recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opløsning på Panasonic PT-AE500E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpløsning på Panasonic PT-AE500E

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lystig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Opløsning på Panasonic PT-AE500E
    Sendt: 06-April-2005 kl. 09:39

Jeg har en Panasonic PT-AE500E i den anden ende af min multimedie PC, og har nogle forfærdelige kvaler med at få billedet til at se godt ud. Specielt bogstaver ser herrens ud.

I følge Projektorens manual (ja - den måtte jeg overgive mig til at kigge i !! ) understøtter den en del 640X480 og 800X600 opløsninger ved forskellige frekvenser. De har dog alle en markering for at signalet bliver konverteret af projektoren inden den smider det op på væggen, og jeg tror det er dét, jeg ikke bryder mig om

For at opnå maksimal kvailitet skal jeg køre 1280X720 @60Hz, som sikkert er projektorens native opløsning. Og det understøtter mit - nu - skodskærmkort ikke.

Mit spørgsmål er derfor: Er der nogen idé i at gå på jagt efter et kort som kan køre denne opløsning? Og i bekræftende fald - kan jeg få et navn og modelnummer på et kort der kan dette?

På forhånd tak.

Lystig
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2005 kl. 18:05
Jeg har et NVIDIA Ge Force 5200 skærmkort som understøtter denne opløsning og mere til. Så jeg ved ikke om det kan løse dit problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2005 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Lystig Lystig skrev:

For at opnå maksimal kvailitet skal jeg køre 1280X720 @60Hz, som sikkert er projektorens native opløsning. Og det understøtter mit - nu - skodskærmkort ikke.

Prøv at installere et program der hedder Powerstrip. Hvis dit kort er understøttet af dette program, åbner det op for en hel del ekstra opløsninger.

Og ja, det kan godt betale sig at undgå skaleringen, det gør meget forskel på billedkvalieten af din desktop.

Oprindeligt skrevet af Lystig Lystig skrev:

Mit spørgsmål er derfor: Er der nogen idé i at gå på jagt efter et kort som kan køre denne opløsning? Og i bekræftende fald - kan jeg få et navn og modelnummer på et kort der kan dette?

Alle nye Nvidia og ATI kort kan, om ikke andet så med powerstrip, køre 1280x720. Så du kan i princippet bare købe det billigste, det kan ikke koste ret mange poser vingummi.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Lystig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2005 kl. 12:55
Jeg takker for rådene  - det ser ud til at jeg trænger til at få opgraderet skærmkortet siden selv mainstreamkortene understøtter den 'mystiske' opløsning. Men først vil jeg prøve med Powerstrip - mest for at få stillet nysgerrigheden.
Lystig
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu