recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mr. Anderson - Nu med Audyssey Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mr. Anderson - Nu med Audyssey Pro

 Besvar Besvar Side  <1 293031
Forfatter
Besked
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlJones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 21:53
Nej, jeg har aktive M&K 150P sammen med 2 styk MX350 subs som stereoanlæg, men biografen er udstyret med større M&K satellitter: MPS2550 (front), MPS2575 (side), plus SS-150 tripoler (bag), MX350 sub. Effekten leveres af Gryphon Audio Designs.

Min targetkurve er absolut "flat".

Ja, for det meste kører jeg tæt på referenceniveau.

Al J.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af AlJones AlJones skrev:

Nej, jeg har aktive M&K 150P sammen med 2 styk MX350 subs som stereoanlæg, men biografen er udstyret med større M&K satellitter: MPS2550 (front), MPS2575 (side), plus SS-150 tripoler (bag), MX350 sub. Effekten leveres af Gryphon Audio Designs.

Min targetkurve er absolut "flat".

Ja, for det meste kører jeg tæt på referenceniveau.

Al J.


er det en ældre udbygget P150 , bare med en ekstra stor basenhed?
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlJones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:



er det en ældre udbygget P150 , bare med en ekstra stor basenhed?[/QUOTE]

Ikke helt. For det første er MPS-2550 og 2575 begge passive systemer.

Frontht MPS-2550 er en original S-150 med ekstra 6,5" i venstre og højre side.

Tripolsurroundht MPS-2575 er en original S-150 med ekstra 6,5" i top og bund plus 2x 3,5" og 1" dis i venstre og højre side.

De blev udviklet på forespørgsel af Fotokem studiet i Burbank, Californien, fordi de laver biograflyd i rum på størrelse med biografsale.

Fotokem bestilte 19 systemer og så lavede man lige nogle stykker ekstra når man nu var i gang. Så der er tale om en engangsproduktion.

Al J.



Redigeret af AlJones - 26-Februar-2013 kl. 11:30
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af AlJones AlJones skrev:



Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:



er det en ældre udbygget P150 , bare med en ekstra stor basenhed?


Ikke helt. For det første er MPS-2550 og 2575 begge passive systemer.

Frontht MPS-2550 er en original S-150 med ekstra 6,5" i venstre og højre side.

Tripolsurroundht MPS-2575 er en original S-150 med ekstra 6,5" i top og bund plus 2x 3,5" og 1" dis i venstre og højre side.

De blev udviklet på forespørgsel af Fotokem studiet i Burbank, Californien, fordi de laver biograflyd i rum på størrelse med biografsale.

Fotokem bestilte 19 systemer og så lavede man lige nogle stykker ekstra når man nu var i gang. Så der er tale om en engangsproduktion.

Al J.



[/QUOTE]

fed. Så er der nærmest ingen kabinet tilbage. de passive fronter - hvor er delefrekvensen?
ja - undskyld de lige gå ud over Andersons tråd. Håber at det er OK
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlJones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 12:28
2550 og 2575 er netop ikke beregnet til at spille dybere end S-150, bare kraftigere uden forvrængning i samme frekvensområde i rum op til 170 kubikmeter. Frekvensgangen opgives til 80Hz - 20kHz, +/-2 dB.

Der opgives ikke delefrekvenser mellem de enkelte enheder.

Al J.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 17:12
Satme en fed stue, går selv lidt med tanken om at få malet væggen i min nye lejlighed lidt ala din eller i grå måske :)

Hvor har du købt gulvlampen henne? Leder selv efter noget i den dur :D
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 293031
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu