recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalerkabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjtalerkabel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: Højtalerkabel
    Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 02:11
Hejsa

Jeg ville søge de kyndiges viden, så jeg kunne overkomme hvor min egen viden kommer mig til korte.
Forbindelsen fra en "Onkyo SR605" til hhv.
(1) pb10-nsd eller pb12-nsd
(2) 1 center og 2 front højtalere af mærket SVS SCS-01
(2) 2 baghøjtalere af mærket SVS SBS-01

Dvs. jeg vil gerne høre hvilke højtaler kabler i vil anbafale og kable til bassen (pb12-nsd ser ud til at bruge et andet end standard, så vil i være hjælpsommelige at skrive om begge).

Mine krav er som følger:
(1) Det evigt tilbagevendende kræv om at det ikke skal lyde ringe. Nu har jeg fyrret hele opsparingen af på noget super hardware også ville det være ærgeligt at skulle begrænse det hele med kablerne alligevel.
(2) Højtalerkablerne skal være en samlet længde af 22m (eller enkeltvis 10m, 7m, 3m og 2m)
(3) Sub kablet skal være 2,5-3m.
(4) Prisen skal samlet helst være top 700kr ihvertfald ikke meget over (for højtaler kabler og kable til en af de to subs).

Håber i finder tid til at hjælpe mig
På forhånd tak. Mvh Christian
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 08:35

...og du vil få forskellige svar herinde på hvad du skal købe

Jeg er enig med dig i at man ikke skal ofre for lidt på kablerne, men omvendt er der heller ingen grund til at købe de meget dyre kabler som man (!!) alligevel ikke kan høre forskel på.

Jeg mener derfor at du vil få en fin kobling med 4mm2 til højttaler kabler (OFC kobber), og et pænt subwoofer kabel.

Ht-kabel: http://www.av-connection.dk/?CPage=PView&ML1=1&ML2=2 &ML3=5&ML4=343

Subwoofer-kabel: http://www.av-connection.dk/?PNo=CT020-300&ML1=1&ML2 =2&ML3=61&ML4=227  

PS: I følgen manualen bruger pb12-nsd et alm. sub.kabel. 

Til top
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 21:14
Hejsa.

Tak for dit svar, det sætter jeg stor pris på.
Tror du et "noname" kabel er fint nok at køre med til højtalerne? Altså jeg klager ikke over prisen, men ville bare være sikker :-)

Ja, du har ret mht. kabel til den sub. Jeg så bare et billede af bagsiden på den og blev lidt forvirret da den så helt anderledes ud end pb10-nsd.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 21:26

Det er sikkert nogle udemærkede kabler som vipmlo anbefaler, men jeg ville personligt købe noget bedre, for så er man sikker på, at det ikke er kablernes skyld, hvis det lyder dårligt

Du skal også være opmærksom på, at hvis du har mange kabler til at ligge tæt på hinanden, så kan de forstyrre hinanden, hvorfor skærmed kabler kan være en fordel.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 21:55
Kæden bliver ikke stærkere end det svageste led.
Alt aktivt udstyr har en speciel lyd, det er kablernes fornæmmeste opgave at få frembrunget de producenten ønskede da han fremstillede sit produkt det være div. signal kilder eller modtagere såsom højtalere, projektore eller fladskærme.
Det er ikke meningen at kablerne skal gå ind og farve lyden, kun frembringe detaljerne i lyden bedst muligt.
Billigere kabler har mindre af den egenskab, de har kraftigt tendens til at farve eller begrænse setuppet
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu