recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor tekniker på vej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptor tekniker på vej

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptor tekniker på vej
    Sendt: 19-November-2008 kl. 09:11
Jeg er blevet lovet teknikerbesøg mellem 12:30-15:30 idag (Århus). Af gammel erfaring ved jeg at Stofa gerne vil give det indtryk at man står ganske alene i universet med den fejl man melder.

Derfor vil jeg høre om der er flere med lignende oplevelser.

Følgende sker mindst een gang hver tredie dag, nogle gange flere gange samme dag.

Et lille "netværk afbrudt" symbol (netværksstik der ikke helt når en fatning) vises i øverste højre hjørne af billedet ca. hvert kvarter.

Efter ca. et par timer vises et stort blåt skilt der fylder næsten hele billedet. Teksten er lang, men begynder med "Ingen forbindelse til netværket. Der opstod en timeout i forbindelse med login til Zaptor. Bredbåndsforbindelse fungerer ikke..."

Skiltet dukker op hver femte minut i ca. et par timer, hvorefter kanalerne går i sort.

Dette forløb kan komme efter to minutter eller flere timer. Det kan også være i gang - stiksymbol eller skilt eller sorte kanaler - allerede når man tænder fra standby.

For at komme i gang igen er det ikke nok at slukke og tænde Zaptor eller trække stikket på Zaptor. Man skal afbryde strømmen til Zaptor, modem og switch og tænde igen i rækkefølgen modem, switch, Zaptor. Så skal man typisk slukke/tænde Zaptor 2-5 gange før man er helt på igen. De første par gange i skærmbilledet med Zaptorboks med 5 lamper bliver de første to gule lamper grønne, men systemet går helt i stå ved den tredie.

Når det endelig lykkes at tænde de fem grønne lamper, går det straks i stå i Login skærmbilledet med ordene "Venter på netværksforbindelse." Så skal Zaptor slukkes/tændes 2-3 gange til før login gennemføres.

Kontakt til Zaptor support har givet flere "løsningsforslag."

Nogle gange påstår de at problemet skyldes flere end 5 apparater på netværket. I virkeligheden var der hver gang højst een PC og en "Always On" musikserver. Og min router kører med WEP kryptering, så der er ikke nogen der "låner" mit netværk.

I en periode fik en manglende modem firmwareopdatering skylden. Der skulle være et antal docsis 3 modem som nægter at tage imod opdatering. Man lovede teknikerbesøg, men da jeg rykkede for en aftale, fik jeg at vide at en tekniker havde løst problemet og opdateringen var sket.

Det løste dog ikke mit timeout problem.

Nu påstår de at der må være en "løs forbindelse" et sted på mit netværk, så går jeg ud fra at teknikeren vil måle det hele igennem idag.

Det er vel næsten givet at problemet ikke viser sig mens teknikeren er her.

Mit spørgsmål - til dem der har læst hele denne beretning - er: Er der andre der oplever noget lignende?

Al Jones


Redigeret af AlJones - 19-November-2008 kl. 09:14
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 13:35
Du ser det skilt hvis boksen har problemer med at lave login. Din Zaptor boks skal altid have sin internetforbindelse tilgængelig for at fungere optimalt.

Hvor sidder din Zaptor og kabelmodem? Jeg formoder at din Zaptor boks sidder direkte på kabelmodemet eller via en switch og der ikke er mere ind imellem.

Har du prøvet om problemet er der hvis Zaptoren bare sidder direkte i dit kabelmodem?

Det lyder som om dit kabelmodem falder af eller der sker noget andet mystisk.

Kunne du evt. "tegne" hvordan tingene er forbundet ;)

Smid evt. dit kundenummer herinde.

Redigeret af Mike S. - 19-November-2008 kl. 13:39
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 14:19
Jeg er med på at der ikke må være router mellem Zaptor og modem.

Zaptor er tilsluttet medfølgende switch som er tilsluttet modem. Router er så tilsuttet samme switch. 3 PC er tilsluttet router.

Jeg har prøvet med Zaptor direkte til modem. Det gør ingen forskel.

Selv om Zaptor ikke kan finde netværk, så fungerer Internet uden problemer.

Tekniker er lige gået. Han fandt en "skæv" frekvens i forstærkerkassen ude på gaden som han rettede. Modemet var også på en "forkert" frekvens som han ændrede.

Og for at være helt på den sikre side, byttede han min Zaptorboks.

Vi får se. Mit Stofa kundenummer er 68953.


Al J.
Til top
summer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 16:53
Jeg har også oplevet det med "stikkontakten" for en tid siden flere gange. Det har alle gange faldet sammen med, at Stofas internet var midlertidig afbrudt, så årsagen kan altså være dette.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 17:15

Har en Laptop som ikke længere kan komme på nettet, stik problemer, men jeg hælder til det er fordi stik/Stofa og fatning/Laptob ikke kan "sammen".

En principiel fejl, eet eller andet sted. Stofa!   



Redigeret af moho - 20-November-2008 kl. 11:37
Til top
summer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 21:35
Min config er lavet af Stofa selv og med en Tratec returvejsforstærker og alligevel forsvinder IT forbindelsen af og til.
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 08:30
Update!

Teknikerbesøg og udskiftning af Zaptorboks hjalp slet ikke.

Igår fra sidst på eftermiddagen og hele aftenen kunne Zaptor bare ikke finde netværk.

Vi kan se analog-TV, men uden betalingskanaler. Og det er ikke lige det som jeg betaler for.

Al Jones
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 09:42
Virker dit net godt nok imens?
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 10:45
Som jeg skrev i mit andet indlæg:

Selv om Zaptor ikke kan finde netværk, så fungerer Internet uden problemer.

Al J
Til top
Viby Sjælland Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 17:20
Har du pøvet et andet PDS kabel, jeg har selv oplevet at forbindelsen pludselig forsvandt her hjalp et nyt kabel, det gamle havde (fået) en knækket leder, sikkert fordi jeg havde rykket rundt med kablet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu