recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 705/805, dvd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 705/805, dvd?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 15:38

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Hvis det skal gøres rigtigt så skal blæseren sidde i bunden, da det er meget nemmere at flytte kold luft da det fylder mindre.
Jeg har en del gange lavet en del server rum, hvor varmen var meget kritisk inde i rackskabene, og kom derfor i snak med en ventilations "mr. know it all"
Der er lavet en masse fancy udregninger der viser at den nemmeste måde at flytte luft på er ved at flytte den kold. dao husk af udblæsningshullet skal meget gerne være større end indsugningshullet ved ventilatoren.
Sæt evt. 2 blæsere i serie så får de halv spænding, og de kører ved halv kraft.

Jo større ventilator desto mere flytning af luft også ved lave omdrejninger. Der kan være en hel del hjælp ved div. case moddings firmaer inden for pc branchen, de har også nogle antivibrations beslag til ventilatorene så de ikke larmer mere end højst nødvendigt, der kan man også købe trinløse omdrejnings/spændings regulatore, så man selv kan være herre over larmen.

Så af med hele bagbeklædningen af møblet, hvis muligheden er der sæt det et par cm. ud fra vægen, så luften kan cirkulere bagved.

Håber I kan bruge det til noget

Det kan vi helt sikkert bruge til noget. Jeg havde ikke lige tænkt på at der flyttes mest fuft ved at placerer ventilatoren på den kolde side. Dog er det oplagt i mit tilfælde at placerer ventilatoren i bunden under alle omstendigheder.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 15:39
HOV, samtidig kunne det være smart hvis man kunne sætte en temperatur regulator til.
Så temperaturen bestemte arbejdet af blæseren, men syntes ikke jeg kan finde en!?? Så der hele altså sker automatisk, og man ikke selv skal ned og rode hver, hveranden time!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 22:38
Jo temperatur regulering ville være en super løsning.
Alle 12V. DC.blæsere kan som regel reguleres trinløst fra 12 V. DC. og ned til omkring 5V.DC en temperatur styring vil enten tænde den eller slukke den, via en termostat føler, med mindre man konstruerer en lille styring.

Her er et link til en jeg har brugt til nogle proff. opgaver, men man skal være moms registreret.
http://www.supply-team.dk/default.asp?ID=123

Han han ALT i ventilatore, og ved rigtigt meget omkring dem.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu