recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - format skift
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketformat skift

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Emne: format skift
    Sendt: 06-April-2008 kl. 14:03

hej. har lånt samsung boxen for at se om det var noget for mig, og ved den lejlighed prøvede jeg at sætte boxen i "576 i" og i den instilling må den da tilfredsstille alle dem der vil ha scaleret billedet fra 4"3 til fuld skærm, dog ved visse udsendelser bliver der sorte bjælker for oven og forneden. ved godt i denne opsætning er det ikke ægte hd men tænkte på at ville tilfredsstille alle der ønsker fuld skærm.

  mvh   ole post

Ole Hansen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 14:12

 

 SD kan aldrig blive HD uanset hvilken indstilling der bruges. Grunden til at billedet vises som det gør, er at boksen udsender signalet som det modtages, hvilket jo enten er 4:3 eller 16:9. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

hej. har lånt samsung boxen for at se om det var noget for mig, og ved den lejlighed prøvede jeg at sætte boxen i "576 i" og i den instilling må den da tilfredsstille alle dem der vil ha scaleret billedet fra 4"3 til fuld skærm, dog ved visse udsendelser bliver der sorte bjælker for oven og forneden. ved godt i denne opsætning er det ikke ægte hd men tænkte på at ville tilfredsstille alle der ønsker fuld skærm.

  mvh   ole post

Ægte HD - det er slet ikke HD.
Når jeg ikke bruger 576i, er grunden faktisk den, at jeg synes kvaliteten er for ringe.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 14:40

hej igen.

jeg skrev jo netop at "ved godt at det ikke er hd at ha den på 576i" men den instilling ville måske tilfredsstille alle den som vil ha slanke mennesker brede mange her i forummet er mere intresseret i at billedet fylder hele skærmen end i at få et rigtigt format, og kan da også se at billedet er klart bedre i de to andre instillinger (720/1080i)

mvh ole post

Ole Hansen
Til top
thedude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2008
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 16:52

Hej!

Er det bare mit tv eller hvad: Hvis jeg indstiller boksen til 576i, for jeg et meget dårligt billede over hdmi. Her er det kun Scart der til nød kan bruges. Faktisk synes jeg billedet er dårligere ved scart sammenlignet med min gamle sagem61.

Hvad er Jeres erfaringer?

/Martin

 

 

Til top
weblance Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 19:21
Er det bare mit tv der er noget skod? Hvis jeg sætter boksen til 576i over HDMI, så får jeg sort skærm og beskeden "Understøttes ikke" . . . det er da for ringe, ik?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu