recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optoma HD80
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptoma HD80

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Messi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Emne: Optoma HD80
    Sendt: 04-April-2008 kl. 23:51
Har nogen gjort sig erfaringer med denne projektor?

Plus / Minus ??

Påtænker at købe den i hifiklubben til 18tusser...
Panasonic 42" plasma
Apple TV
Toshiba XE1
Denon AVR 3806
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25131&PN=1
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 00:07
BenQ W5000 er bedre, og koster mindre
Til top
Messi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 00:52
Har du erfaringer med Optoma HD80?
Panasonic 42" plasma
Apple TV
Toshiba XE1
Denon AVR 3806
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25131&PN=1
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2008 kl. 18:09

"Iron Man" herinde fra har en Optoma HD80 kalibreret ved jeg. Hør evt. ham ad.

Jeg er også selv på udkigt efter en DLP uden regnbuer som jeg har set på alle end til videre inkl. de nye fra Infocus desværre. Har ikke set HD80 eller W5000 som reklamere med hurtigere farvehjul henholdvis 6 og 5 speed med 7 segmenter på farvehjulene.

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 14:49

Jeg har set både BenQ W5000 og Optoma HD80 og vil helt klart satse på BenQ W5000.

Den har et bedre billede overall, og den larmer ikke nær så meget som Optomaen, men jeg synes dog jeg så færre regnbuer på Optomaen.

BenQ W5000 er også et kæmpe skrummel i modsætning til OptomaHD80 der er noget mere elegant at se på.

Smut en tur i HFK og kig på Optomaen og ring til Otto fra AV-precision om i ikke kan finde ud af noget med en fremvisning af BenQ W5000, så kan du jo selv vudere hvad du bedst kan li.

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 15:11

Der er jo også kommet en ny Full-HD projektor fra Optoma, og den koster ikke helt så meget som HD80.

HD800X Full HD (prismæssigt: 13.500-16.000 kr.)

http://www.justbuyit.dk/shop/optoma-optoma-hd800x-4052p.html



Redigeret af musicus - 14-Juni-2008 kl. 18:21
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Jeg har set både BenQ W5000 og Optoma HD80 og vil helt klart satse på BenQ W5000.

Den har et bedre billede overall, og den larmer ikke nær så meget som Optomaen, men jeg synes dog jeg så færre regnbuer på Optomaen.

BenQ W5000 er også et kæmpe skrummel i modsætning til OptomaHD80 der er noget mere elegant at se på.

Smut en tur i HFK og kig på Optomaen og ring til Otto fra AV-precision om i ikke kan finde ud af noget med en fremvisning af BenQ W5000, så kan du jo selv vudere hvad du bedst kan li.

Nu du siger færre regnbuer så har jeg sket ikke lydt til at se nogen af dem  jeg kan simplethen ikke fordrage de regnbuer på DLP og jeg har som sagt set regnbuer på samtlige DLP end til videre, nederen. Så må man vente til LCOS bliver billigere eller købe fra Kina/Japan.

Tro nu jeg vil se dem alligeveller for at have et udgangspunkt og ikke udelukke noget uden at have en bevist grund  

13500,- for en W5000 på justbuyit.dk som demo, hmm.. købe og teste?

Undskyld jeg låner lidt af din tråd Messi, håber det går an.



Redigeret af Mr. Anderson - 15-Juni-2008 kl. 12:53
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Nu du siger færre regnbuer så har jeg sket ikke lydt til at se nogen af dem  jeg kan simplethen ikke fordrage de regnbuer på DLP og jeg har som sagt set regnbuer på samtlige DLP end til videre, nederen. Så må man vente til LCOS bliver billigere eller købe fra Kina/Japan.

Hvis du under ingen omstændigheder kan tåle at se regnbuer, skal du enten helt droppe DLP-teknologien - eller satse på en SIM2-projektor. Selv om regnbue-effekten ikke direkte generer mig når jeg ser film, så kan jeg alligevel godt se, hvis det er der (har selv en DLP-projektor). Da Otto AV Precision for noget tid siden afholdt demonstration af HD-projektorer i Århus, var jeg rundt og kigge på de forskellige projektorer. Og det eneste DLP-fabrikat, som jeg ikke kunne se antydningen af regnbuer på, var netop en SIM2-projektor. 



Redigeret af musicus - 15-Juni-2008 kl. 14:36
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 23:10

Ja jeg er lidt øm overfor de regnbuer. Så må nok heller droppe DLP som er det nu. Sim2 er alt for dyre selvom de måske er gode. Så har vi LCOS og LCD teknologi tilbage, hmm.. dem LCD jeg har set har været lidt kedelige og falmet sort. (Mitsu HC5000 som den bedste jeg har set) 

Nogen med erfaring med bestilling fra disse sider?

http://www.pricejapan.com/front/e_main_page.php og http://www.hivizone.com/ 

Der er meget at spare og så er det mulig for os dødelige at købe LCOS. 



Redigeret af Mr. Anderson - 16-Juni-2008 kl. 23:11
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 18:56

Så fik jeg taget et kig på Optoma HD80 i Hifiklubben Kolding på et billigere hvid Lissau rulle lærred med lidt lydindfald.  

Mit første indtryk var, hold da op ingen regnbuer! andet var øv lidt falmet sort niveau. (lidt lysindfald) Efter at have set lidt BD på den fandt jeg den rimelig generalt god, klare alle punkter som sort niveau, skraphed, farve balance, grå detalje, blæser støj (lidt højt ved stille scener) og lysstyrke rigtigt godt uden at falde til den ene eller anden side. Dog kunne jeg godt se regnbuer hvis jeg ville men ikke særligt meget og ville sige det er fint for personer som irritere sig over dette.

Et rigtig godt grå lærred eller god hvid lærred i helt mørklagt rum give denne projektor mere liv og billede kvalitet evt. bedre sort niveau som jeg er fan af

Jeg har set lidt bedre allround DLP projectorer som Infocus IN82 men den koster både mere og har væsenlig flere regnbuer. LCOS er vist vejen frem, rodet lidt med at få sådan en Sony VW60 hjem fra Hong Kong til små 20k plus evt. told og moms

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu