recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl i Manualen til Sony RDR HX710
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFejl i Manualen til Sony RDR HX710

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Emne: Fejl i Manualen til Sony RDR HX710
    Sendt: 03-Maj-2005 kl. 22:01
Er det en fejl, eller bare mig?

Under smartlink i manualen, står der flg:

Direkte optagelse fra tv
Hvis du bruger SMARTLINK-forbindelsen, kan du let optage det, du er ved at se i tv.
Når tv'et er slukket eller i standby-tilstand, skal du trykke på REC. Optageren tændes automatisk og går i gang med at optage det, du er ved at se i tv.

Hvor mange vil optage en sort skærm, og hvilken kanel ligger den iøvrigt på ?
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2005 kl. 08:05

Mon ikke der skulle have stået:

Når optageren er slukket eller i standby-tilstand...

Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2005 kl. 10:19

Læs den engelske manual, så har du svaret :)

Danskere er elendige til at oversætte.

Kim
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2005 kl. 00:27

Hej Alle

Vi har iøvrigt fået den rigtige engelske manual nu, den som den danske manual formentlig er lavet ud fra:

Sony RDR-HX510 / HX710 / HX910 - English manual    
English manual (2,3 MB)

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2005 kl. 16:04

EN BØF:

Har du som jeg undret dig over en helt ubeskrevet funktion med et "cirkulerende pile-ikon" i din 710/910?

På side 34 i manualen: "...angiver at funktionen Optagering er indstillet..." Det er såmænd ikke en hidtil ukendt funktion, men en oversættelses/tastefejl. Der skulle stå opdatering. Ref.: Eng. manual.

ET UNDERLIGT KRAV:

På side 24 nederst ser det ud til, at VHS-afspilning kræver en VHS med to outputs, et til tv, et til optageren. To SCART-udgange har de færreste. Mit nummer to SCART-stik på VHS'en er tilsluttet en Selector og er desuden (vistnok) kun til input.

Nå, jeg kan nu godt se VHS-video og desuden optage fra Selector til både VHS og HDD/DVD med et A/V-kabel mellem hvert af apparaterne - som tegningen på siden + Selectorsignal ind i VHS'en. Og naturligvis antennesignal gennem/til alle (SEL->VHS->710->TV).

Jeg kan også overspille ikke-beskyttet materiale fra HDD til VHS uden overhovedet at skulle rode med sorte, røde og gule ledninger til de små phono/RCA-stik. Faktisk er nogle af Sonys menuer beskyttede, så de kører op og ned i lysstyrke, men når der afspilles er alt normalt, så det går ikke ud over overførsel.

Min video er en almindelig HiFi-model fra Sharp, og SCART er jo designet til at kunne alt det har. Mit tv er et Sony 16:9 med tre SCART-stik. Jeg bruger dets line 1, da det har både har RGB og kan sende tv-signalet ud. Så line 1 på både min 710 og på mit tv virker begge veje, og man skal så bare passe på ikke at få tv'ets kanal (tunersignal fra sidst benyttede pgm.) optaget - hold m.a.o. nallerne fra tv/video tast på både HDD og tv-remoterne, hvis du overspiller fra HDD til VHS gennem "3X line 1"!

Desuden bevares RGB gennem videoen i Standby eller sat til linesignal fra Selector'en og 16:9 flag virker også - mit tv skifter på splitsekunder til WIDE (når der altså modtages 16:9) og RGB. 

Ifølge manualen kan det her set-up ikke fungere. Heller ikke iflg. den engelske. Da det godt kan, dømmer jeg: Fejl i manual! (I det hele taget er Sonys manualer tit ret bøvlede, når man skal tilslutte flere andre apparater - her f.eks. både VHS og Selector. Flere dekoder-typer, der skrives en del om, bruges ikke i DK. Selector'en er fremstillet  i samme land som mit tv, samme land som nu cykles tyndt.... Den står der desværre intet om.)

Jeg er glad for alle mulighederne, mit set-up giver, og håber, du ikke kløjs i manulen og måske også kan bruge det her. 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2005 kl. 18:23
Du Thomas H. Jeg har godt nok ikke smart-link, men til gengæld optager jeg tit på det du kalder sort skærm uden problemer på 710. Du har jo stående i displayet på recorderen, hvilken kanal den optager her og nu. Måske misforstår jeg dit problem, men jeg synes ikke det er det store problem. Den optager altid det den giver besked om
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2005 kl. 19:50

Hvis jeg lige må blande mig:

Thomas illustrerede (som jeg læser det) et problem, SONY har skabt - nemlig en til tider ulogisk manual. Jeg mailede efter at have downloaded og studeret manualen en del spørgsmål til Sony og trods rykkere har de ikke efter flere måneder svaret på et eneste spørgsmål. Vil I høre et par stykker?

1) s. 96 "Der kan opstå støj i billeder, som optages på harddisken. Dette skyldes harddisken og er ikke en fejl." Det må uddybes. Passer dårligt med pressemeddelelsen "...der optager videobilleder i en ekstremt høj kvalitet..."

2) s. 99 "Data, som er optaget på en DVD ved hjælp af en pc, slettes fra disken, når disken sættes i." Jeg forstår det til nød, hvis det er en overførsel, men det står under indhold, som er optaget tidligere - og det er det jo på pc'en.
Hvis jeg har lagt f.eks. feriebilleder og filmklip på en dvd på min pc - kan jeg så virkelig risikere at slette det hele blot ved at loade dvd'en i apparatet? Det lyder utroligt risikabelt. Har jeg eller oversætteren mon misforstået noget?"

Om 1) Ved nogen her noget om det?

Om 2) Okay, det er nok kun en risiko, hvis "Slet titel automatisk" er "til" og der ikke er optageplads nok, men det står i næste punkt og det hele hænger trods nogle pile ikke rigtigt sammen.

Selvfølgelig lærer man en masse ved praktisk brug og i dette forum, men det ville være rart fra starten at få forståelige og korrekte oplysninger fra Sony (og deres oversættere) selv.

Kommentarer er velkomne!

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu