recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor eller indbygget dvb-c
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptor eller indbygget dvb-c

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
simpsons Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptor eller indbygget dvb-c
    Sendt: 25-December-2007 kl. 18:29
Hej derude

Jeg overvejer at skifte mit gamle CRT fjernsyn ud med et LCD men er lidt i vildrede. Jeg har Stofa TV via AN-TV i Aalborg og er lidt i vildrede med hvad jeg skal have. Overvejelsen går ud på om jeg skal købe et fjernsyn med indbygget DVB-C (dvs. Sony D3500 eller lign) eller om jeg måske gør et bedre køb ved at købe en Zaptor og så finde et fjernsyn der ikke har DVB-C og udnytte Zaptor'ens digitalmodtager. Det virker som om at der er mange som har problemer med deres Zaptor, men det må vel antages at blive løst efterhånden som Stofa får løst de første småfejl?

Økonomisk ser det ud til at være hip som hap om det er en zaptor eller om man køber et CAM modul hos stofa, det er lidt tiltalende at nøjes med een fjernbetjening og slippe for at have en ekstra boks stående, men på den anden side har det ikke generet mig da jeg havde parabolmodtager de forrige sted jeg boede.

Så kort: Skal jeg vælge at gå efter indbygget DVB-C eller købe en Zaptor istedet?

Mvh
Thomas
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2007 kl. 22:56
Jeg står i præcis samme situation, og har først været meget tæt på at købe 40D3000 og efterfølgende 40X3500 pga. dens MPG4 DVB-C dekoder.
Som sagt har jeg ikke smidt penge efter noget af det endnu, men hælder pt. til en Zaptor samt et plasma (sikkert pana eller pio - alt andet bliver man jo slagtet over herinde, men det er en anden snak ;-))
Men det der efterhånden har fået mig overtalt til at vælge Zaptor fremfor tv med indbygget dvb-c:
* Bedre EPG - Sony (mm?) kan kun vise nu og næste pgm ved Stofa (ved ikke med YouSee)
* Stadig mulighed for at nøjes med een fjernbetjening, da Zaptors kan tænde og styre volume på langt de fleste tv, og det er reelt det eneste man har brug for
* Super txt-tv, der giver mulighed for at se txt-tv for en kanal mens man ser en anden
* "Mere sikkerhed" for at boksen understøtter fremtidige komprimeringsstandarder som Stofa vælger. (I hvert fald mere sikkerhed, end med med Sony's MPG4)
* Det med at Stofa vil optage alt (næsten) og gøre det tilgængelig via Zaptoren i 2 dage er genialt! Håber de får nogle fornuftige aftaler med udbyderne, så det ikke kun bliver en lille procentdel de må gøre det ved.

Men som du selv nævner er der mange der har problemer med deres Zaptor, og det lyder faktisk til at være nogle ret alvorlige fejl :-( Til gengæld er boksen så billig for øjeblikket, at det næsten ikke kan gå helt galt. Jeg regner med at købe Zaptor først, og så ser hvordan den virker for mig på min gamle CRT, og så derefter tager endelig beslutning.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 15:59
Indbygget er godt hvis man kan leve med de begrænsninger der i det ;)

Min holdning er:

Betragt din skærm som et panel hvori der kommer input ind i - så brug så meget på panelet og så lidt på det ekstra gejl de kan smide i som DVB-x tuner, surround halløj etc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu