recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Du’r det til noget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDu’r det til noget?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
janka Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Du’r det til noget?
    Sendt: 06-Januar-2005 kl. 20:12
Davs, oh I alvidende!

Jeg står for at skulle investere i en form for HDD-optager.

Allerhelst skulle det blot være en boks uden nogen form for mekanik og et ethernetstik i røven så jeg kunne lagre et sted på netværket over SMB el.l., men det lader ikke til at kunne findes derude endnu :-(

Så enten bliver det en DP-558 eller en HTPC. KISSen kan jeg læse masser om herinde så dér føler jeg mig godt rustet (læs: jeg gider ikke høre mere her! :-)), men en HTPC kan jo være mange ting...

Derfor tilspørger jeg jer:

  1. Skal man bygge selv eller købe færdigt (økonomi, features)?

  2. Hvad kan man få af bundkort der har indbygget små tricks til at få skidtet til at boote i en fart?

  3. Med rette hardware, hvor hurtigt kan sådan en fætter så starte (boote) fra man tænder den (på stikkontakten!)?

  4. Hvis man nøjes med at sætte den i standby (for at få en hurtigere opstart eller for at optage noget på timer?) hvad er så strømforbruget, hvor meget kan et smart bundkort lukke ned?

  5. Er der nogen der har erfaringer med "færdigpakkerne" fra fx. Siemens eller Amitech?

  6. Hvilke softwaremuligheder er der? Jeg kender MS MCE og MythTV. Hvor kan det fås/købes/findes?

  7. Principielt ville jeg gerne køre Linux, men hvad med hardwareunderstøttelse?


mvh!
Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 11:25

4. Lån eventuelt en strømmåler i din lokale energishop (i KBH. ligger der flere af disse i centrum (Gothersgade ligger der to)) - med den kan du få et overblik over strømforbruget på alt elektroniskudstyr. Den sættes i stikkontakten og udstyret sættes derefter ind i måleren - så skriver den på displayet en masse info om forbrug osv. Jeg har ikke lige nogle tal på min computer - så jeg kan ikke være med specifik.

6. MythTV kan suges kvit og frit fra nettet. Der er sågar en færdig linux distribution hvor det er indlagt (KnoppMyth). Denne er faktisk KUN lavet for at give folk en nem installation af Myth da den sætter næsten alt op automatisk. Man kan sågar boote systemets frontend del direkte fra CD'en uden at skulle installere noget som helst på hdd.

7. HW-understøttelse til MythTV kan læses på MythTV's hjemmeside. Derudover er der en database hvor folk kan indtaste deres systemoplysninger - hvilket hardware, software osv. Ligger her: http://pvrhw.goldfish.org/tiki-pvrhwdb.php?find=MythTV&s ort_mode=lmodified_desc (man kan nemt samle en oversigt over det PVR software man vil have specificeret - bare søg i toppen af skærmen - ovenstående link er kun resultaterne på MythTV)

Til top
BjarneDS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 20:39

3. I en anden tråd har dkoclni skrevet, at hans computer starter på 4 sek. fra standby (S3), hvor den bruger mindre strøm end JVC DRMH30. Så umiddelbart er der jo ingen grund til at lukke helt ned. Se her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1805&K W=opstart+sek+str%F8m&PN=0&TPN=3 . Jeg går ud fra du har set at DP-558 også bruger en del i standby. Se http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2159&K W=str%F8m+standby+558

4. Igen er dklcni vores redningsmand: Han har tidligere henvist til en beskrivelse, hvoraf det fremgår at bundkort med ACPI har en timer, der kan starte PC'en op fra standby (S3), men også når den er helt slukket (S4). Så hvis ellers PVR softwaren udnytter dette, så kan bundkortet jo lukkes helt ned. Se indlægget om SageWake i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2081&K W=s3.

Jeg har selv valgt at bygge en HTPC, bl.a. pga disse svar. Jeg håber MythTV kan udnytte timeren, men har endnu ingen erfaring - jeg venter på at posten kommer med delene til min HTPC...

 

 

Til top
RDAF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2005 kl. 23:22
Er der stadig ikke nogen der har erfaringer med Timer optagelser fra standby på HTPC??
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu