recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor til Data
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor til Data

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ElGurappo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor til Data
    Sendt: 20-Maj-2008 kl. 11:38

Er der nogen der har et godt foreslag til en projektor der primært skal bruges til powerpoint. lokalet er ca 90 m2 og der er en del lysindfald. Jeg regner med et prisniveau på ca 10.000,-

Alle foreslag er velkomne da jeg er på barbund når det drejer sig om projektorer og i særdeleshed data projektore.

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 11:33

Hmmm, hvis du har meget lysindfald, får du ikke løst problemet med kun 10.000 kroner.

Med gode gardiner (ikke nødvendigvis rigtige mørklægningsgardiner) kan du få en 2500 ansi lumens projektor i XGA opløsning inden for dit budget. Bruger selv Toshiba, NEC og Infocus (samme som ASK) projektorer.

Størrelse på lærred: Jeg bruger tommelfingerreglen 5 gange skærmens brede. Altså ved en skærmbredde på 2 meter, kan Powerpoints læses 10 meter væk.

Men kontakt de AV firmaer, der laver mødelokaler/UV-lokaler/auditorier. De har helt styr på det. Google på "Projektor Powerpoint" og så projektor fabrikat.

Jens W



Redigeret af Jwin - 21-Maj-2008 kl. 17:00
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 12:25

Glemte helt. Mobil projektor eller til ophæng? Som mobil projektor, kan jeg anbefale NEC NP40G. Den har autofocus og autokeystone og er en meget fin lille lækker sag.  Jeg ved godt at keystone korrektion er bandlyst herinde , men på mobil projektorer slipper man ikke. Den er vist kun på 2200 ansi lumens, men det går nok.

Jens W

Til top
ElGurappo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 13:29

Hej Jens

Det skal være en projektor til ophæng. de 10k er ikke så vigtig. 15k ville også være ok. Har du en specifik model du kan anbefale?

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 16:59

Jeg har nogle InFocus IN35 2500 ansi lumens, som jeg er meget glade for. Du kunne overveje at tage storesøsteren IN37 på 3000 ansi lumens. Et godt trick, er at sætte dem i eco mode. Du mister noget i lysstyrke, men lampen holder ca 25% længere. I eco mode er vi under 30dB, så de kan dårligt høres. Kig lidt på:

http://www.infocus.com/Segments/Business/Meeting_Room.aspx

Jeg har også en del NEC VT595 LCD projektorer. De er lige så gode, men har filtre der skal renses. Når man har 15 af dem, der skal ud af sikringskasse, renses, op på plads og trimmes ind, ja så er er det en parameter. IN35 har ingen filtre, så de skal kun ned, når de skal have ny lampe.

Ingen projektor kan hamle op med "Moder Sol", så du må kraftigt overveje at kigge på gardiner til lokalet.

Husk at der hurtigt kommer 10.000 kr oven i til montage, loftsbeslag (evt sikringskasse) kabler o.lign.

Jens W



Redigeret af Jwin - 21-Maj-2008 kl. 22:40
Til top
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2006
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 22:37

Tænk også over vinklen der skal kigges fra.

Afh. af vinklen vil du have forskellige muligheder mht. lærrets gain. Det kan være en god måde at komme rundt om lidt lys på.

Kan kun anbefale at du taler med nogle som har erfaring i dette, også køber et lærred der matcher projektor og behov iøvrigt.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu