recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parallelimport
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketParallelimport

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Emne: Parallelimport
    Sendt: 19-Januar-2008 kl. 10:06

Kan man genkende det, når man kigger på elektronik på nettet? Hvordan gør man i givet fald.

Jeg vil nødigt købe katten i sækken. Skal jeg i så fald undlade at handle på nettet, eller kan man også risikere parallelimport i alm butikker?

Står ikke p.t. og skal købe noget, men man læser så mange skrækhistorier om parallelimport herinde, og jeg vil om ikke så længe gerne købe en fladskærm.

Til top
MartyDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 10:19

Hej,

Der findes fysiske butikker som også benytter parallelimport. Som udgangspunkt har du jvf. købeloven sammme rettigheder om det er parallelimport eller ej, men som du allerede er klar over tilbyder nogen producenter en yderligere service/garanti på produkter som er købt via deres distributør (vær opmærksom på at det er producenten der tilbyder dette og ikke den butik du køber hos).

På f.eks. Samsungs tv skal model betegnelsen ende på XEE. f.eks. (LE32S86BDX / XEE) så er den indkøbt via Samsung Nordic og deres ekstra garanti er gældende. Jeg ved ikke hvordan man kan se det på andre mærker.

 

Mvh.

 

Martin

Til top
NOEL.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 22:34

Det er svært at "se" på produktet, da det jo sådan set er helt de samme produkter, det er bare et spørgsmål om hvordan produktet er distribueret ud til den pågældende butik/webshop.

Mit råd er ganske enkelt, spørg - så skal du nok få svar :-) Men jeg synes dog at alt det her omkring parallelimport er "hypet" op lige pt., du er jo på ingen måde "dårligt" stillet, du vælger blot at sparer nogle penge og nøjes derfor med de 2 års reklamationsret du altid er berettiget til som forbruger i Danmark.

Med venlig hilsen,

Noel Christensen
http://www.noelchristensen.dk | http://www.eReviews.dk
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 15:00
Du har ret NOEL.dk. Man skal jo heller ikke vælge forretning og produkt udfra den formodning, at produktet vil gå i stykker.
Til top
NOEL.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 22:56

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Du har ret NOEL.dk. Man skal jo heller ikke vælge forretning og produkt udfra den formodning, at produktet vil gå i stykker.

Bestemt ikke, jeg er nok lidt af den holding at man skal forvente det modsatte, nemlig at det holder så længe man gider eje det (Jeg har så nok også en forholdsvis høj udskiftning på elektronik - mon det har noget med dette at gøre? :))

Dog mener jeg, som de fleste andre, at man bør vælge butik med omhu inder man smider flere 1000,- på bordet, ex. på nyt LCD eller Plasma TV. Hvis bare man laver lidt arbejde selv og tjekker firmaerne ud, kan man spare sig selv for en masse ærgelser såfremt man skulle få brug for service-delen. Mange mindre webshops har, efter min mening, faktisk bedre service, eller i hvert fald fuld på højde med "producent-service" da du ikke blot er 1 ud af 1000 der ringer ind og brokker sig :)

Med venlig hilsen,

Noel Christensen
http://www.noelchristensen.dk | http://www.eReviews.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu