recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reklamationsret/forsikring i tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReklamationsret/forsikring i tyskland

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Roberto J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2007
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Reklamationsret/forsikring i tyskland
    Sendt: 02-Juni-2008 kl. 13:22

Hej allesammen

Jeg er meget interesseret i et toshiba fjernsyn, som man ikke kan købe herhjemme, men som jeg skal have hjem fra tyskland.

Håber der er nogen der kan svare mig på, hvordan reklamationsretten/forsikring i tyskland er? Har set at der er en del der laver et fælleskøb hvor de bliver sendt hjem fra Tyskland, så håber I kan svare på mit spørgsmål.

På forhånd tak.

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 13:41

I Tyskland har du 2 års reklamationsret ligesom i DK men du kan naturligvis opleve lidt problemer hvis dit tv går i stykker. Det er nemlig din opgave at sende det til forhandler (som så skal sørge for det bliver fikset - formentlig i England)

Dermed kan det koste nogle penge i fragtmand, da PostDK ikke sender så store pakker for private personer.

Men når det så er sagt, så er det heldigvis et fåtal af skærme som der er problemer med, ofte virker omfanget meget større i forummer som disse, da du her hører de dårligere historier, men ikke de 1000'er af måske gode.

Jeg har selv købt mit Toshiba-tv i Tyskland og har været rigtig glad for det og jeg sparede en god skilling på det. Så jeg valgte altså at tage den risiko der nu engang kan være.

Og afslutningsvis kan man spørge sig selv om der er nogen forskel på at sende et tv til Digitalo i Tyskland fremfor GetMore i Danmark - det er nogenlunde samme bøvl du vil opleve med transport. (forudsat at det er en internetbutik som ikke har noget fysisk kontor)

Mvh.

Casper
Til top
Roberto J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2007
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 13:43

Tusind tak for det hurtige svar.

Så springer jeg sku ud i det

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 15:44

Ved en reklamation over et produkt købt i Danmark, er det forhandleren der skal betale forsendelsen til og fra køberen (ved større genstande).

Det samme er tilfældet i hele EU:

http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta/garanti/reklamatio nsret/forsendelse/

Der er muligvis større bøvl med en reklamation på tværs af landegrænser, men juridisk og øknomisk set, er der ikke den store forskel.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu