recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - internet udbyder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketinternet udbyder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Direkte link til dette indlæg Emne: internet udbyder
    Sendt: 01-August-2008 kl. 07:49

Hvilken net udbyder kan anbefales, og eventuelt med bredbånds telefoni.

Hvordan er kvaliteten/stabiliteten på bredbåndstelefonien idag, kan det forventes, at kvaliteten er den samme som på alm. fastnet forbindelse ??

Jeg har set lidt på Fullrate og Perspektiv bredbånd, nogen der har erfaringer med disse 2, andre udbydere som kan anbefales/frarådes ? 

Ps Tele2/Cybercity har ingen interesse for mig

 

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 09:44
Jeg har selv haft TDC ADSL med alm. fastnettlf. hos TDC i et halvt år, og det har fungeret upåklageligt. Jeg har læst om andres erfaringer på de danske nyhedsgrupper, og hos TDC kan man være uheldig at blive koblet på en hårdt belastet central, og det går så ud over ens hastighed.

Om Fullrate har jeg læst, at internetforbindelsen fungerer godt og stabilt. Deres standard-router har problemer med telefonidelen, idet ens telefon ofte fejlagtigt melder optaget. Derimod fungerer telefonien godt med deres trådløse router. Jeg kan ikke huske at have læst noget negativt om samtalekvaliteten, så den er nok i orden. Bemærk at Fullrate ikke tilbyder mailkonti - det skal man købe andetsteds.
Til top
snirgens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 10:41

Hej Benny From

Jeg har FullRate i Aalborg ca 1.9 km fra en Central og har en 10 Mbit som køre fint og Telefonen Virker også OK , kun hvis jeg Downloader  på Fuldknald kan der være støj på Telefonen. men ikke noget problem. Det er Stabilt, kun afbrudt når nogle Fjolser graver et kabel op, eller Når FullRate Skifter hardware ud på Centralen, som de oplyser på forhånd, varsler på deres hjemmeside, ellers sender de en SMS hvis der er problemer Eks. Kable som er blevet gravet op, og igen en SMS når det er oppe og køre igen

 Har ikke Trådløs Router

Men ligegodt hvilken firma der skrives om er der både godt og skidt

PS. Du kan få Gmail.com  gratis de har et rigtigt godt mailsystem og næsten 100% Spamm bliver soteret fra

MVH Snirgens



Redigeret af snirgens - 01-August-2008 kl. 11:03
____________
MVH Snirgens
------------
B&O 20" Sort/hvid
Nad 317
Nad 414
Denon 1015
Dali Grand Rosewood
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 18:18

 

 Har du You See KabelTV, så er det da en ide med deres løsning, Analogt TV Digitalt TV samt radio, telefon og internet alt i samme kabel.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af snirgens snirgens skrev:

Hej Benny From

Jeg har FullRate i Aalborg ca 1.9 km fra en Central og har en 10 Mbit som køre fint og Telefonen Virker også OK , kun hvis jeg Downloader  på Fuldknald kan der være støj på Telefonen. men ikke noget problem. Det er Stabilt, kun afbrudt når nogle Fjolser graver et kabel op, eller Når FullRate Skifter hardware ud på Centralen, som de oplyser på forhånd, varsler på deres hjemmeside, ellers sender de en SMS hvis der er problemer Eks. Kable som er blevet gravet op, og igen en SMS når det er oppe og køre igen

 Har ikke Trådløs Router

Men ligegodt hvilken firma der skrives om er der både godt og skidt

PS. Du kan få Gmail.com  gratis de har et rigtigt godt mailsystem og næsten 100% Spamm bliver soteret fra

MVH Snirgens


Jeg har nøjagtig ligeså gode erfaringer med Fullrate. Og bruger i øvrigt også trådløs router (men det har jo ikke noget med udbyderen at gøre). For 329 kr/md får vi 10 Mbit + fri fastnet telefon. Og min kone har ikke klaget en eneste gang det sidste halve år. Husk blot at mange gamle telefoner ikke dur sammen med IP-telefoni. Vi har købt en stak Philips trådløse.

Fullrate har i øvrigt skrevet, at de gerne ville have givet os 20 Mbit for samme pris, men på grund af afstanden til centralen kan de kun levere 10 Mbit.

vh. Thomas
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2008 kl. 07:59

Tak for svarende, indtil videre. Tdc/Yousee har overhovedet ikke min interesse, Perspektiv Bredbånd leverer iøvrigt også digital tv til en langt billiere pris end Yousee

Flere erfaringer ønskes gerne

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu