recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst surround setup - råd søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst surround setup - råd søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Xenon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-December-2006
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst surround setup - råd søges
    Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 01:31
Jeg er ved at hjælpe mine forældre med at finde en god surround løsning til stuen men ved ikke lige hvad det skal være. Wife Acceptance Factor'en spiller meget ind i valget, da min mor ikke ønsker store dominerende klodser rundt omkring i stuen. Stuen måler ca. 4.5m x 5.5m og TV-skærmen og modstående sofa står IKKE centreret i rummet - det ville derfor være smart om forstærkeren var i stand til at konfigurere sig selv til at give optimal lyd. Højtalerene skal som sagt være trådløse...

Mine forældre skal også have fat i en harddisk-recorder-dvd-afspiller løsning, og jeg mener at have læst om en ny løsning fra Samsung, der er både surround amp og harddisk-recorder-dvd-afspiller på én gang - nogen der kender til dette product? - jeg har ikke kunnet google mig til det :/

Til sidst vil jeg bare sige at budgettet er på 10-25 k - måske lidt ekstra hvis det giver meget mere lyd for pengene. Jeg har læst andre tråde her på forummet allerede og tænker at KEF måske har det jeg leder efter hvad angår højtalere - kunne dog godt bruge lidt konfimation på den... Anyway - håber at i kan hjælpe mig til at købe noget kvali - tak :D
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 15:12

Ja, KEF som HT. De bagerste kan gøres trådløse, ved ikke om de forreste kan, men det kan du læse mere om på deres hjemmeside:
www.kef.com
Så ville jeg vælge en reciever, hvis den skal autokalibrerer, så er Onkyo og denon et godt bud. Onkyo giver mere for pengene end denon.
Evt. en Onkyo 605 eller 805 altafhængig af hvad budgetet siger!!
Sidst ville jeg snuppe en harddiskrec. og ville nok tage en sony. Det er MEGET brugervenlig og menuerne er overskueligt bygget op!

MVH

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Xenon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-December-2006
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 17:46
jeg har kigget lidt mere på KEF og det lader til at deres trådlse løsning er ganske god - bortset fra at der stadig vil løbe kabler fra højtalerene til strømstikket - men det kan man vist ikke undgå... Det bliver nok 5005.2 højtalerne fra KEF vi køber - nogen der ved hvad ham Cristian fra CNS-taknik tager for dem ved køb gennem ham? Umiddelbart tror jeg bare jeg køber dem fra Tyskland for 13500 kr inklusiv fragt - jeg har kun gode erfaringer med køb fra Tyskland... Jeg vil også kigge nærmere på de forstærkere du nævner - de er også nævnt i andre tråde her i forumet, så mon ikke du har ret i at de er ganske gode :D

tak for svaret
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 18:24
Det er helt sikkert at du vil blive glad for KEF 5005, det er nogle gode HT. Jeg ved ikke hvad Christian (CSN-teknik) skal have for dem, men jeg kan bestemt anbefale ham. Han yder en stor kundeservice, og hjælper meget til ved råd og vejledning/opsætning.

Ja, der findes masser af tråde om onkyos recievere, de spiller super godt. Står selv og skal have mig en når jeg får råd efter mit køb af min sub!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu