recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang Reklamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAng Reklamer

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 20:52
Reklamer kan være en belastning. Visse typer firmaer har jeg sågar henvendt mig direkte til via mail for få dem til at lade være med at levere mig noget.

Men der er enkelte jeg ikke vil undvære. Derfor kan det også undre hvilken politik der bliver ført på området.
Butikker og centre som ligger så langt væk geografisk set og som man aldrig kunne drømme om at komme i, dem bombarderes man med af reklamer.
Mens dem der ligger i nærheden og som man er tilfreds at modtage, de ophører bare.

Men hvis de omdelte reklamer på en gang ophørte, ville det sikkert være en skam for butikkerne, idet de så ikke fik solgt så mange slagvarer.    
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 21:57

Mus skal vi ikke bare være enige om at det ene eksempel du nævner max kommer 2 gange om året normalt med mindre noget ændre sig radikalt?

Hvordan kan det så være jeg skal have et omslag 1-4 gange om måneden med post dk informationer om alt mellem himmel og jord jeg er så ligeglad med men ikke kan undsige mig?

Inde i disse omslag ligger der så diverse reklamer man faktisk heller ikke kan sige nej til via post dk, fordi de skyder ansvaret videre til dem der ønsker reklamerne omdelt og hvem er gidslerne så, der ikke selv kan vælge hvad for noget information man ønsker ind det er forbrugerne som skal tæppebombes med alle mulige ting.

Som du selv skriver Post DK er ikke på finansloven mere, så derfor al etik og moral tilsidesættes for at tjene til dagen og vejen og man vil ikke fra post dk's side være med til at hjælpe forbrugere der ikke ønsker diverse underlige kataloger fra butikker i tyskland og hvad der nu ellers er?

Det der undre mig mest er, at det er forbudt at sende spammails til folk, med mindre man selv har bedt om at modtage de mails, mens reklamer der er på fysisk papir det kan man sende som man har lyst til uden man kan rigtigt kan undsige sig.

HJÆLP OLE OPFINDER SPAMFILTER PÅ FYSISK POSTKASSE ØNSKES!



Redigeret af Smurf - 16-Januar-2008 kl. 21:58
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 22:33

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Mus skal vi ikke bare være enige om at det ene eksempel du nævner max kommer 2 gange om året normalt med mindre noget ændre sig radikalt?

Jo. Det var nu også mest lidt drilagtigt ment.

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Hvordan kan det så være jeg skal have et omslag 1-4 gange om måneden med post dk informationer om alt mellem himmel og jord jeg er så ligeglad med men ikke kan undsige mig?

Helt korrekt. Omslaget tjener ikke bare som et omslag til at samle reklamerne i, men også som en reklamesøjle. Bl.a. også for Post Danmark. Omslaget kunne for den sags skyld ligeså vel ha' været helt blankt. Hvad det i øvrigt også er, i de tilfælde hvis der også skal omdeles en separat tryksag, der ikke respekterer "Nej tak". (De kommer nemlig også i omslag nu)

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Som du selv skriver Post DK er ikke på finansloven mere, så derfor al etik og moral tilsidesættes for at tjene til dagen og vejen og man vil ikke fra post dk's side være med til at hjælpe forbrugere der ikke ønsker diverse underlige kataloger fra butikker i tyskland og hvad der nu ellers er?

Jeg forsøger sandelig ikke at forsvare Post Danmarks dispositioner - jeg forsøger derimod blot at forklare dem. For ser du: Jeg er i virkeligheden bare en underbetalt lønslave, der er nødsaget til at foretage omdeling efter de retningslinier, jeg nu engang får udstukket ovre fra fører-bunkeren i KBH.  Hvis jeg da gerne vil undgå fyresedlen.  Men det betyder sandelig ikke, at jeg på samtlige punkter også er enig med ledelsen. Dertil er min løn vist desværre alt for lav.

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Inde i disse omslag ligger der så diverse reklamer man faktisk heller ikke kan sige nej til via post dk, fordi de skyder ansvaret videre til dem der ønsker reklamerne omdelt og hvem er gidslerne så, der ikke selv kan vælge hvad for noget information man ønsker ind det er forbrugerne som skal tæppebombes med alle mulige ting.

Hvis nu folk havde været mere flittige til at sende hinanden breve og kort (ud over lige de traditionelle jule- og fødselsdagshilsener  ), ville du heller ikke være plaget af 'uønskede' reklamer, i det nuværende omfang. I det mindste ikke med Post Danmark som skurken - så havde det nok bare været nogen andre. Reklamerne blev jo i sin tid taget på repertoiret af bitter nød, for at imødegå en forventet nedgang i indtjeningen, som følge af fald i postmængden. (Og tag endelig ikke fejl: Postmænden er virkelig faldet drastisk i bare de seks år, jeg har været ansat i firmaet) Nu har man jo så bare fået øjnene op for, at der er rigtig gode penge i reklamerne - så dem slipper vi/I garanteret aldrig af med igen.



Redigeret af musicus - 18-Januar-2008 kl. 16:51
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu