recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital TV - yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital TV - yousee

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
matter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital TV - yousee
    Sendt: 30-November-2007 kl. 13:42
Jeg har alm. kabel-tv hos TDC men overvejer yousee digital. Men efter at have læst lidt på forum ser det ud til man kun kan se en kanal af gangen. Kan det virkelig passe? Altså det lyder da fuldstændig skørt . Det er som at gå tilbage til fjernsynets barndom, hvor alle kun havde ét fjernsyn. Vi har flere  fjernsyn rundt omkring i huset+HD optager. Skal alle så til at se det samme?

Jeg kan selvfølgelig forstå hvis det har noget at gøre med at signalet er digitalt så alle fjernsyn kan ikke se det, men lad og antage alle mine fjernsyn har digital tuner, kan de så se forskellige kanaler med kun ét abonement hos yousee?

Hvis man kun har f.eks. ét TV med digital tuner, og andre der ikke har, kan man så sætte det digital fjernsyn til selectoren, og de andre fjernsyn "inden" selectoren? Eller er det sådan at når man skifter til yousee så bliver ens TV signal kodet på en måde som kun selector med yousee kort kan dekode, og dermed altid begrænset til én kanal.

Hvis der er alle ovenstende begrænsninger (som ingen familier med flere fjernsyn kan leve med), findes der så andre udbydere hvor det forholder sig anderledes (noget parabol noget).

Håber i forstår hvad jeg mener. Jeg er ikke inde i alt det digital TV halløj, men står over for at skulle købe en 50" fladskærm, og så skal det vel være digital signal for at det ser bedst ud?
Til top
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2004
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 14:02
du kan stadigvæk se analogt fjernsyn på dine andre tv - går ud fra at de er i andre rum og der dermed er seperate stik til dem... og dermed se andre kanaler på disse tv end dem du ser på det der er koblet til Selector-boksen...

hvis alle dine Tv er udstyret med DVB-C tuner kan du købe dekoderkort til dem alle for 200 kr. stk og se forskellige kanaler på dem... ligesom du jo kan købe flere Selector-bokse

håber dette var svar på dine spørgsmål
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 14:11
Jeg forsøger at svare...

Boksen kan kun tilsluttes et fjernsyn af gangen. Så du kan kun se det signal den viser. De andre fjernsyn kan sagtens vise analogt tv.

Hvis du vil have tv skal du enten have en boks til hver tv eller som du skriver en digital tuner, og her er det vigtigt det er af type DVB-C - de fleste fjernsyn sælges underligt nok med DVB-T selvom langt størstedelen af danmark får tv via kabel-tv (DVB-C). Jeg mener du skal betale for hver boks du vil have koblet på hos Yousee - Stofa har en ny løsning, Zaptor, hvor man kun betaler et 99 kr./år for hver ekstra boks man kobler på.

Du kan sætte en boks på og fordele det ud med scart f.eks. - men så ser alle den samme kanal som du skriver.

Parabol er hvis den samme løsning.
Til top
stson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 14:18

Oprindeligt skrevet af matter matter skrev:

Jeg har alm. kabel-tv hos TDC men overvejer yousee digital. Men efter at have læst lidt på forum ser det ud til man kun kan se en kanal af gangen. Kan det virkelig passe? Altså det lyder da fuldstændig skørt . Det er som at gå tilbage til fjernsynets barndom, hvor alle kun havde ét fjernsyn. Vi har flere  fjernsyn rundt omkring i huset+HD optager. Skal alle så til at se det samme?

Jeg kan selvfølgelig forstå hvis det har noget at gøre med at signalet er digitalt så alle fjernsyn kan ikke se det, men lad og antage alle mine fjernsyn har digital tuner, kan de så se forskellige kanaler med kun ét abonement hos yousee?

Hvis man kun har f.eks. ét TV med digital tuner, og andre der ikke har, kan man så sætte det digital fjernsyn til selectoren, og de andre fjernsyn "inden" selectoren? Eller er det sådan at når man skifter til yousee så bliver ens TV signal kodet på en måde som kun selector med yousee kort kan dekode, og dermed altid begrænset til én kanal.

Hvis der er alle ovenstende begrænsninger (som ingen familier med flere fjernsyn kan leve med), findes der så andre udbydere hvor det forholder sig anderledes (noget parabol noget).

Håber i forstår hvad jeg mener. Jeg er ikke inde i alt det digital TV halløj, men står over for at skulle købe en 50" fladskærm, og så skal det vel være digital signal for at det ser bedst ud?

Både ja og nej!!

Du kan kun se en kanal ad gangen pr. selector (som er TDC/Yousee's navn for en digitaltuner).

Du skal altså ha' en selector pr. TV, hvis du vil ha digital TV på alle dine fjernsyn.

Men når det er sagt, så kan du jo altså stadig godt se det "gode" gamle analoge signal på alle dine andre TV'er i huset, selvom du har købt en selector til stuen.

Og, som du ganske korrekt antager i din sidste sætning, så "skal" du ha' en selector til din kommende 50" skærm, for at få et rigtig godt billede.

Vi ser selvfølgelig alle forskelligt på den slags, men jeg har selv lige fået en 50" på væggen, og kunne ikke drømme om at se fjernsyn herpå, via det analoge stik. - Det er bare SÅ meget bedre via en selector.

Desværre har TDC store problemer med den eksisterende generation af HD Selectoren, så den er pillet ud af handlen. Men til næste år skulle der være en ny og bedre på markedet, og så åbner de vel igen for salget af HD Selectorer (sådan en skal jeg ihvertfald ha' - Den nuværende Sagem 81 stinker generelt af dårlig kvalitet, måske lige bortset fra på billedsiden, hvor den er virkelig god. Se evt. her vedr. HD 81)

Det er altså den "almindelige" selector du skal gå efter lige p.t.........

Håber at svaret har hjulpet bare lidt .....

vh

stson

PS: Der er vist mange der gerne vil hjælpe med dette

 



Redigeret af stson - 30-November-2007 kl. 14:20
Til top
matter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 16:44
Super mange gange tak. Det var godt nok hurtigt i svarede.

Det beroliger mig at jeg stadig kan se det "gode" gamle analog på de andre TV (dvs.konen og børnene kan stadig se analog TV, mens jeg ser digital på 50" eren )  For det er jo på 50" eren jeg har brug for det gode signal.

Endnu engang mange tak. Kommer sikkert med andre spørgsmål, nu når jeg skal foretage det endelige valg af de 50".
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu