recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 24p fra ps3 på ældre lcd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket24p fra ps3 på ældre lcd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Emne: 24p fra ps3 på ældre lcd
    Sendt: 02-December-2007 kl. 16:07
Efter at have surfet lidt rundt. Har jeg fundet ud af, at tv der ikke understøtter 24p kan hakke lidt når der pannoreres i f.eks en bluray film. Mit to år gamle philips lcd understøtter ikke 24p og jeg har også bemærket at den kan hakke lidt ved pannoreringer, når jeg afspiller bluray fra min ps3. Kan jeg ændre noget i indstillingerne eller skal jeg bare holde mig til DVD på min gamle afspiller, til jeg får en bedre skærm.
Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 20:40

Der er ikke noget at gøre i dit tilfælde.

Men uanset om dit tv understøtter 24p eller ej vil panoreringer i film aldrig være nær så flydende som f.eks. tv-udsendelser eller serier optaget med videokamera. 24 billeder pr. sekund er simpelt hen for lidt til helt flydende bevægelser. Et tv der understøtter 24p vil kun fjerne de ujævnheder som opstår i bevægelser som følge af 2-3 pulldown. Man vil stadig i visse situationer opleve en smulle hakken.

Mvh

Anders

Til top
Skorben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 15:45

Jeg har for ikke så længe siden haft min PS3 tilsluttet et Pioneer 428XD. Kunne dog ikke rigtigt konkludere om den viste 24 fps.

Jeg satte en downloadet(fra ps-store) trailer(ICE AGE) på, men jeg synes at panoreringen i starten hen over isbjergene foregik lidt i hakker, skyldes dette at den ikke blev vist ved 24 fps ? - nogle som har samme trailer som kan komme med noget feedback på hvordan det ser ud hos dem. - for det kan jo være det er noget med instillingerne, eller burde den bare automatisk køre med 24 fps..?

Spørgsmålet er dog lidt irrelevant da jeg ikke ejer sådan et tv, men er bare nysgerrig

mvh. Skorben

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 16:32
Hvis PS3'en var korrekt indstillet til 24 fps og du satte en Blu-ray film i (hvem ved hvad en trailer fra nettet mon kører? Sandsynligvis ikke 24 fps...), så kører setuppet også 100% sikkert 24 fps ved 72Hz.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu