recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pris på hjemmebyg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpris på hjemmebyg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
carlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: pris på hjemmebyg?
    Sendt: 01-Februar-2005 kl. 15:08

Hejsa!

Hvor billigt kan man mon bygge en HTPC? Kan det gøres for under 4000? Evt. uden kabinet (man kan vel for fanden tømme en gammel VHS).

ras

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2005 kl. 15:35

Mener du både HTPC (media afspiller) og PVR (tv del)???

For en ren HTPC kan vel sagtens bankes sammen for langt under 4.000 kr. Der skal jo ikke så meget til at spille film, musik, billeder, netradio osv. (køb en xbox med chip og større hdd til 1.600 kr. og læg Xbox Media Center på!)

Men der skal jo lidt flere ting i hvis du også skal have PVR delen med, da der hurtigt ryger lidt over 1.000 kr. alene på tv-tuner. Dertil skal der nok også mere kraft på CPU'en, men det er et spørgsmål om dine behov (skal der optages til divx eller mpeg2 osv.). Mange vil nok også gerne have en DVD brænder i dyret, hvis den skal fungere som video hvor optagelserne skal kunne deles med andre... Men igen - det er også et personligt behov. Jeg tror et realistisk bud vil være ca. 5.000+ hvis det skal være noget man ikke bliver træt af (læs: larmer, langsom, dårligt billede).



Redigeret af dkoclni
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2005 kl. 15:36

Selv i den mest skrabede udgave kommer du nok ikke under 5000 kr uden kabinet. Og et gammelt VHS kabinet vil nok ikke kunne rumme fullsize PCI kort og ej heller en strømforsyning.

Flemming

 

Til top
carlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2005 kl. 15:41

Ok ... den skal jo kunne det samme som KISS 558 ...

Men er det nødvendigt med nyt MB og mange ram osv? Kan man ikke strikke noget sammen af en gammel 1000 mhz med lidt løse dele og så et tunerkort? Eller bliver det bare noget skrammel?

Ras

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2005 kl. 15:47

Næææ, jeg har selv lavet en test maskine ud af en gammel P3 800 mhz med 3*128mb ram (100mhz) hvor i jeg smed et HP PVR250 tv kort og et billigt gforce 400 kort. Fungere glimrende! Jeg bruger den til at teste opsætninger på, så den bliver tit reinstalleret - men som reference, så kører den MythTV (backend OG frontend) uden problemer! Den starter faktsik på 40 sek. - fra jeg har trykket på power knappen til den kan vise tv billedet!!!! Det eneste den har kostet mig er tv kortet!

Så det er bare at komme igang!

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2005 kl. 15:49

Oprindeligt skrevet af carlsen carlsen skrev:

Ok ... den skal jo kunne det samme som KISS 558 ...

Altså være ustabil?  Så tror jeg du skal vælge Windows Media Center 2005....  JUST KIDDING GUYS!!!! Behøver ikke starte en storm...

Til top
carlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2005 kl. 15:49

Ja det er jo lidt interessant ... har du fjernbetjening til den? Eller skal du logge på via dit netværk for at kode optagelser og den slags?

Jeg har vist en gammel 233mhz men det er nok lige det mindste ;-)

ras

Til top
carlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2005 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af dkoclni dkoclni skrev:

ltså være ustabil?  Så tror jeg du skal vælge Windows Media Center 2005....  JUST KIDDING GUYS!!!! Behøver ikke starte en storm...

- den skal kunne optage på en HD og dele skidtet med husets øvrige maskiner ... og også gerne fungere som netradio.

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2005 kl. 16:02

Oprindeligt skrevet af carlsen carlsen skrev:

Ja det er jo lidt interessant ... har du fjernbetjening til den? Eller skal du logge på via dit netværk for at kode optagelser og den slags?

Jep, der er fjernbetjening med til PVR250'eren - og den virker fint sammen med MythTV. Hvis du vælger et Windows baseret program, så er der også her masser af understøttelse til den (ellers installere du bare Girder og sætter det op selv!)

Men ellers kan man sagtens logge på via netværket og styre tingene her. MythTV er opdelt i en Backend (server)  og en Frontend (pc, extender enhed eller xbox osv.) til at visning af tv og optagelser, samt styring af backenden. Dertil er der også web interface, smb og ftp adgang.
Det er Linux baseret - så det er nok nyt område for nogle - men der er lavet en linux distribution (KnoppMyth) hvor det hele (læs: meget) er sat op automatisk. Men driller det, så skal man være opsat på at lære nogle Linux tricks, da denne distribution KUN kommer med Myth og et terminal vindue - så det er back to basics!! Men har man tjek på Linux (det har jeg ikke, men det er begyndt at hjælpe på det) - så skulle det være ret nemt. 

Oprindeligt skrevet af carlsen carlsen skrev:

Jeg har vist en gammel 233mhz men det er nok lige det mindste ;-)

Ja, det er nok lige i underkanten ;) Den kan da vist dårligt riste et stykke brød....



Redigeret af dkoclni
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu