recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket gain.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket gain.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket gain.
    Sendt: 20-Maj-2008 kl. 18:10
Jeg skal erhverve mig et nyt lærred til min Panasonic PT-AE2000. Mit rum kan mærklægges 100%, men vægge og loft er hvidt, hvilket gain vil passe bedst i mit setup? (billedstørrelse 100').
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 18:18

Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Jeg skal erhverve mig et nyt lærred til min Panasonic PT-AE2000. Mit rum kan mærklægges 100%, men vægge og loft er hvidt, hvilket gain vil passe bedst i mit setup? (billedstørrelse 100').

Det kan godt lyde lidt flabet, men i bund og grund er det et spørgsmål om at vælge om du vil have den bedste ydelse i lyse eller mørke scener. Jeg vil påstå at mange fokuserer så meget på jagten på god sort, at de overser hvor meget det gør for billedet at have lys nok.

Principielt er et Stewart Grayhawk det bedste valg for dig, om pris og coatingens synlighed så lige tiltaler dig kan du kun selv vurdere.

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 18:23

jeg skal bruge et nummer... da jeg har tænktm mig at bygge lærredet selv, da jeg ikke kan finde et design der passer ind i min hjemmebio... Jeg har besluttet mig for at male det med screengoo, efter at havde læst nogle anmeldelser af det på nettet...

Så hvilket gain har "Stewart Grayhawk"?



Redigeret af dr gonzo - 20-Maj-2008 kl. 18:25
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

jeg skal bruge et nummer... da jeg har tænktm mig at bygge lærredet selv, da jeg ikke kan finde et design der passer ind i min hjemmebio... Jeg har besluttet mig for at male det med screengoo, efter at havde læst nogle anmeldelser af det på nettet...

Så hvilket gain har "Stewart Grayhawk"?

Så simpelt er det ikke... Grayhawk har gain 0.95, men det tal gælder for den hvide del af billedet, grayhawk har mørkere sort samtidig med samme lysstyrke hvid, i forhold til en normal gain 1.

Jeg ville personligt bruge CRT White, andre ville sikkert vælge en grå.

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 18:48
ok - tak for for dit svar.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu