recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vurdering af nyt setup med JVC DLA-HD1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVurdering af nyt setup med JVC DLA-HD1

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Emne: Vurdering af nyt setup med JVC DLA-HD1
    Sendt: 27-Februar-2008 kl. 01:41
^ nej, har faktisk STADIG ikke fået set nogle, ud over de ret så "økonomiske" projektorer vi har i hi-fi klubben... Chefen vil ikke engang inverstere i en dyr InFocus82, så vi kan have den på display i butikken... Havde hørt en fantastisk masse godt om JVC's HD-1, og er slet ikke i tvivl om at den spiller max!... Jeg tror jeg må et smut ud til Lyngby!
Til top
Dief Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 00:12

Hva så Naite. Fik du set nogle af de nævnte projektorer??

I så fald, hvad synes du så om JVC HD-1??

Mvh Dief

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2007 kl. 13:26

edit.



Redigeret af Naite22 - 12-November-2007 kl. 11:38
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 12:16
^ JO, godt tip!:-)
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 12:15
Burde du ikke snart bruge din tid på at komme ud, og se dem i den virkelige verden, stedet for kun at skrive om hvad du ser på div. billeder fra test.

Det er den eneste måde du finder ud af hvad der er godt.
Fordi vi er nogen der syntes den ene projektor er bedre end den anden, så er det jo ikke nødvendigvis der du er enig, smag og opfattelse er forskellige fra person til person.

Kig ind på hifi messen i weekenden, der kan du jo få en demo af den før omtalte projektor, på et rigtigt godt lærred. Det er Mads fra Cavea der er JVC importøren.
Husk lige at tjekke lyden hvis du kommer, han bruger nogle ret fede højtalere til sit setup
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 11:39

^ Der er bare en anden ting som jeg ikke helt forstår. Der er åbenbart meget forskel på skarpheden på de forskellige projektorer... JVC's skulle have et skarpt billed, men ikke det skarpeste. Burde skarpheden ikke være ens når man snakker om Full HD? Hvis ikke den er skarp nok til at gengive FULL HD, som det nu engang skal opleves, than what's the point of calling it full HD?

Mange siger at billedet på en god projektor (JVC's inkluderet, forhåbentlig), er bedre end på et rigtig godt fladskærms-tv. Dette lyder jo kanont, men har bare så svært ved a tro på det.

Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 18:01

Jeg har ikke set HC6000 in action, men har ved gentagne lejligheder set JVC's HD1, og den spiller max!!!

Den når selvfølgelig ikke de voldsomt dyre Sim's og lignende, men til prisen er den virkeligt fed!

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 13:17
^ Det er helt ok Otto, jeg forstår. Og syntes også selv det virker underligt med screenshots, af samme grund som du nævner.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 13:10

Bare lige for at understrege min pointe: Nu har jeg kigget på billederne, og på _min_ skærm er billede 2 og 4 dybt elendige (på hver deres facon), billede 3 klart det bedste, og billede 1 er okay uden at være lige så godt som 3'eren.

Det kan _ikke_ bruges til at sige noget som helst projektorerne der er taget billede af, kun til at sige at din og min skærm er forskellige. Så kan du jo overveje

(undskyld hvis jeg siger det lidt hårdt, men jeg _hader_ screenshots! De kan bruges til at demonstrere visse enkeltstående pointer, men _ikke_ til at vurdere billedkvalitet!)

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Naite22 Naite22 skrev:

Prøv lige og hør! Jeg er ikke nogen projektor anmelder, men jeg stoler på mine øjne!

Prøv lige selv og hør! Du kan _ikke_ bedømme en 40.000,-s projektor ud fra et screenshot, med utallige variabler. De screenshots er _intet_ værd, og ud fra det du skriver (jeg har ikke læst anmeldelsen endnu) så siger anmelderen jo netop selv at billederne ikke er retvisende... Jeg ved godt det er meget populært at lave screenshots i projektor-anmeldelser, fordi det er så vanskeligt at få dem at se real-life, men det ER bare ikke brugbart. Hvordan vil du vurdere hvilket screenshot der har de mest naturlige hudfarver, når du ikke ved hvordan din monitor påvirker hudfarverne, for slet ikke at snakke om hvordan anmelderens kamera påvirker hudfarverne?

Oprindeligt skrevet af Naite22 Naite22 skrev:

Jeg har så meget brug for at en eller anden som virkelig har forstand på det her (Otto, HOST!), fortæller mig at det ganske enkelt må forholde sig således at anmelderen er kommet til at bytte om på billederne, og at det tredje, som han påstår er fra JVC's naturligvis uden tvivl er forkert! At det andet billed som repræsenterer Sharp's i virkeligheden ER JVC's billed!????!!!

Det kan jeg ikke, eftersom jeg ganske enkelt lige så lidt som dig har en jordisk chance for at bedømme noget som helst ud fra de billeder.

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 12:43
Nu har jeg siddet og nærstuderet de tre screencaps fra de tre projektorer som jeg snakker om i min tidligere post. Og jeg bliver mere og mere i tvivl om hvad mit problem er. Faktum er at jeg nok bare ikke har så meget forstand på det. Det screencap fra Sharpen ser bare både meget lys ud uden at fucke sort-niveauet op, men jeg ved alligevel ikke helt... Ville i ikke mene at billedet på Sharpen ser ud til at have de klart mest naturlige hud-toner??? Eller også er der bare for meget farve på det billede som åbenbart skal forestille at være fra JVC's.

Redigeret af Naite22 - 07-November-2007 kl. 12:46
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Så kan du garanteret også svare på, om sådan en djævel har 1:1 pixel-mapping via PC (DVI/HDMI) i 1920x1080, og i hvilke frekvenser den i givet fald kan køre det? :)

Der er 1:1 mapping ved 1080P i 24, 50 og 60 Hz.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu