recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Komprimer film på hdd til dvd størrelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKomprimer film på hdd til dvd størrelse

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2005 kl. 10:15

Hej Lars m.m.

Det bliver mere og mere mystisk. Jeg har prøvet med en V1.5 trial og en V1.04 som jeg havde liggende begge stopper med en fejl når den har genereret 9 stk. .VOB filer på hver 1048MB det er faktisk lidt mere end 8.5GB men nærmere 9GB samtidig siger den at den er nået ca. 60% færdig og det skulle kun give ca. 10.3GB * 0,6 = 6,2GB

/Erik

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2005 kl. 10:36

Oprindeligt skrevet af erimads erimads skrev:

Det bliver mere og mere mystisk. Jeg har prøvet med en V1.5 trial og en V1.04 som jeg havde liggende begge stopper med en fejl når den har genereret 9 stk. .VOB filer på hver 1048MB det er faktisk lidt mere end 8.5GB men nærmere 9GB samtidig siger den at den er nået ca. 60% færdig og det skulle kun give ca. 10.3GB * 0,6 = 6,2GB

De 60% færdig er ikke en direkte angivelse af filstørrelsen - men en indikation af hvor langt i processen programmet er nået. Efter at VOB filerne dannes skal der dannes IFO filer - det kan godt være de sidste 20% bruges på 'Finalize VOBs/IFOs' punktet.

Hvordan har du opbygget din DVD? - Jeg havde ingen titler (tracks) der fyldte mere end 4.5 GB (!) - så derfor var der (formentlig) ikke mere end 4-5 sammenhængende VTS_xx_y.VOBs (altså VTS_01_0.VOB til VTS_01_5.VOB, herefter VTS_02_0.VOB til VTS_02_4.VOB osv.). Der kan maksimalt være 10 VOBs i en titel - VTS_xx_0.VOB til VTS_xx_9.VOB - er det måske denne begrænsning du støder ind i?!?

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2005 kl. 12:13

Hej Lars.

Ok. der er forklaringen på det jeg har det nemlig det hele i en titel. Jeg har ikke prøvet med 2 titler i nogen af de tidligere versioner.

/Erik

 

Til top
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2005 kl. 11:10

Hej Lars.

Tak for de forskellige tips. Jeg var ikke opmærksom på at man skulle tilføje MPEG filerne i et nyt track for at få det til at fungere. jeg kan så fortælle at så virker det også i V1.6, man kan så altid diskutere kvaliteten når det bliver krympet til 4.7GB, DVDScrink kan kun kryppe ca. 47% men så kan man blot køre det igennem 2 gange.

/Erik

 

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2005 kl. 11:45

Hej Erik,

Oprindeligt skrevet af erimads erimads skrev:

Tak for de forskellige tips. Jeg var ikke opmærksom på at man skulle tilføje MPEG filerne i et nyt track for at få det til at fungere. jeg kan så fortælle at så virker det også i V1.6, man kan så altid diskutere kvaliteten når det bliver krympet til 4.7GB, DVDScrink kan kun kryppe ca. 47% men så kan man blot køre det igennem 2 gange.

Nej, jeg har slet ikke taget stilling til kvaliteten (det bliver sikkert ubrugeligt ringe - som du beskriver). Det var en ren teoretisk diskussion for mit vedkommende

For at få meget lange optagelser på DVD i fornuftig kvalitet skal KDVD, XDVD el.lign. kvantiserings matrice bruges - men så skal hele indkodningen til at foregå på PC med en god MPEG kompressor (Cinema Craft, TMPGEnc el.lign), en kraftig PC og rigtig god tid.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu