recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor køb - Førstegangskøber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor køb - Førstegangskøber

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor køb - Førstegangskøber
    Sendt: 08-Juni-2008 kl. 21:45

har endelig fået sat min lejlighed istand som jeg vil, med net i hele huset trukket i stik, fordeling af hdmi og opbygning af mediecentre og Fladskærme i alle nødvendige rum, og så får vi et ENORMT godt bud for den, sådan at man næsten ikke kan sige nej. (ellers hårdt når ALT er nyt og istandsat af en selv)

men har dog ikke sagt ja endnu, kigger så lidt på et hus i samme område, med en del mere plads, hvor jeg har fået lov til at bygge en hjemmebio, altså har et rum på 3.7meter x 5.4meter med 3 vinduer, hvor jeg regner med at rejse en gibsvæg for enden, til kontrolrum, så ordentlige mørklægnings gardiner med aluside lister så de kan lukke 100% og lys i fodpanelerne.

Jeg skal så finde frem til en projektor, og budgettet indtil videre er sat til 20k for lærred (Fast) og projektor, regner med man kan få noget fornuftigt for de penge. (kigget meget på Sanyo Z2000, da jeg har leget meget med Z3 som jeg faktisk har været tilfreds med)

Det jeg skal køre på den er.

PS3 (bluray film / spil)

Xbox360 (spil)

Mediecenter (alt andet)

Hovedsageligt bliver den brugt som film projektor.

Hvad skal man købe? lærredmæssigt og projektormæssigt, den må heller ikke larme for meget, og skal kunne blæse et fornuftigt billede fra ca 4 meter, vil gerne udnytte så meget af væggen som muligt.

skal man ikke gå over 100"? (vil gerne op på ca 2.5meter i bredden hvis det kan lade sig gøre, så man lige kan have en højtaler på begge sider, til at starte med bliver det bare Z5500 sæt, men der kommer alm gulvhøjtalere)

Hvad med begræsninger, når man har leget med både Plasma og LCD (i forhold til disse), stod og legede meget med panasonics 103" plasma.

Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 12:23

Hejsa Rasmus.

Hvis det var mig der havde 20K at smide efter projektor og lærred så ville jeg kigge på BenQ W5000. Jeg har set en demo af den og jeg er meget imponeret over hvor godt et billede man får for en forholdsvis "Billig" projektor.

Tage eventuelt kontakt til Otto fra AV-precision. Han forhandler denne projektor, og vil helt sikkert kunne give dig nogle gode råd med på vejen.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 23:19

hvis man tager en W5000 BENQ , z2000 fra panasonic, hvor er de store forskelle så på de projektorer, ved godt W5000 roses, men alt det BENQ udstyr jeg har oplevet har været elendig kvalitet, og det er jo lidt svært at ændre de tanker man har om et produkt, og holdbarhed.

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 23:26

Ellers kunne du jo prøve at kaste et blik på den nye Full HD projektor fra Optoma.

http://www.justbuyit.dk/shop/optoma-optoma-hd800x-4052p.html

Jeg har dog ikke selv set den "på nært hold" endnu, men jeg synes den ser interessant ud. Prisen virker jo også ganske tiltalende. Så er der jo stadig et par tusser tilbage, til et godt lærred.



Redigeret af musicus - 10-Juni-2008 kl. 15:07
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2008 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

hvis man tager en W5000 BENQ , z2000 fra panasonic, hvor er de store forskelle så på de projektorer, ved godt W5000 roses, men alt det BENQ udstyr jeg har oplevet har været elendig kvalitet, og det er jo lidt svært at ændre de tanker man har om et produkt, og holdbarhed.

Nu har jeg kun set W5000 så jeg kan ikke udtale mig om Pana'en, men da jeg så W5000 syntes jeg ikke at den virkede "skrøbelig" eller i dårlig kvalitet. Hvis jeg var dig ville jeg se om ikke jeg kunne komme til at kigge på den og se hvilken kvalitet den reelt er bygget i.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu