recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - afspiller med mange formater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketafspiller med mange formater

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Emne: afspiller med mange formater
    Sendt: 04-Juli-2008 kl. 10:58
Min gamle DVDafspiller viser nu tegn på ælde og senilitet!
En ny må anskaffes.

Jeg er ikke pixelpeeper og ønsker en almindelig habil afspiller, hvor det vigtigste er
  1. kan afspille så mange formater som muligt
  2. betjening
  3. fornuftig kvalitet til prisen
Således er henvisninger OPPO-afspillere og Faroudjachippen ikke relevante. Jeg er klar over, at det er en stor udfordring! 

Jeg har kig på Pioneer DV-610AV, men den er vist ikke lige til at skaffe.

mvh per
Per Andersen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 11:47

Tag et kig på afspillerne fra Silvercrest  (forhandles gennem Lidl) og Xoro. De afspiller et utal af formater og er tilmed billige.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Tag et kig på afspillerne fra Silvercrest  (forhandles gennem Lidl) og Xoro. De afspiller et utal af formater og er tilmed billige.

Flemming



Jeg har kigget på det du har nævnt (silvercrest, Xoro)
Ja, den kan udover de for tiden normale formater inkl. divx også afspille MP4.
Det fremgår ikke umiddelbart hvor  de kan købes og hvad de koster.

Pioneer dv-610av har imidlertid endnu et format, Wmv, + hdmi og bedre specifikationer, så det er nok den jeg vælger - med mindre jeg skulle blive klogere.

mvh per
Per Andersen
Til top
netspinner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 20:04

Hej Per, jeg synes at du skal holde dig fra de billige afspillere. De er fristende, MEN har tendens til at være fyldt med fejl + at kvaliteten generelt er dårlig.

Jeg er selv faldet for fristelsen et par gange, og har købt et par Medion-afspillere i Aldi. De har hver især sine fejl, hvilket er ret skægt at observere, men også at sammenligne dem med hinanden ()

Nå, men nu til det vigtige: Jeg har selv bestilt en Pioneer DV-610AV via sparshop.dk - det eneste sted jeg kunne finde den i DK. Jeg bestilte den d. 10. juli, men den er endnu ikke på lager. Dog er jeg blevet kontaktet et par gange af deres kundeservice, om at den skulle komme denne uge :)

At gå fra Medion -> Pioneer er en verden til forskel. Pioneer er jo berømte for deres intuitive menuer, høje kvalitet samt at specielt deres DVD-afspillere aldrig fejler (de var med til at opfinde DVD-formatet...). Det er kvalitet hele vejen igennem.

Selv var jeg ved at bestille DV-600AV, men valgte den nye storebroder pga. muligheden for at sætte en musik-CD i drevet og en USB-stick i USB-porten og så lade musik-CD'en konvertere til MP3-filer direkte ned på USB-stick'en - kanon smart! Håber så bare at den kan afspille alle mine XviD-film med tilhørende undertekster

Til top
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af netspinner netspinner skrev:

Hej Per, jeg synes at du skal holde dig fra de billige afspillere. De er fristende, MEN har tendens til at være fyldt med fejl + at kvaliteten generelt er dårlig.

Jeg er selv faldet for fristelsen et par gange, og har købt et par Medion-afspillere i Aldi. De har hver især sine fejl, hvilket er ret skægt at observere, men også at sammenligne dem med hinanden ()

Nå, men nu til det vigtige: Jeg har selv bestilt en Pioneer DV-610AV via sparshop.dk - det eneste sted jeg kunne finde den i DK. Jeg bestilte den d. 10. juli, men den er endnu ikke på lager. Dog er jeg blevet kontaktet et par gange af deres kundeservice, om at den skulle komme denne uge :)

At gå fra Medion -> Pioneer er en verden til forskel. Pioneer er jo berømte for deres intuitive menuer, høje kvalitet samt at specielt deres DVD-afspillere aldrig fejler (de var med til at opfinde DVD-formatet...). Det er kvalitet hele vejen igennem.

Selv var jeg ved at bestille DV-600AV, men valgte den nye storebroder pga. muligheden for at sætte en musik-CD i drevet og en USB-stick i USB-porten og så lade musik-CD'en konvertere til MP3-filer direkte ned på USB-stick'en - kanon smart! Håber så bare at den kan afspille alle mine XviD-film med tilhørende undertekster



Har først set dit svar nu.
Jeg er nok enig i dine synspunkter, men denne Pioneer er jo dog heller ikke blandt de allerbilligste.

Det ser ud til. at denne Pioneer, stadig ikke leveres.
I øvrigt blev også dv-510av annonceret på pioneer.dk for et par m åneder siden, men nu er den der ikke mere!


mvh per


Per Andersen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu