recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ud med det gamle, ind med det nye.... :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUd med det gamle, ind med det nye.... :)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Michaelkj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Ud med det gamle, ind med det nye.... :)
    Sendt: 11-Juni-2008 kl. 19:52

Hej

Er ny mand herinde. Blev henvist af en kammerat til siden og har surfet rundt i forummet indtil videre, hvor jeg faldt over fælleskøbet af en Panasonics BD50. Den er nu på bestilt og på vej .

Jeg skriver her da det endeligt er sket. Har besluttet mig for at skifte mit gamle tv/dvd/surround anlæg helt ud. Efter godt 10 år på bagen med mit Sony system er min viden faldet tilbage med 100%, så håbede lidt jeg kunne få lidt feedback og hjælp til anskaffelse af det nye selvom jeg har læst meget igennem af tidligere indlæg.

Jeg er typen der gerne vil have noget godt, men også til en fornuftig pris samtidig med at "konen" også skal leve med det, så ved start af denne tråd kunne det evt. hjælpe flere med lignende behov.

Som udgangspunkt skal anlægget bruges til alm. tv og dvd/blueray film i stor stil. Med hensyn til musik vil det primært blive brugt til koncerter eller alm. radio, men vægter dog klart højest et godt anlæg til Surround.

"Vores" prisleje ligger omkring 20-25 kilo

Pt. Er følgende Hifi i tankerne

Panasonic PX80 42”

Panasonic BD50 (On thee way)

Med hensyn til lyd er jeg lidt mere i tvivl (2 ”systemer” i tankerne men klart åben over for flere)

Onkyo TX-SR705 eller TX-SR606 (Hvilken har jeg svært ved selv at afgøre)

HarboSAT10 + HarboSUB10 (Muligvis 6.1)

Andet valg er (Dog lidt dyrere)

Denon AVR-1908

B&W MT-20 ( http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/bw_sys48 _hoejttalersystem_mt-20.htm)

 

Tv’et kommer der nok ikke den store til feedback på eller rettere ikke det jeg er mest i tvivl om da det er meget positivt omtalt på siden. Takker ellers for den gode hjælp ang. PX80.

Blue Ray afspilleren er på vej så ikke det store

Ønsker derimod lidt generelt feedback, med hensyn til valg osv. Men ellers er det surround systemet som er den store jungle for mig for tiden, så vil virkelig sætte pris på lidt hjælp.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu