recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV og HDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV og HDTV

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 20:58

Jeg fik dd. kl. 13:00 efter en system reboot mit plus abonnemet tilbage med 2 stk. SD sessions, med mulighed for optage DR1 mens jeg ser Kanal 5, sådan. Forventer ikke en regning på dette, og sidder parat til at klage med det samme, hvis det viser sig at være tilfældet.

TDC kom igen når i kan få HD til at virke korrekt. For Plus abonnement vil i sagens natur indebære man kan optage én kanal og se en anden, ligegyldigt om man har HD eller ej, for HD koster ekstra, og er ikke istedet for Plus.

Jeg syntes alle skal gå kollektivt imod TDC TV på dette punkt så vi får presset dem til at få det rettet, ved at opsige HD abonnement på baggrund af at det selvfølgelig ikke må gå ud over Plus abonnement.

Teknikkeren der hjalp mig fortalte iøvrigt at TDC er igang med at sørge for den fornødne båndbredde så alt dette kan lykkes. Dette skal gøres ved at presse det nuværende net ved at komprimere bredbånd endnu mere end vi har idag. Det må være VDSL ham henviser til. Og det vil kræve DSLAM længere ud i villakvarteret.... Nogen der ved om dette er under udruldning???



Redigeret af BorgHammer - 13-August-2009 kl. 20:59
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
SysMan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 08:57

Faldt lige over denne 2 år gamle notits:

http://newz.dk/tdc-vil-levere-50-mbit-vdsl2-fra-juni

"TDC foreslår, at de nye hastigheder kan anvendes til at levere flere tv-kanaler samtidig i HD-kvalitet."

Mht. båndbredde: Der kan selvfølgelig være flere flaskehalse undervejs fra IPTV serveren og frem til STBen, men jeg tror den værste er nettet mellem DSLAMen og Edge Routeren. Jeg har i hvert fald ADSL2+ båndbredde nok frem til DSLAMen da jeg bor 200m fra centralen.

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 13:53
Hvis du bor så tæt på en central kan du sagtens få 50 Mbit på dit kobber. Hvad er det målt til?
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
SysMan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 14:32
De målte det forleden men jeg glemte at få tallet, æv - var nok lidt pissed off - men jeg tror da det er ADSL2+ jeg har, og så kommer man vist ikke over 25Mbps DS. Med VDSL2 vil jeg kunne få meget mere.
Til top
SysMan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 09:37

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at opsige TDC HD. Kunne ikke leve uden  2 samtidige kanaler, selvom det så er SD. Hos TDC var de åbenbart vant til denne procedure - ingen spørgsmål eller andet - mon ikke en del er skiftet tilbage fra 1 HD til 2 SD.

Synes faktisk også der var en del pixeleringer på HD, virkede som om det blev lidt værre i de 2 mdr. jeg havde det. HD-udbuddet fra TDC TV er jo også lidt latterligt indtil videre...

 

 

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 16:56
Andre med stigende pixeleringer på HD kanaler på TDC TV ??
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
kolmorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 19:13

Ikke umiddelbart, men så meget ser jeg nu heller ikke HD kanalerne. Har afmeldt dem pr. 6. november.

Men husk, hvis strømmen afbrydes, så husker TDC TV boksen IKKE skærmopløsningen og man skal ind og sætte den til HD opløsning selv.

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 19:37
Jeg har personlig altid TDC TV boksen til at stå på HD 720, dette giver bedste billede og opsætning fra boksen til mit TV.
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
arkivaren Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2009 kl. 21:19
En der nogen, der kan give en fornuftig forklaring på, at TDC lægger DR HD ind i HD pakken??

DR HD er en gratis kanal alle har adgang til med Mpeg4-boks; men TDC mener åbenbart den skal koste ekstra eller, at man må skaffe sig yderligere en boks.
Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3949
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2009 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af arkivaren arkivaren skrev:

En der nogen, der kan give en fornuftig forklaring på, at TDC lægger DR HD ind i HD pakken??

DR HD er en gratis kanal alle har adgang til med Mpeg4-boks; men TDC mener åbenbart den skal koste ekstra eller, at man må skaffe sig yderligere en boks.


Det kan jeg godt svare på. Det er fordi DR HD, kræver mere båndbredde end du har i standardpakken.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu