recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onboard GFX med HDMI eller PCI-E?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnboard GFX med HDMI eller PCI-E?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Emne: Onboard GFX med HDMI eller PCI-E?
    Sendt: 03-December-2007 kl. 22:14

Står og skal købe nye dele til min maskine. Den skal fungerer som ganske alm PC til kontorbrug, surfing, mail osv og den står inde på kontoret.

Samtidig skal den fungerer som et lille mediacenter hvor jeg kan afspille film, musik osv. på anlægget/TV'et inde i stuen.

Jeg har trukket HDMI kabel og det hele men mangler nu bare hardwaren. Skal jeg satse på et descideret grafikkort til opgaven? Da jeg i sin tid rodede med det besluttede jeg mig egentlig for Sapphire ATI Radeon HD 2600XT men har efterfølgende læst om flere bundkort der også sagtens kan klare jobbet.

Mit mål er som sagt at overføre lyd og billede via HDMI til anlægget i stuen. Jeg har intet HD udstyr lige nu, men det ville ikke gøre noget jeg kan smide full-hd derind (Som det 2600XT kort kan) Jeg er ingen gamer, så der er ikke store krav til grafikkortet den vej. Men hvad siger folket er det mest optimale?`

Jeg regner med i samme omgang at smide ny CPU og ram i maskinen også.

/Martin
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 16:55

Slet ingen der noget input her?`

Der findes flere forskellige producenter af 2600xt kortet, er der de store forskelle på funktionerne? og vil der være nogen ide at gå op i ATIs nyere version fx. HD3850?

Som sagt skal den bare kunne levere billede og lyd (Kan den levere DTS?) via et HDMI kabel ind i stuen.

/Martin
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2007 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

Slet ingen der noget input her?`

Der findes flere forskellige producenter af 2600xt kortet, er der de store forskelle på funktionerne? og vil der være nogen ide at gå op i ATIs nyere version fx. HD3850?

Som sagt skal den bare kunne levere billede og lyd (Kan den levere DTS?) via et HDMI kabel ind i stuen.

Jeg mener godt det bør kunne levere normal DST gennem HDMI (det tror jeg faktisk de fleste onboard lydkort kan gennem S/PDIF), men selve lydchippen kan, efter hvad jeg har hørt, ikke sende bedre lyd ud end 48 kHz (som er det samme som S/PDIF kan overføre). Det betyder, at HD/lossless lydformaterne (PCM 5.1, TrueHD, DTS-HD Master etc.) ikke kan sendes ud af kortet, da de kræver mindst 96 kHz og 24-bit.

På billedsiden mener jeg ike der bør være problemer med at overføre 720p eller 1080p gennem HDMI fra 3800 kortene (jeg mener det kan lade sig gøre uden problemer fra 2600 kortene).

 



Redigeret af tosa - 06-December-2007 kl. 13:40
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2007 kl. 14:22

Ok. Men det lydformater har jeg som sådan heller ikke brug for da jeg ikke har noget HD materiale eller en afspiller i computeren der kan klare det.

Men der må da være nogen der kan guide mig igennem den jungle af forskellige modeller af samme grafikkort?

Og om merprisen på 3800 kortene kan svare sig til mit behov?

/Martin
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu