recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Service hos Audiosound.dk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketService hos Audiosound.dk?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hyld Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Service hos Audiosound.dk?
    Sendt: 03-December-2007 kl. 14:00

Hej, 

Jeg er primært interesseret i at få mit Phillips LCD TV til at fungere, men jeg føler jeg løber panden mod en mur hos sælgeren Audiosound.dk også kendt som HIFI Studio i Nakskov.

Men det ville da være rart om der var andre der kunne oplyse om de har haft samme oplevelser, hvad enten det er med TV'et eller Audiosound.dk.

Jeg har købt et 42" Philips 42PF9731D hos Audiosound, et for mig fantastisk TV som jeg også havde fået anbefalet af 2 kolleger, som begge er rigtig glade for deres.

Så jeg fik lavet alt det indledende, fræset kabler ind, trukket dem mv. og hænger så TV'et op og tænder....

Det første jeg bemærker er at TV'et brummer, men tænker ikke nærmere over det før jeg senere på aftenen sidder og gennemgår manualen, for de finde finesser af mit nye indkøb. Jeg bliver irriteret af at høre denne lyd, og går igang med at gennemgå mulighederne.

- Jeg trykker på mute, og den er god nok lyden fortsætter endnu 15 sekunder, hvorefter den "lukkes ned"/forsvinder. Det kunne jo være en defekt strømforsyning, men nej.

- Jeg sætter eksterne højtalere til, det kunne jo være at selve højtaler delen er defekt, men nej...

Når jeg tænder TV'et brummer TV'et så højt at det er gennetrængende til du passerer 15 på volume scalaen (Hvilket er ca 1/4 af lydstyrken) Vi benytter typisk 12, hvilket gør det hele ekstra frustrerende.

Jeg kontakter Audiosound, og kører det til Nakskov, hvor jeg får besked på at det vil tage 2 uger. 3 uger efter rykker jeg for at få en tilkendegivelse om hvad der sker, men telefonen tages ikke, og jeg skriver indtil flere e-mails hvor jeg efter 4 uger endeligt får et svar.

I svaret står der at man ikke har tid til at ringe til reparatøren, og at jeg selv må gøre det.... Øhhh....

Jeg gør det dog, skriver en mail til PowerMill Service, og får intet svar og har endnu intet fået.

Efter 5 uger får jeg mit TV tilbage, med samme fejl.... Det brummer...

Det er efterhånden en lang historie. men servicen har været under al kritik, og dog for anden gang TV'et har været til reparation besvarer Audiosound nu mine mails.

Der har været flere diagnosticeringer, første gang erkendte man problemet og skiftede en komponent i TV'et, men uden succes. Anden gang undeskylder man sig med at det er en periodisk fejl, hvilket får mig til at undre mig, og tænke om det er det samme TV vi snakker om...

Senest har man igen anerkendt, at der er en brumme lyd, men at den ligger indenfor de specifikationer Phillips har...

Men kan det være rigtigt??? Skal man acceptere et TV brummer, og skal man acceptere at der intet bliver gjort?

Jeg har lavet en Forbrugerklage, men spørgsmålet er hvad jeg kan bruge den til, hvis den først behandles om 12 måneder, og får jeg ret er der ikke lovhjemmel til at sælger skal erstatte TV'et.

Købeloven er meget klar på dette område, Audiosound.dk skal rette fejlen eller ophæve købet. Men det vil de ikke, og kommer med forskellige forklaringer, for tilsidst at hævde at fejlen ligger indenfor de rammer Phillips skulle have udstukket....

Jeg har nu haft et defekt TV siden ultimo juni, det har været til reparation sammenlagt 9 uger ud af denne tid, og intet er sket....!

Jeg overvejer kraftigt at få juridisk bistand, og anlægge en civil sag er der andre der har erfaringer med dette og evt kan komme med anbefalinger?

Det blev et langt indlæg, men tro mig, det er ingenting i forhold til al den kommunikation, ringen op, skriven e-mails mv. som jeg har brugt siden juni.

Jeg er meget lydhør overfor forslag, så længe de ikke indeholder Brandstiftelse eller fysisk tortur mod Audiosound.dk

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 18:32
Du har ikke så mange muligheder som sådan.

Du kan vælge at sende et anbefalet brev med en propertone hvor du henholder dig til købeloven, at de nu har haft xx forsøg til at udbedre fejlen og de ikke har overholdt deres forpligtelse (hvis dette forholder sig sådan) og du derfor ønsker købet hævet og de skal reagerer indenfor 14 dage. Hører du intet til det eller nægter de det, har du reelt kun civilt søgsmål eller forbrugerklagenævnet (zzz)

Beklager men det er de kolde facts.

Dog vil jeg høre om Audiosound køber deres skærme fra andre lande eller køber dem hos Phillips Danmark, det kunne jo være et ring værd at høre dem og evt. spørge dem hvad deres normer er for støj ala den du nævner. De fleste skærme brummer men det plejer nu at være i det moderate leje.
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Hyld Hyld skrev:

Jeg kontakter Audiosound, og kører det til Nakskov, hvor jeg får besked på at det vil tage 2 uger. 3 uger efter rykker jeg for at få en tilkendegivelse om hvad der sker, men telefonen tages ikke, og jeg skriver indtil flere e-mails hvor jeg efter 4 uger endeligt får et svar.

I svaret står der at man ikke har tid til at ringe til reparatøren, og at jeg selv må gøre det.... Øhhh....  

En ganske alvorlig fejl, fra forhandlerens side. Har de tid til at sælge, så har de tid til at servicere defekte produkter!

Oprindeligt skrevet af Hyld Hyld skrev:

Jeg gør det dog, skriver en mail til PowerMill Service, og får intet svar og har endnu intet fået.

Efter 5 uger får jeg mit TV tilbage, med samme fejl.... Det brummer...

Øhh. Du kontakter reparatøren på 4. uge, og modtager ikke svar. På 5 uge modtager du pludselig tvét retur?

Er der noget jeg har misforstået, eller får du bare dit tv retur fra forhandleren, uden at det var været forbi en reparatør imellem tiden? Jeg mener, fra 4. til 5. uge, der er altså kun een uge. Og det er næppe den de har brugt til reparation.

Så tør man antage, at du faktisk modtager dit defekte tv retur?

Oprindeligt skrevet af Hyld Hyld skrev:

Senest har man igen anerkendt, at der er en brumme lyd, men at den ligger indenfor de specifikationer Phillips har...

Men kan det være rigtigt??? Skal man acceptere et TV brummer, og skal man acceptere at der intet bliver gjort?

Bed om at få dokumenteret disse påstået specifikationer fra Philips. Altså at forhandleren skal dokumentere dem.
Mig bekendt findes disse specifikationer ikke!!

Oprindeligt skrevet af Hyld Hyld skrev:

Jeg har lavet en Forbrugerklage, men spørgsmålet er hvad jeg kan bruge den til, hvis den først behandles om 12 måneder, og får jeg ret er der ikke lovhjemmel til at sælger skal erstatte TV'et.

God ide med en forbrugerklagesag. Derefter kan du kun afvente sagens gang, hvilket kan tage enormt lang tid, desværre.
Skulle sagen falde ud til din fordel (kan næsten ikke tro andet), så har du en temmelig god sag, hvis du evt. skal føre den videre i en egentlig retssag. Og en sådan VIL koste taberen enormt dyrt!

Oprindeligt skrevet af Hyld Hyld skrev:

Købeloven er meget klar på dette område, Audiosound.dk skal rette fejlen eller ophæve købet. Men det vil de ikke, og kommer med forskellige forklaringer, for tilsidst at hævde at fejlen ligger indenfor de rammer Phillips skulle have udstukket....

Forhandleren skal IKKE hæve handlen. Du skal som forbruger hæve handlen, og det skal du se at få gjort nu, i det jeg kan læse at dit tv er lige på kanten af ½ år, som betragtes som garanti. Alle fejl der opstår i tvét i denne periode, betragtes som fejl fra start og skal som udgangspunkt afholdes af forhandleren.
Så uden at blinke så meget med det ene øje, så se at få hævet den handel, NU! Du står meget bedre inde for det første ½ år.

Oprindeligt skrevet af Hyld Hyld skrev:

Jeg overvejer kraftigt at få juridisk bistand, og anlægge en civil sag er der andre der har erfaringer med dette og evt kan komme med anbefalinger?

Jeg forstår helt klart din frustration, og kan snildt følge dig i din tanke om allerede nu at anlægge en sag. Har du tiden og pengene til det, så bør du gøre det. Jeg var selv meget tæt på med en forhandler omkring et bundkort til 1500,-

Oprindeligt skrevet af Hyld Hyld skrev:

Det blev et langt indlæg, men tro mig, det er ingenting i forhold til al den kommunikation, ringen op, skriven e-mails mv. som jeg har brugt siden juni.

Jeg er meget lydhør overfor forslag, så længe de ikke indeholder Brandstiftelse eller fysisk tortur mod Audiosound.dk

For mig at se er der ingen tvivl. Hvis ellers jeg har opfattet ovenstående korrekt, så mener jeg ganske enkelt de køber tid eller pi*** på dig, hvis de bare har sendt dit defekte tv retur til dig.
Du skal ikke som forbruger finde dig i samme fejl flere gange. Det er agumentation nok for at hæve handlen lige på stedet. At det er en periodisk fejl, det er sådan set forhandlerens problem. Du har overholdt din del af aftalen, da du betalte prisen!

 

Til top
Hyld Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 20:30

Tjaaa... det var hvad jeg tænkte :)

Det eneste jeg ikke har forsøgt er at sende et anbefalet brev, og direkte adspurgt omkring muligheden for parallelimport ønsker man ikke at svare, så mon ikke det er parallel importeret

Jeg påtænker et civilt søgsmål, men afventer evar fra Forbrugerklagenævnet, og som du, er jeg af samme opfattelse... Det når formentligt at blive vinter endnu engang før jeg hører fra dem...

Jeg tror egentligt at deres udfordring ligger i at det er et importeret produkt, for det betyder formentligt at de vil få en del besvær ud af selv at returnere produktet...

Bare en tanke...

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 20:32

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:


Dog vil jeg høre om Audiosound køber deres skærme fra andre lande eller køber dem hos Phillips Danmark, det kunne jo være et ring værd at høre dem og evt. spørge dem hvad deres normer er for støj ala den du nævner. De fleste skærme brummer men det plejer nu at være i det moderate leje.

Nu skriver han direkte, at han får at vide af forhandleren, at det såkaldte brummen ligger inde for specifikationerne.
Disse specifikationer er interessante, da de mig bekendt slet ikke eksistere. Jeg har ihvertfald aldrig set dem. Men jeg har hørt om flere, som er blevet spist af med en henvisning til dem.

 

Til top
Hyld Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 20:42

Kandersen,

Jeg føler mig i den grad pi.... på, men ud fra den service beskrivelse jeg har modtaget har de rent faktisk skiftet en del, men altså ikke den rigtige... ( det var første gang det var til rep, 2 gang er det kommet retur med besked fra Audiosound om at der intet var galt og at lyden som sagt var indenfor de specifikationer Phillips havde sat.) På service beskrivelsen stod nogle talkoder, og chaufføren der kom med TV'et undrede sig, for den talkombination betød at der var repareret på TV'et...

Een af de få gange det lykkedes mig at komme igennem på telefonen, lod een af Audiosounds sælgere mig forstå, at der typisk er meget lidt at gøre på nyere TV idet at teknikken er kompleks, og typisk sammenfattet i en helhed så et TV vil bestå af begrænsede enheder.

For god ordens skyld skal siges at jeg har 2 kolleger som begge har det samme TV, og ingen af den brummer, jeg har ved selvhør konstateret det på det ene af dem.

Jeg er enig, jeg tror de trækker tiden men jeg bruger gerne kr. 1.500,00 på at få en jurist til at håndtere sagen, har du et navn på een der kan hjælpe, som gerne med det :)

Jeg har, som mange andre store drenge (med hang til dyrt legetøj) gjort min del af teknik indkøb, men jeg er aldrig tidligere blevet så dårligt behandlet.

Til info: Jeg har meddelt at jeg ønsker at ophæve købet, eller som minimum modtage et nyt TV, det har jeg gjort 2 gange men Audiossound har valgt at overhøre dette krav! Jeg har dog en kvittering for at de har modtaget dette krav, så de vil ikke kunne påberåbe sig manglende modtagelse...

Men tak for svarene...

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 20:55

Jeg har desværre ikke et navn på en som kan hjælpe dig i en evt. retsag. Men du kan altid søge friprocess. Der findes gratis retshjælp, hvor de bla. kan vejlede dig omkring fri process. Du kan oftest finde disse i lokale telefonbøger

Du skal dog lige have at tankerne, at en retsag desværre også tager enormt lang tid. Men hvis du er meget sikker i din sag, så kan du (såfremt du har tid og penge, og nej 1500,- er ikke nok, hvis du ikke får fri proces), kommer hele ventetiden med forbrugerklagenævnet i forkøbet.

Personligt ville jeg nok ikke vente på forbrugerklagenævnet. Det ved jeg med mig selv, at jeg er alt for principfast til. Alternativ skal du ringe og rykke forbrugerklagenævnet hver dag for en opfølgning på sagen. Det er ikke sikkert det hjælper, men så holder du dem i det mindste i gang derinde

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 21:00

Der står lidt omkring fri proces her:
http://www.advokatkontoret.dk/index.php?id=36 

(Det er en tilfældig hjemmeside jeg bare googlede efter).

Du får det nok ikke før sagen har været ført i forbrugerklagenævnet  

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 21:05

Søger du en advokat, så kan det her evt. hjælpe dig:

http://www.stjerneadvokater.dk

Et smart koncept, hvis altså det virker.

 

Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Personligt ville jeg nok ikke vente på forbrugerklagenævnet. Det ved jeg med mig selv, at jeg er alt for principfast til. Alternativ skal du ringe og rykke forbrugerklagenævnet hver dag for en opfølgning på sagen. Det er ikke sikkert det hjælper, men så holder du dem i det mindste i gang derinde

 

Nu er jeg ikke jurist eller noget andet, men har dog selv en sag kørende i forbrugerklagenævnet lige nu. Derfra min erfarring.

Ofte vil det være en god idé at køre sagen gennem forbrugerklagenævnet med det samme, da det første der sker i en eventuel retssag er at en af parterne beder om at få sagen prøvet der alligevel. Og sker det bliver sagen alligevel sat i bero indtil der er en afgørrelse fra forbrugerklagenævnet.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Ofte vil det være en god idé at køre sagen gennem forbrugerklagenævnet med det samme, da det første der sker i en eventuel retssag er at en af parterne beder om at få sagen prøvet der alligevel. Og sker det bliver sagen alligevel sat i bero indtil der er en afgørrelse fra forbrugerklagenævnet.


Så vidt jeg ved er det alene forbrugeren som kan indbringe en sag for Forbrugerklagenævnet. Hvis forbrugeren ønsker at gå direkte til domstolen, er det forbrugerens valg, som hverken domstolen eller sagsøgte butik kan gøre noget ved.

Omkostningerne ved en retssag er dog meget større end klagegebyret ved Forbrugerklagenævnet (klagegebyret dækker max. 5 minutters advokatbistand, og hvis man tager sagen, risikerer man at skulle dække modpartens omkostninger), og der er også ventetider ved domstolene. Det skulle ikke undre mig om de faktisk er længere end ved Forbrugerklagenævnet.

Så start endelig der...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu