fed center eller sub. Og hvis 605 vitterligt mest er til satellithøjttalere og sub, ja så skal man åbenbart endnu højere op i Onkyo-priserne, før man kan få noget, der kan trække det samme som en SR4001?


Det kræver at receiveren har /er godkendt til HDMI vers.1,3a
jeg ville ikke være speceilt nervæs for at sammenligne den Marantz rent effekt mæssigt med den 605.

Du skriver at man kan få en fed center eller sub for de 2000kr. man sparer
hvor henne kan man det?, de fede subwoofere jeg kender koster da en del mere
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 21:13
Så en 'federe' sub eller center, eller noget. Pointen var, at man kunne bruge de 2k på andre dele af anlægget, og i den her tråd ér vi jo på et budget. Man mister syn for balancen i tingene, hvis man bruger over en tredjedel af 15k på receiveren alene.

Som sagt er det nok, at receiveren har HDMI, og så er det op til afspillerne at kunne dekode lyden. PS3 skulle f.eks. få TrueHD-dekodning inden alt for længe.

Det var dig selv der skrev, i en anden tråd for nylig, at 605 var bedst til satellitter og en sub. SR4001 kan trække mere end nogle satellitter og en sub.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 22:11
Jeg skrev det for at sige at skal man trække større gulvhøjtalere vil jeg helt klart vælge en 805.
Men jeg har flere kunder der er meget tilfredse med en 605 til gulvhøjtalere
Det kommer jo nok an på hvad behovet er.
Men Ja man bliver hurtigt farvet af hvor gode de er.
ligesom du er farvet af at din Marantz er det eneste rigtige for dig
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 22:57
Jeg har aldrig sagt, at min Marantz er det eneste rigtige for mig...
Til top
Troublemaker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 04:25

Ha ha der er rigtigt kommet gang i den og jeg kan desværre ikk erigtig deltage i den diskution det har jeg ikke rigtigt sat mig ind i.

Men budgetet nu blevet ændret for skal det være så holder det ikke til andet end højttaler med de 15. Og så er det jo om at lave best buy for overskridelsen og den Marantz virker som et godt bud.

Men ang. codecs og dekodning så er det jo ca håbløst, for udviklingen fortsætter jo i fuld fart det nye i dag er historie i morgen.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 16:30
Det er rigtigt at du sparer nogle penge, når du tager Marantz istedet for Onkyo. MEN, tilgengæld er du altså også tvunget til at købe nogle afspillere der kan håndterer de nye lydformater.
Hvorimod at hvis du køber Onkyo, så er det ligemeget hvilke apparater du slutter til, så spiller de bare!  Det er nu noget lettere, men også dyrere - og hvad der så er bedst, at lade reciever eller afspiller decode, det er vist en smagssag.
MEN, jeg tror at man får det bedste resultat hvis man lader recieveren decode, den har vel de bedste komponenter til det!??

OG hvis du hiver en Onkyo hjem fra f.eks. DE, så er den jo noget billigere. SÅ følger der tilgengæld ikke garanti eller super service med (fås hos de rigtige forhandlere)!!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Troublemaker Troublemaker skrev:

Hej jeg er på udkig efter et 5.1 surround sæt og en reciver og en dvd med hdmi udgang.

Det må koste i omegnen af 15000 kr og skal køre sammen med Panasonic pv42.

Har set på Dali concept 6 system og Dennon i hifi klubben men er ikke helt til det da det er langt fra optimalt med store højttalere. Det ville være bedre evt med søjler eller sattelitter.

Der har Dali også et sæt til 7500 og B&W har et til 10000. Men men men der er jo også andre end hifi klubben der sælger den slags.

Og der er også foreskel på ørene der skal høre på det og jeg kan godt li detalieret og lækker lyd så ved ikke om det kan lade sig gøre med små højttalere. Og så er der jo også forstærkerne og afspilleren og tænke på...

HVAD SIGER I??

Du får generelt bedre lyd med store højtalere, men de er selvfølgelig også dyrere. Og fylder mere.

Jeg har tilfældigvis et par Dali AXS8000 til slag. Se eventuelt dette link

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28996& KW=%2DC5%2D

 

 

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 11:02
Store højtalere er evt. ikke nødvendigvis dyrere. Hvis små satellitter skal lyde rigtigt godt koster de også temmeligt meget
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 11:55

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Store højtalere er evt. ikke nødvendigvis dyrere. Hvis små satellitter skal lyde rigtigt godt koster de også temmeligt meget

Enig. Det er i det heletaget svært at opnå samme lyd med små højtalere end med store.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu