recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC fil til DVD-recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC fil til DVD-recorder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oleweb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2003
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: PC fil til DVD-recorder
    Sendt: 03-November-2003 kl. 17:20
Jeg står for at skulle købe en DVD-recorder, men er kommet i tvivl om, hvordan jeg lettest får mine redigerede film fra PC-en til DVD-recorderen. Altså ikke via i-link direkte fra kameraet til DVD-optageren. Men altså efter at jeg har redigeret filmene på min PC (i Adobe Premiere) og så til DVD-recorderen. Alle inputs skal være yderst velkomne!
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2003 kl. 22:16

Hej Ole

Hvilke muligheder har du i computeren?

Har du firewire?

Et tv-kort med s-video udgang?

Andre udgange som måske kunne bruges?

  /Lars

Til top
oleweb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2003
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2003 kl. 10:42
Hej Lars!

Jeg har faktisk begge udgange (Firewire samt s.video) udagng. Min fornemmelse er dog, at s-videoudagngen ikke er den mest stabile.
Vil jeg kunne se DVD-recorderen på min PC som en sl*gs harddisk, hvis jeg tilslutter den Firewire. Og kan jeg så bare kopiere min mpeg eller avi-vil til recorderen på almindelig vis?

Ole
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2003 kl. 11:13

Hej Ole

Nej, DVD-optageren kan ikke optræde som en harddisk.

Men hvis man kunne sætte en player, eller et redigeringsprogram, til at afspille video ud på firewire-udgangen så kan DVD-optageren optage det.

Det er en ren manuel process, med at starte optagelse på DVD-optageren, og efterfølgende starte afspilning på PC'en. Men det kræver selvfølgelig en video-player eller redigeringsprogram som kan dette, og det er jeg ikke så meget inde i.

Jeg har en DVD-optager jeg evt. kunne prøve med, men den er til reparation lige nu.

  /Lars

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu