recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rep. af Pioneer 427xa - Hvad nu ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRep. af Pioneer 427xa - Hvad nu ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dkmsd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Rep. af Pioneer 427xa - Hvad nu ?
    Sendt: 12-Maj-2008 kl. 10:33

Hej alle,

Jeg har en fejl på mit tv (pdp-472xa), blinkende pixels i en bred bramme fra top til bund ca. 10 cm. inde i højre side af panelet. Fejlen kommer ca. efter 5-10 minutters brug. Har forsøgt at flytte tv'et, samt at skifte kabler for at være sikker på det ikke er interference fra andre enheder eller kabler.

Jeg fejlmeldte tv'et d. 3 april (til pioneer via pdp-plus).
2 dage efter stod der en rar fyr fra Infocare, for at yde support onsite jævnfør PDP-plus garantien. Han konstaterede fejlen og tog tilbage til værkstedet for at høre hvad han kunne gøre ved fejlen (jeg havde optaget fejlen med videokamera, som han fik med til værkstedet på DVD).

Han kontaktede mig kort tid efter for at fortælle, at han  havde bestilt et X og Y driver kort hjem til min skærm, da de forventede at det var der fejlen var, efter værkstedet havde set filmen.

En 8-10 dage efter kom samme fyr fra Infocare for at skifte delene onsite.
Delene blev skiftet, og vi testede kortvarigt tv'et (ca. 10-15 minutter).

Jeg var en glad mand, fejlen var væk..... men ca. 10 timer efter kom fejlen igen. Fuldstændig samme sted. Jeg fejlmeldte igen via Pioneer PDP-plus.

To dage senere ringede samme teknikker (d. 22 april) for at fortælle at de ville have skærmen ind til test og mulig uskiftning af panelet. De ville få deres transport afdeling til at hente skærmen, samt tage en låneskærm med jævnfør PDP-plus garatien. Det er nu 21 dage siden, de har stadig ikke været og hente skærmen, jeg har rykket både deres callcenter samt teknikker der var herude 3 gange.... de kan ikke sige hvornår de kan komme og hente den.

Nå, men nu kommer mit egentlige spørgsmål.

Kan jeg på nuværende tidspunkt kræve et nyt TV, eller at handlen går tilbage ?

Her tænker jeg på at det er samme fejl, der opstår igen efter meget kort tid. Ligledes er der indtil videre gået 21 dage med at vente, på bare at få hentet skærmen, hvor længe går der så ikke med rep.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Martin



Redigeret af dkmsd - 12-Maj-2008 kl. 11:18
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 19:48

Oprindeligt skrevet af dkmsd dkmsd skrev:

Kan jeg på nuværende tidspunkt kræve et nyt TV, eller at handlen går tilbage?

Nej, det har du ikke. Det følger af købeloven, at sælgeren skal af afhjælpe mangler inden rimelig tid. Problemet er bare, at du ikke har reklameret til din sælger, men derimod til producenten, hvorfor købeloven ikke finder anvendelse på din situation.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
dkmsd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 20:57

Tak for dit svar Sandal.
Ja, du har helt ret. Men nu er det sådan at sælgeren, Hifi-lageret, er lukket pga. omstrukturering i forhandlerne af Pioneer produkter.

Så jeg kan af gode grunde ikke tage fat på sælger, hvilket jeg meget gerne vil. Hvordan stiller loven mig i den situation ?

Mvh.
Martin

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 21:08

Oprindeligt skrevet af dkmsd dkmsd skrev:

Så jeg kan af gode grunde ikke tage fat på sælger, hvilket jeg meget gerne vil. Hvordan stiller loven mig i den situation?

Loven siger ikke direkte noget om din situation. Din sælger eksistere ikke længere, hvorfor din reklamationsret er bortfaldet (krav kan dog gøres gældende mod boet, hvis et sådan stadig er under behandling).

Den service Pioneer tilbyder, er således en ekstra service og derfor foregår servicen på deres præmisser (eller hvad i kan aftale jer frem til).

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu