recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til kalibrering af Beng w5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til kalibrering af Beng w5000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til kalibrering af Beng w5000
    Sendt: 11-Juni-2008 kl. 18:00

Hej alle sammen,

Jeg er på ingen måde nogen ekspert i kalibrering men synes det kunne være sjovt at sætte mig lidt ind i tingene. Derfor har jeg netop erhvervet mig Digital video essentials HD Basics som skulle være min åbning til denne nye verden af begreber og farver. Og det er netop farve decodningen som volder mig problemer.

Jeg har indstillet den blå farve som passer perfekt - set genne et blå filter MEN grøn er helt skæv og rød mindre skæv.

Mit sprg. er hvordan får jeg rettet farvegengivelsen ind så alle tre farver passer?

Hvis nogen kender til DVE og Benq w5000 vil jeg sætte pris på lidt hjælp til en amatør indtil jeg får en proff. til at ordne det.

Bedste hilnser fra,

Geuken



Redigeret af geuken - 11-Juni-2008 kl. 18:01
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 16:43

Er det noget med indstillingen af gray skalaen at gøre?

Kom med nogle bud - tak! 

Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 12:23

Først og fremmest så hænger alle de tre faver sammen, på den måde at hvis du ændre blå ændre du også grøn og rød. Du skal finde en fælles indstilling for dem som du syntes om. Derefter kan du prøve at gå videre med andre menu'er som gramma, kontrast, brightness osv.

Personligt kender jeg ikke til W5000 men vil gerne se den en dag for at vudere om jeg skal købe en selv

Håber det hjalp lidt, hvis ik hør nogle af de pro forhandler som sælger dem som f.eks. AV Præsision og CSN Teknik.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu