recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Betaling med kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBetaling med kort

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Emne: Betaling med kort
    Sendt: 03-April-2008 kl. 23:41
Hej

Så er jeg på banen igen. Man skulle ellers tro, at jeg havde lært noget i forbindelse med min sag mod TC i forbrugerklagenævnet.

Jeg bestilte i mandags et tv hos en af Danmarks største forhandlere, der også har e-mærket. Dermed troede jeg, at jeg havde sikret mig (inderst inde vidste jeg jo godt at e-mærket ike er meget værd, men gav det en chance).

Men efter orden er afgivet, har de oplyst en leveringsdato, som så ikke overholdes, man kan ikke komme igennem på telefonerne hos dem, og de svarer ikke på mails (i hvert fald ikke inden for en 3 - 4 dage) på trods af, at man angiver et ordrenr. i emnelinie, så de kan se det er vedr. en aktuel ordre.

Derudover kan jeg på deres hjemmeside læse, at man selv skal indlevere pakker på posthuset. Det selv om det i henhold til forbrugerstyrelsen skal afhentes på bopælen:

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/

E-mærket er altså ikke meget bevendt. Men ovenstående betyder, at jeg vil afmelde min ordre. Da jeg har betalt med visa, er beløbet reserveret på min konto. Men hvis jeg afmelder ordren bliver det reserverede beløb ikke frigivet med det samme. der kan gå op til 30 dage, har jeg læst mig frem til (og oplevet før).

Er det bare mig eller er det ikke helt vandvittigt at forhandler/kortudbyder kan reservere et beløb på ens konto i løbet af få sekunder, men tager op til 30 dage for at slette reservationen? Man føler sig stavnsbundet på en eller anden måde.

Og for at det ikke skal være løgn, så er min bestilling af ny receiver og tv-ophæng strandet på et posthus et sted i Danmark. Der står bare forsinket, når jeg søger på track & trace.

Det skal siges, at receiver (sony str-da5300es) og tv-ophæng er købt hos happii.dk, som svarer inden for 24 timer eller direkte via deres chat. Servicen fra deres side af, har været i top. Ja jeg kan godt rose firmaer også

Jeg er efterhånden ved at tro, det aldrig skal lykkes mig at få et fjernsyn igen....

En forvirret forbruger.


Redigeret af ha9953 - 03-April-2008 kl. 23:53
Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 00:28

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:




Er det bare mig eller er det ikke helt vandvittigt at forhandler/kortudbyder kan reservere et beløb på ens konto i løbet af få sekunder, men tager op til 30 dage for at slette reservationen? Man føler sig stavnsbundet på en eller anden måde.


Jeg har været udsat for noget lign. Dog ikke i den størrelses orden. Det handlede kun om en cap til 359 kr. Jeg havde betalt med MasterCard og ventede bare på jeg fik leveret min vare. Et par dage efter blev jeg ringet op, at de desværre ikke havde den på lager. Om der var andet jeg kunne bruge, men det var der ikke. Så jeg annulleret ordren, men fik ikke mine penge igen. De var åbenbart reseveret. Så efter et par opkald til butikken og til min bank, stå pengene på min konto en uge efter.

Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 00:33
Tak for dit svar

Ok, jeg mindes ved min egen oplevelse tidligere at banken ikke kunne hjælpe mig.

Men der er jo ikke andet at gøre end at slette ordren og så se hvad der sker.

Sgu bare ærgerligt at skulle vente 30 dage ekstra + leveringstid, hvis det ikke kan ændres.


Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 09:52

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Hej

Og for at det ikke skal være løgn, så er min bestilling af ny receiver og tv-ophæng strandet på et posthus et sted i Danmark. Der står bare forsinket, når jeg søger på track & trace.

Mht. din pakke skal du da bare ringe til Post DK og få dem til at finde den. Alle erhvervspakker skal leveres dagen efter afsendelse så hvis den er fejlsorteret kan man få dem til at køre med den, det kan din forhandler som har betalt for det ihvertfald!

Til top
saaby Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 10:19

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Hej

Og for at det ikke skal være løgn, så er min bestilling af ny receiver og tv-ophæng strandet på et posthus et sted i Danmark. Der står bare forsinket, når jeg søger på track & trace.

For at gøre det hele komplet, kan du prøve at udbede dig erstatning host Post DK for forsinket levering  - afsnit 1.6.1 i nedenstående:

http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/FBPrivatpakker_200 8.pdf

Grineren er, at man selvfølgelig ikke kan maile sit krav om erstatning og derfor skal sende et brev. Da der jo skal lidt dokumentation med f.eks. for at du har betalt forsendelsen mm. løber et sådan op i en 10-16,- kr, og hvis man så også lige vil have en kvittering for at man rent faktisk har afsende et brev til Servicecenter Kunde, løber der lige nogle kroner ekstra oven i (mener det koster en 10-20,- kr).

Prøvede for sjov at udbede mig erstatning for en forsinket levering (70,- kr i porto), og da man jo selvfølgelig kan stole på Post DK valgte jeg ikke at betale for kvittering for forsendelse. Her to måneder efter har jeg ikke hørt noget eller set nogle penge, men da klagefristen er 21 dage, og jeg ikke har kvittering for afsendelse, får det lov til at blive ved det...

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 10:24
Hvorfor kan du ikke maile?

En indscannet kopi er vel lige så god som en papirkopi.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 12:20
Tak for alle svarerne.

Jeg synes efterhånden jeg har nok bøvl med diverse forhandlere, så jeg giver postdanmark et par dage mere før jeg går i flæsket på dem :-)

Men jeg er stadig dybt forundret over det med kort betaling... men det skal man åbenbart bare lære at leve med...
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 14:16
Nå, postbudet har lige været der med de 2 pakker, det lader til det bare var postdanmarks track & trace system, der var gået amok.

Har også slettet ordren hos det firma, hvor jeg bestilte et sony kdl-46w3000.
Nu må jeg så se hvad banken siger med hensyn til det reserverede beløb på min konto.


Til top
bjornabe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 17:21

I henhold til forbugerombudsmandens retningslinjer vedr. fjernsalg pkt. 5 (charge back) skal kortudstederen straks tilbagebetale beløbet, når der udøves en lovbestemt fortrydelsesret, her iht. lov om visse forbugeraftaler § 12. Du skal dog overfor kortudstederen bevise, at du har ret til at udøve fortrydelsesretten.

Jeg er ikke helt sikker på, hvor lang tidshorisont begrebet straks medfører, men en til to hverdage vil være mit bud.



Redigeret af bjornabe - 04-April-2008 kl. 17:34
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af bjornabe bjornabe skrev:

I henhold til forbugerombudsmandens retningslinjer vedr. fjernsalg pkt. 5 (charge back) skal kortudstederen straks tilbagebetale beløbet, når der udøves en lovbestemt fortrydelsesret, her iht. lov om visse forbugeraftaler § 12. Du skal dog overfor kortudstederen bevise, at du har ret til at udøve fortrydelsesretten.

Jeg er ikke helt sikker på, hvor lang tidshorisont begrebet straks medfører, men en til to hverdage vil være mit bud.



Ok, tak for det.

Nu har jeg kontaktet min bank, så må vi se hvad de siger. Ellers må de sgu give et gratis overtræk
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 16:25
Så er sagen afklaret:

Efter at have henvist min bank til diverse regler  om tilbageføring af beløbet, gik de endelig med til det.

Så nu kan der bestilles tv andet steds.

Tak for indput
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu