recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Itunes - Godkend computer !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketItunes - Godkend computer !!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
windeleff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Itunes - Godkend computer !!
    Sendt: 01-Marts-2008 kl. 23:17

Jeg har i dag downloaded en sang via Itunes, hvilket jeg har gjort en gang før. Det går fint med at downloaded musikken, men når jeg ønsker at høre det, eller sync med min ipod, så skriver den at jeg "ikke har tilladelse til at afspille emnet på denne computer". Jeg går så op under menuen "butik" og godkender min computer. Prøver igen at sync., men den skriver det samme igen, som om den ikke registrere at jeg har godkendt.

Jeg har efterfølgende prøvet at downloaded sangen direkte via min Ipod touch, hvilket forløber uden problemer. Men når jeg så vil sync. igen, så opstår det samme problem.

Er der nogen der har nogle løsningsforslag, så vil jeg være taknemlig. Jeg har lige fået min Ipod Touch, og har glædet mig til at gå amok med at downloaded musik, men det har ovenstående problem sat en stopper for.

På forhånd tak.

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2008 kl. 23:28

 

 Et DRM problem.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 22:25
Det er ikke for at træde i noget, men eksempler som dette er grunden til at jeg ikke vil røre iTunes eller anden DRM-inficeret musik med en indtang.

Efter sigende skulle Amazons MP3 butik være på vej til Danmark. Så bliver der mulighed for at betale for downloadet musik uden at man skal spilde sin tid på DRM.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
windeleff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 23:01

Hvad er DRM?, og er der en løsning på problemet.

 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 02:24
Oprindeligt skrevet af windeleff windeleff skrev:

Hvad er DRM?, og er der en løsning på problemet.



DRM = Digital Restrictions Management, dvs. kontrol med at du ikke bruger dine filer til noget som du ikke "må".

Løsning?? Musik uden DRM, dvs. drop iTunes softwaren. Rip dine CDere til MP3 i stedet for at købe i crappy iTunes butikken.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu