recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SmartLead Gold er den effektiv ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSmartLead Gold er den effektiv ???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muzmuz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: SmartLead Gold er den effektiv ???
    Sendt: 21-Februar-2005 kl. 17:09

Hej... Jeg står for at skal købe mig en effektiv dræber af macrovision og CGMS, har læst meget på de forrige indlæg og ar faktisk blevet meget mere itvivl om hvad som er bedst og mest enkelt til en rimelig pris, er nået frem til at det må være 'SmartLead Gold HD' er der nogle som har erfaringer med den eller e.lig. ??? Og kendes der til nogle danske forhandlere/importøre som sælger denne eller en kopi vare af samme produkt ???

Go kølig mandag !!!

KF
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2005 kl. 17:25

Hej Muzmus

Det mest enkle er et Smartlead kabel, alene fordi det ikke skal have strømforsyning og det hele er indbygget i kablet.

Jeg har ikke mødt nogen dansk importør. Men hvis du har et kreditkort (Visa, Mastercard ect) kan du købe det i England. Se link i Macrovision / makrovision fjerner

Den eneste model som sælges herhjemme, er elektronik byggesættet fra Velleman. Det fås dog også i en færdigsamlet print, men jeg ved ikke om man selv skal bygge det ind i en kasse, finde en strømforsyning mv. Så hvis man ikke er så ferm til den slags hobby-elektronik, så er SmartLead kablet nok det bedste.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Muzmuz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2005 kl. 18:21

Hej Lars, tak for dit svar....

Smartlead kablet skriver du er det mest enkle, men virker det efter hensigten ??? og sker det ikke også at de skal have én strømforsyning hvis Dvd/VCR ikke giver strøm nok ??? Hvad med byggesættet har du nogle erfaringer med hvor godt det virker, det virker jo til i længden at gå hen og blive lidt dyere, men hva hvis det virker bedre så er pengene jo givet meget godt ud ??

 

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Muzmus

Det mest enkle er et Smartlead kabel, alene fordi det ikke skal have strømforsyning og det hele er indbygget i kablet.

Jeg har ikke mødt nogen dansk importør. Men hvis du har et kreditkort (Visa, Mastercard ect) kan du købe det i England. Se link i Macrovision / makrovision fjerner

Den eneste model som sælges herhjemme, er elektronik byggesættet fra Velleman. Det fås dog også i en færdigsamlet print, men jeg ved ikke om man selv skal bygge det ind i en kasse, finde en strømforsyning mv. Så hvis man ikke er så ferm til den slags hobby-elektronik, så er SmartLead kablet nok det bedste.

  /Lars

KF
Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2005 kl. 22:33

Hvad Smart Lead kablets funktionalitet angår, kan jeg kun bekræfte at det virker fra Video til DVD og omvendt, samt fra DVD til DVD. Normal er en strømforsyning unødvendig, jeg bruger den uden, men hvis den skulle være nødvendig, så kan den købes hos f.eks. http://www.brinck.dk/, eller en lignende forretning. Den strømforsyning der passer til er af mærket Skytronic, og på pakningen står der : Ac/Dc Adapter, 230Va 50HZ 5W, 3/4.5/6/7.5/9/12Vdc, 300mA. (Pris ca. 45 kr). Evt. tag kablet med ned i forretningen, såfremt ovennævnte ikke er lager, så de kan finde en tilsvarende. Iøvrigt har jeg i nedennævnte tråd nedskrevet mine erfaringer med kablet. 

Mvh SB

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=538&KW =Smart+Lead+&PN=0&TPN=2

 

Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2005 kl. 23:06

Tilføjelse til forrige indlæg:

Velleman's Videocleaner (byggesæt eller færdiglavet boks), som du kan bestille via Brink Elektronik er kun kompatibel med S-video eller composite signaler, hvorimod Smart Lead kablet er kompatibel med RGB, så kablet er nok at foretrække ved overspilning fra DVD til DVD, men de 2 produkter har samme funktionalitet.   

Mvh SB  

Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2005 kl. 16:13

hej.

jeg har købt kablet i england i gold udgave og det virker rigtig godt

blot skal der strømforsygning til.

har en kollega som købte den alm. udgave det behøver ingen strøm.

pris inkl. forsendelde 596 kr.

men så har man også et godt scart kabel

   mvh ole post

Ole Hansen
Til top
Mr. Wayne Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2006 kl. 15:58

Hej Alle

Efter flere overvejelser om alternativer, er jeg nået frem til, at jeg skal have købt mig et SmartLead kabel. Jeg er også nået frem til, at det skal købes ved www.ktvision.com.

Men spørgsmålet er bare hvilket kabel jeg skal købe, hvis jeg ønsker at tage en backup af en DVD film (både min Pioneer DVD/Harddisk recorder og mit TV har selvfølgelig scartstik)

En liste over de forskellige kabler, kan ses her: http://www.ktvision.com/index.php?main_page=index&cPath= 1

Jeg har oftest hørt  Smart Lead ISPro+ (HIGHEST QUALITY) omtalt, og overvejer derfor at købe dette http://www.ktvision.com/index.php?main_page=product_info& ;cPath=1&products_id=5&zenid=ec3502c7a03f5f4d6ea1ba6 7baf1d059.

Hvad er jeres mening. Bør man købe dette, eller et andet?

På forhånd tak for jeres hjælp :-)

 

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2006 kl. 17:07
Der er noget jeg ikke forstår når der bliver skrevet "DVD til DVD" Hvorfor bruger I ikke dvd-drev på PCen istedet? Eller er der noget jeg har misforstået?
Til top
Mr. Wayne Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2006 kl. 18:44

Hej Claus

Selvfølgelig kunne man både benytte et DVD drev fra pc'en fremfor en ekstra afspiller eller en brænder i pc'en fremfor en kombineret DVD/Harddisk recorder.

Men jeg er nok bare magelig. Jeg vil gerne finde en løsning, hvor jeg ikke behøver at starte pc'en op, og starte noget software. Kort sagt, hvis jeg ser en DVD på min DVD afspiller i stuen, skal backupen også kunne klares der.

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2006 kl. 19:39

Jeg købte mit Smart Lead kabel for et år siden,gold udgaven med strømforsygning har virket på alle film jeg har afprøvet det på.Så virker det gør det,kan dog godt lave lidt flimmer ved forfilm på dvd,skyldes nok de ikke er med kopisikring?.kan dog godt lave kopi af 8 ud af 10 film fra min liteon 5006, og til harddisken på sony 710 ved anolog og det er jo lovligt,ved gode kabler er det stadig super kvalitet.

kallek

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu