recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Format ved dvd asp. via pc til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormat ved dvd asp. via pc til tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Emne: Format ved dvd asp. via pc til tv
    Sendt: 26-November-2007 kl. 13:58

Hej eksperter

Har mit mediecenter tilsluttet til tv (pana px70-42) via pc analog til pc-indgang.

Opløsningen er perfekt og det ser flot ud (iflg. mine øjne), kører i opløsning 1024x768 mener jeg den hedder.

Når jeg afspiller en DVD viser den sorte bjælker i et omfang den ikke gør ved afspilning af samme DVD via min pana S53 DVD-afspiller.

Hvordan kan dette være og hvis det er muligt hvordan kan det undgås? Sådan at jeg kan fremvise dem i normalt output som filmen nu skal vises i.

Skal der et DVI-HDMi kabel til eller ændre det ikke på dette? Eller måske kører composite via min Denon 2308?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 14:01
Vælg en software DVD afspiller, som kan tvinge 16:9 aspect ratio, for eksempel Media Player Classic, Zoom Player eller VLC.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu