recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - snydt på nettet af Sat Place i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsnydt på nettet af Sat Place i Tyskland

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Direkte link til dette indlæg Emne: snydt på nettet af Sat Place i Tyskland
    Sendt: 06-Juli-2008 kl. 10:02

En underlig fornemmelse, at blive snydt af en internet shop, historien er følgende:

Bestiller en topfield stb hos firmaet Sat Place i Tyskland, betaler med visa card, får en bekræftelse på handlen, og ikke yderligere, efter et par dage skriver jeg til Dem og spørger hvonår de forventer at sende varen, får besked tilbage, at de først skal undersøge om min adresse på Visa kortet og leveringsadressen er den samme, men jeg kan sende et kopi af en opgørelse fra banken, så vil de ekspedere ordren hurtigere, dette gør jeg selvfølgelig ikke, men skriver til Dem, at hvis jeg ikke får meddelelse om at ordren er afsendt den 27 juni 2008 annuleres ordren, Sat Place sender en tydelig bekræftelse på at ordren er annulleret.

Samme dag går jeg i automaten og konstanterer, at firmaet har trukket beløbet på mit kort, i alt 333,84 EUR. Jeg retter derfor en skriftlig henvendelse til butikken, hvor jeg gør dem opmærksom på, at jeg straks vil have det hævede beløb tilbageført, dette kan efter forretningens opfattelse ikke umiddelbart lade sig gøre, uden de først får tilsendt et kontoudtog fra mit Visa kort.

efter en del korrespondance med butikken, taber jeg tålmodigheden og går i banken, som starter en indsigelsessag, som betyder, at mit Visa kort øjeblikkeligt bliver lukket, og jeg på et tidspunkt vil få beløbet udbetalt af enten banken eller Visa card. Butikken skal nu godtgøre overfor Visa hvorfor de har trukket beløbet når handlen er anulleret og uden de har sendt varen, og hvorfor de ikke vil tilbagebetale beløbet.

Butikken som jeg overhovedet IKKE vil anbefale at handle med er:

  https://www.satplace.de/spnew/frontend/index.php?s=newsess&a mp;prxcnt=1&err=url_secure_not_found&PHPSESSID=9d38b 315a297650b260254e36cc81d19&lang=en

 

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 13:56

Har handlet der mange gange, og kan sige deres praksis at hæve først, checke adr på kort, og så derefter sende pakken er almindelig praksis i flere tyske butikker, og hos nogle yderligere at nægte salg da man er i Danmark.

Så satplace.de har jeg ingen problemer med, og har bare "accepteret" deres metode, de sender varene dog ikke dag til dag, derimod 7-10 dage efter.. Så du er ikke blevet snydt.. De er bare ikke super hurtige på nogen måde.

Og jeg har da også en gang fortrudt købet og fået penge tilbage, efter lidt diskussion med dem dernede, dog gik det fint og jeg fik penge tilbage på kortet..

Jeg tror i er gået på tværs af hinanden, for jeg har altså ikke haft problemet ud af mindst 5 handler hos dem over 2 år.
Nu ender du op med at vente i nogen tid på at få visa til at trække pengene tilbage, som nok er mindre sjovt, end at have tålmodigheden på plads :-)

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 14:24
Som Pendec skriver, så er det meget almindeligt at Tyske butikker hæver først og sender når de har registreret betalingen, men jeg syntes at det, som i begge skriver, er en meget underlig opførsel, ikke en opførsel der ligefrem giver mig mod på og lyst til at handle der.

Jeg har lige handlet hos hm-sat og deres fremgangsmåde var lidt smartere, hvor jeg ved betalingen skulle logge ind i min netbank for at verificere mit kort og samtidig kunne jeg vælge at benytte Trusted Shop penge retur garantien.
Der gik et par timer, så fik jeg en mail, at nu var min pakke sendt afsted og der var et Tysk Track & Trace nummer med, som dog er ubrugelig når det er en udenlandsk modtager.
Så nu venter jeg bare på at PostDK skal dukke op mandag eller tirsdag.

Den fremgangsmåde kan jeg lide, hurtigt, nemt og effektivt, så skal jeg forhåbentligt ikke vente en uge eller mere på min pakke, eller endnu værre, skal til at ud i et tovtrækkeri med at lukke kort og tvangstilbageføre beløbet.


Redigeret af Kim Jespersen - 06-Juli-2008 kl. 14:25
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 15:44

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Som Pendec skriver, så er det meget almindeligt at Tyske butikker hæver først og sender når de har registreret betalingen, men jeg syntes at det, som i begge skriver, er en meget underlig opførsel, ikke en opførsel der ligefrem giver mig mod på og lyst til at handle der.

Jeg har lige handlet hos hm-sat og deres fremgangsmåde var lidt smartere, hvor jeg ved betalingen skulle logge ind i min netbank for at verificere mit kort og samtidig kunne jeg vælge at benytte Trusted Shop penge retur garantien.

det gør satplace.de også .. så ingen forskel på visa handel der.
Tror personen her har glemt det i farten.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 13:27

Jeg tillod mig at forsøge at hjælpe og skrev til dem omkring deres problemer, og spurgte hvorfor nogen fik en behandling og andre en anden..

Jeg har modtaget svar fra dem, som vist også siger at penge er refunderet som ønsket?

Our credit card payments are processed in real time. Usually our payment provider (one of the largest banks in Germany - Deutsche Postbank) confirm (and guarantee) the payment so we can be sure that we receive the money. In some cases our payment provider can't guarantee the payment. Like the case mentioned: due to danish data protection laws it was not possible to verify that the given shipping address equals the address of the card holder. Especially for shippings to foreign country we require this, because the risk is too high to deliver the goods and one week later we have to pay the money back because the credit card was a stolen one.

For the mentioned case: we kindly asked for a confirmation (a credit card statement) to verify the cc number with the card holders address. During this process the customer cancelled his order.
Because of the realtime processing of our credit card payments the money was already booked and was shown on his credit card statement. Shortly after the cancellation of his order, we refunded the money OF COURSE!

Så skulle du have fået lidt ekstra hjælp, for jeg har handlet hos dem flere gange, så de mister en go' kunde ved at behandle andre dårligt :-)
Og jeg håber du har modtaget penge tilbage nu.

 

Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 14:31

Det var da virkelig pænt af dig, tak for det.

Der er bare ikke helt overensstemmelse mellem de oplysninger forretningen giver dig, og de faktiske forhold.

Fredag den 27 juni 2008 blev pengene hævet på min konto, den 4 juli 2008 var beløbet endnu ikke tilbageført, på trods af flere mails. Under alle omstændigheder, syntes jeg forretningen er meget dårlige til at oplyse om forretningsgangen, de kunne for det første have oplyst ved bestillingen, at der flere dages leveringstid, pga. at de først skulle checke at kortet ikke var stjålet ( fair nok), men at de så efterfølgende så forlanger altverdens dokumentationer for at tilbageføre beløbet til samme kort, er helt hen i skoven  

 

 

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 14:56

Sidste gang jeg fik kolde fødder og trak bestilling tilbage, da varen ikke var kommet på lager, og jeg ville forsøge andet steds, så gik der alligvel nogen dage, hvor mange kan jeg ikke huske.

så afhænging af din annulering og deres bekræftelse, så ved jeg ikke hvornår. Men VISA er jo ikke noget som sker dag til dag. også når man køber udenlands så ses trækningen af pengene næsten 1 uge efter de siger de har trukket dem.

Nu har jeg forsøgt at give dem en utraditionel klage, altså at en helt anden kunde også klager.

Jeg tror så også gerne på deres "behandlingstid" for de er som sagt generelt 7-10 dage om at sende til mig, det har jeg accepteret og varen kommer i den sidste ende.

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

det gør satplace.de også .. så ingen forskel på visa handel der.
Tror personen her har glemt det i farten.



Så er det bare jeg ikke forstår hvad det er for en bekræftelse fra banken de skal have på adressen, godkendelsen er jo sket ved at logge ind på Netbanken og det eneste banken bekræfter er navnet og gyldighed på kortet.
Hans adresse bekræfter han jo selv ved bestilling, hvor der er 2 adressefelter, en fastadresse og en leveringsadresse, hvis den er anderledes fra fastadressen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu