recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Besøgende medlemmer i dag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBesøgende medlemmer i dag

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Emne: Besøgende medlemmer i dag
    Sendt: 15-Februar-2004 kl. 19:37

Hej Alle

I bunden af forsiden på forummet (http://www.recordere.dk/forum) kan i nu se hvilke andre medlemmer som har været inde forbi i dag.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2004 kl. 11:30
Hej Lars,

Jeg synes ikke det kommer andre ved om jeg har eller ikke har besøgt forummet en given dag (medmindre jeg skriver noget, naturligvis). Og jeg ikke se at andre kan bruge det til noget meningsfyldt.

Så vidt jeg husker angav jeg i sin tid at jeg ikke ønskede at blive vist i listen over brugere der er online; jeg kan ikke finde den indstilling nu, men den virker tilsyneladende: jeg vises ikke som værende online.

Jeg foreslår at den samme indstilling (genoplives hvis den er forsvundet og) bruges til at fjerne folk fra listen over dagens besøgende.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2004 kl. 13:04

Hej Jesper

Kritik modtaget.

Men lige oplysningen om et hvorvidt et medlem har besøgt forummet har egentlig aldrig været hemmelig.

Hvis du havde sat flueben ved "vis ikke at jeg er online" (eller hvad den nu hed) så kunne man ikke se du var online lige nu. Men aligevel ville man ved at klikke din profil frem kunne se du havde besøgt forummet i dag, ligesom du ville optræde blandt de oversigten over brugere hvis man vælger at sortere den efter seneste besøg.

Jeg kan dog heller ikke længere finde den konfiguration, det kan være den er taget ud af de seneste opdateringer af forum-softwaren (måske pga. de mange konflikter i det). Det kunne være jeg skulle tage at læse de medfølgende "readme" filer Smile

Jeg syntes oversigten giver et "øjebliksbillede" af interessen på dagen, og det var nok mit første fokus. Omvendt er den jo også meget flygtig. Den bygger sig op dagen igennem, bliver længere og længere, for at forsvinde igen når klokken passerer midnat. Og dagen efter kan ingen længere huske om der stod JesperD i mængden af navne, hvis de da nogensinde bemærkede det i første omgang.

  /Lars



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2004 kl. 14:09
Den praktiske irritation optræder hvis jeg fx deltager i en tråd, og nogen så stiller mig et direkte spørgsmål dér.

Så vil jeg foretrække at have friheden til at læse det og vælge ikke at svare med det samme, uden at nogen (nemt) kan se at jeg har været forbi.

Du har da ret i at det ikke er verdens mest vigtige problem. Og jeg kan da naturligvis også gå over til at læse uden at logge ind.

Men omvendt kan jeg ikke se skyggen af grund til at offentliggøre det. Annoncørernes behov dækkes utvivlsomt fint af statistikker som kun du og de har adgang til. Hvilken glæde har nogen af at vide at en given anden person har læse forumet en given dag?
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2004 kl. 14:10
Dit "øjebliksbillede af interessen på dagen" kan vel forresten gives akkurat lige så godt som et tal: "14 forskellige medlemmer har været logget ind i dag".
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2004 kl. 14:51

Oprindeligt skrevet af JesperD JesperD skrev:


Så vil jeg foretrække at have friheden til at læse det og vælge ikke at svare med det samme, uden at nogen (nemt) kan se at jeg har været forbi.

Hej,
her vil jeg godt give Jesper ret. Jeg har nemlig selv tænkt på det samme. Jeg er inde i forummet så godt som hver dag for lige at se og har ikke altid tid/lyst/mulighed for at svare på samme tidspunkt som jeg læser det. Hvis så en eller anden venter på svar og kan se man har været inde undrer vedkommende sig måske.

Mvh Maria
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2004 kl. 15:08

Hej Jesper

Men tror du ikke det er alment accepteret, at man ikke nødvendigvis har tid til at svare i samme øjeblik som man læser spørgsmålet ?

Forummet fungerer bedst med mange aktive medlemmer. Det gør vidensbasen meget større, emnerne bredere og mere varieret. Et velbesøgt forum med seriøse emner skaber også - med tiden - en naturlig interesse hos fabrikanter og leverandører - til gavn for os alle.

Det er kun en mindre del af dem der besøger hjemmesiden som også vælger at blive medlem af forummet. Dertil kommer også et naturligt fald i aktiviteten, efter en periode som medlem, så der skal hele tiden "nyt blod" til. Nye medlemmer, nye spørgsmål og nye ting at udforske og debattere.

Jeg ser det derfor som en opgave også at reklammere for forummet, og "sælge" medlemsskaber overfor de mange nye brugere som kigger forbi. Man kan selvfølgelig sige at indholdet i sig selv sælger, men udover det så tror jeg at "spisesedlen" på forsiden også sælger. Man kan hurtigt kaste et blik på de seneste emner, og det er interessant for mange såvel dem som kigger forbi hyppigt som dem der kigger forbi allerførste gang.

Oversigten over dagens besøgende ser jeg som en kombineret information og salgsparameter. Det er såmen ikke fordi jeg tror at folk bliver mere oplyst af at vide hvilke medlemmer der har været forbi i dag, men jeg syntes det viser at der er gang i forummet. Man kan se at det lever, og at 15-20% af medlemmerne kigger forbi i løbet af en dag.

Selvfølgelig kunne man nøjes med at skrive "I alt 70 medlemmer har besøgt forummet i dag", men her syntes jeg at det virker bedre at det er brugernavnene man ser. Mere synligt, mere troværdigt. Men det er ikke sikkert at jeg har ret. Smile

Men i forvejen er det jo meget op til den enkelte bruger, hvor offentlig han/hun ønsker at være. Jeg tænker på, at det står jo enhver frit for at være helt anonym i forummet aligevel. Altså hvis man har et specielt genkendeligt navn, så undlade at bruge det som brugernavn. Evt. skjule sin email-adresse for de andre medlemmer, og nøjes med at bruge de nye personlige beskeder til andre brugere istedet. osv.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2004 kl. 16:27

Hej - mig igen.

Glemte en ting som jeg ikke har tænkt på før. Hvis man vil være helt sikker kan man jo bare lade være med at have automatisk log-on.
Det tror jeg nu nok at jeg bliver ved med for nemhedens skyld, jeg havde bare ikke tænkt på at muligheden var der, hvis man vil læse indlæg anonymt. Haha.....

Hvis man så får problemet med at nogen henvender sig fordi de har "set mig" og undrer sig kan man løse "problemet" derefter.

Nå, må hellere tage en lur så jeg kan holde mig vågen i nat. Oscar nat..

p.s. Det er i øvrigt imponerende hvor mange medlemmer som kigger forbi i løbet af en dag. Det er et dejligt og velfungerende forum IMO.

Mvh Maria
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2004 kl. 14:08

Hej Alle

Jeg har fjernet oversigten over "dagens besøgende medlemmer" igen. Smile

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu