recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er der behov for i fremtidens tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er der behov for i fremtidens tv?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er der behov for i fremtidens tv?
    Sendt: 17-November-2008 kl. 08:45
Bør vi ikke få branchen til at tilbyde os kanaler, som vi ikke har nok af eller måske slet ikke har i forvejen,
ved fremtidens digitale sendenet?

Jeg mener kanaler som har en kulturel vægt er et godt bud.
Jeg ved ikke om DK4 tilbyder fuld tekstservice?
Ellers er det noget DK4 mangler for at få alle seer med.

Desværre er det nok også efter 2009 kun DR der tager sig af det kulturelle - måske via deres udbygning af kanaler?

Men hvad skal vi have mere af?
Er der ikke nok af sport?
Kom med bud.

Redigeret af T-teknik - 17-November-2008 kl. 09:57
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 10:11

En kanal hvor man selv sammensætter hvad man vil se! ... Der burde være en kanal (eller flere) man kan "personalize".

Jeg gider virkelig ikke se vild med dans, eller syng og vind eller hva faen det nu engang hedder.



Redigeret af RuneH - 17-November-2008 kl. 11:13
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

En kanal hvor man selv sammensætter hvad man vil se! ... Yes sir, der burde være en kanal (eller flere) man kan "personalize".


Jeg gider virkelig ikke se vild med dans, eller syng og vind eller hva faen det nu engang hedder.



Idéen er god med en vælg selv kanal
- men der er OGSÅ plads til bestemte genre kanaler,
og der mener jeg kulturen er overset i forhold til sport.

Og så skal kanalerne lade være med at efterligne hinanden - og der er jeg helt enig med dig i dit eksempel - man kan måske også udvide det med de mange "Gør det selv" - udsendelser, som alle kanaler åbenbart skal have.

Redigeret af T-teknik - 17-November-2008 kl. 10:19
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 10:28

Jeg er selv meget til sport, men mener det bliver prioriteret alt for højt i forhold til andre typer programmer, meeen det er klart at det er seertal der bestemmer v. "betalingskanaler".

Synes DR2 har en rimelig formidling af det kulturelle.

Ville være cool med en kanal med vælg selv

 

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 11:13

Hos os står den stort set aldrig på sport. Til gengæld er der meget af tv-serier, natur programmer og div. på Discovery, National Geographic, og så selvfølgelig en masse film.

Vi har det sådan at vi tit ramler ind i dage, hvor der stort set ikke er noget i tv vi har lyst til at se. Ikke engang på Canal+ og alle disse mange film kanaler. Her bliver Discovery og National Geo. og Animal Planet prioteret højt da deres kanaler da næsten altid er god underholdning.  Af den ene eller anden slags.

Derfor har jeg tænkt på en "personalize" ville være en super god ide. Vi er et splittet samfund nu om dage, og altså skal udbuddet af udsendelser være enorm bredt. Hvordan og hvorledes det skulle kunne lade sig gøre, har jeg ingen anelse om. Men syntes virkelig man mangler det engang i mellem. En prioterings kanal hvis man kan sige det på den måde?.

Er det egentligt set nogle steder?

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 15:54

Ja eller lad os få en opdeling af DR TV ligesom i radioen. DR1: kulturelt stof. DR2: musik for voksne. DR3: musik for unge. DR4: musik for ældre. 

Skal selvfølgelig være med mere end musik på TV. Det var mere ment som eksempel på genre opdeling.



Redigeret af Kampus - 17-November-2008 kl. 15:55
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 16:26
En slags ekstra public service kanal.
Den skulle til hverdag vise det sport, DR og TV2 normalt viser. Når der er valg skulle den vise debat, vælgermøder og lignende. Når der er store begivenheder i kongehuset skal den vise det.
Dette skal ske, så disse udsendelser ikke fylder hele sendefladen på DR og TV2, de skulle sende de sædvanlige programmer.
Jeg hører til dem, der synes, sport fylder for meget i sendefladen, gider ikke se det. Jeg synes også det er åndsvagt, at både DR1 og TV2 bruger en hel dag på et kongeligt bryllup og des lige.
Kun hvis der sker noget meget vigtigt i verden, skal DR og TV2 rydde sendefladen til fordel for det, som eksempelvis 11. september.

Men en sådan kanal lade sig nok kun vanskeligt realisere, den vil nok være svær at finansiere.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 06:56
At fokusere på grupper er godt, men det skal gøres uden at det bliver laveste fællesnævner.
- For hvad enten man er 20, 40 eller 60 år, har man samme ret til at blive taget alvorlig som seer.
- Det nytter ikke noget at fjerne udsendelser og gøre studieværter yngre, det lefler bare for nemme løsninger.

Og så skal det være en forpligtigelse for at lave tv, at tilgængeligheden bliver så bred som muligt.
At befolkningsgrupper ikke bliver tilsidesat.
Bl.a. skal tekstning tilbydes så mange udsendelser,
som muligt.
- I hvert fald, hvis der er public service forpligtigelser - ellers skal loven ændres!
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 10:37
Indsigtsfulde udsendelser af en større varighed,
i stedet for korte og hurtige klip, som præger tv-billedet alt for meget.

I begyndelse havde DR2 længere udsendelser,
nu er de, som mange andre, grebet af, at en udsendelse ofte skal være på 30 minutter.
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 17:28
En kanal der vil vise rockmusik og med en seriøs vinkel. Sverige tv har musikbureauet og noget lign. ville være fint.

Et forbruger program, hvor man tester produkter uden at ender i platte progammer som Rabatten og Basta.


Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 09:46
Begrænset lefleri for amerikansk tv-form,
som vi desværre ser det på nyhedsfronten,
og fastholde en dansk/skandinavisk profil
det er vejen frem på tv.

At meget godt kommer fra amerikansk film og tv,
bør ikke være det, der skubber det danske/skandinaviske særkende ud vores kanaler.



Redigeret af T-teknik - 30-December-2008 kl. 09:47
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 18:49

Det er ihvertfald stærkt forstyrrende med alle de løbende tekster i TV2 News som man nu er tvangsindlagt til hvis man ser go'morgen tv.

Men skrækscenariet er nu de asiatiske tv kanalers nyhedsudsendelser, hvor hele skærmen er plastret til med løbetekst.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu