recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pæren gik, eller ????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPæren gik, eller ????

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Emne: Pæren gik, eller ????
    Sendt: 26-Juni-2008 kl. 08:49

Jeg har en Panasonic AE700 og har i et stykke tid syntes at det virkede som om lysstyrken var blevet svagere. Den er 3 år gammel og har kørt i 780 timer.

Igår mens jeg så fodbold, lød der så et "knald" og der var en grøn og gul lampe der lyste ovenpå projektoren.

Umiddelbart tror jeg at det er pæren der er gået, men det er jo ret tidligt og der har ikke været nogen advarsel om at den skulle skiftes, så kan det evt. være noget andet der er galt?

Nogle bud på hvad det kan være?

Jørn

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 10:21

Der er pæren som er gået.

Du har jo netop bemærket lyset blev svagere, så det er jo en god indikation på den var ved at stå af.

Projektoren kommer ikke med advarsel før du nærmer dig den timegrænse der er fastsat i firmwaren, kan ikke huske hvor mange timer det er på 700´eren.

En pære skal behandles ordentligt, så hvis den har været tændt og slukket ofte, så forkortes levetiden dramatisk.

Men pil lampen ud så kan du se om den er brændt af.

Har du haft den fra ny ?

 



Redigeret af Hans j - 26-Juni-2008 kl. 10:21
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 10:36

Ja, jeg købte den fra ny for ca. 3 år siden.

Spørgsmålet er så om det kan betale sig at købe ny pære? Så vidt jeg kan se koster en pære 2-3000 kr og jeg havde i forvejen besluttet mig for at projektoren skulle skiftes ud i løbet af et års tid da HDMI indgangen ikke virker. Så måske er det bedre at skrotte den og investere i en ny?

Jørn

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Ja, jeg købte den fra ny for ca. 3 år siden.

Spørgsmålet er så om det kan betale sig at købe ny pære? Så vidt jeg kan se koster en pære 2-3000 kr og jeg havde i forvejen besluttet mig for at projektoren skulle skiftes ud i løbet af et års tid da HDMI indgangen ikke virker. Så måske er det bedre at skrotte den og investere i en ny?

Jørn

Tja, om det kan betale sig, det kan du kun selv afgøre.

Nogle mener det er fjollet, at kaste penge efter den, andre ville mene det er ok.

Har HDMI aldrig virket ?

 

Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Har HDMI aldrig virket ?

 

Nej, men jeg opdagede det først længe efter at garantien udløb, så det kunne ikke betale sig at gøre nogt ved det

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu